188 of 191 cm ski lang genoeg voor 192 cm lang?

• Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 17 november 2014 · 18:37
    Voor dit seizoen ben ik van plan de Salomon Q-105 of K2 Annex 108 aan te schaffen. Ik ben van plan zo'n 75% downhill te doen en 25% te vellen. Ik neem hem waarschijnlijk i.c.m. de Marker Tour F12. De langste maat is 188 voor de Q-105 en 191cm voor de K2 Annex. Maakt dit qua lengte uit? Is het lang genoeg? (Niet dat er veel andere keuzes zijn...) Iemand die nog een tip kan geven, graag! Thanks!
  • mitely
    Expert
    mitely op 17 november 2014 · 19:03
    der Annex heeft een grote rocker, die kan je zeker in deze 191 nemen.
    de lange ski ski heeft natuurlijk de beste ski-performance
    om eerlijk te zijn kan je bijde qua lenge kiezen. de keuze is ook afhankelijk van je eigen ski
    niveau, lichaamsgewicht,...etc.
    Wat de binding betreft, kies de Tour EPF , breder platform, direkter op de ski.
    (preisverschil is niet groot..)
    Mitely
  • sanno
    Tourist
    sanno op 17 november 2014 · 19:09
    als je serieus denkt 25% van je tijd te vellen dan zou ik nadenken over een andere binding (voorkeur tech, maar liever iets met een makkelijker loop/ski omschakel systeem).

die 3 cm totale lengte gaat het verschil niet maken, hoewel ik zelf liever voor iets lang-smal kies dan breed-kort, maar dat is een persoonlijke voorkeur. of het voor jou de juiste lengte is hangt ook af van wat je kan en wil. Er zijn zeker langere skis op de markt maar ik denk niet dat die lekkerder omhoog lopen.

ik heb zelf nog wel een tijdje met 194 gelopen en ga deze winter met 190 aan de slag, maar korter is wel een stuk makkelijker met spitzen kehren. Zeker naarmate de tocht omhoog langer duurt.
    Toerisski
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 17 november 2014 · 19:16
    Na heel lang twijfelen en vergelijken heb ik zaterdagavond annex 108 besteld 😃. Ik ben 1m92. 82kg.
    Er zit een lange rocker in maar niet zo een hele grote… Ik had de indruk dat de K2 stijver was en +/- hetzelfde gewicht of zelfs lichter.
    Annex 108 + G3 ion mmm.
    Ik hoop ze deze week te ontvangen en zal anders foto's nemen van profiel en rocker…
    Persoonlijk vond ik weinig echt goede info over de K2 op het www. Maar ik heb het er toch op gewaagd.

enigste filmpje waar ze mooi in actie komen. Zegt wel meer over de skiër dan over de skis zelf 😃
    The red line is not a limit, but should be the goal!
  • erik4
    Beginner
    erik4 op 17 november 2014 · 21:59
    Mocht je voor de marker epf tour
    Willen gaan
    Ik heb nog setje liggen
    Waar een paar uur voor een demo
    Ski gebruik van is gemaakt
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 17 november 2014 · 22:07
    Bedankt allemaal voor de snelle en nuttige reacties! @pilotjoe, wat heeft jou uiteindelijk voor de Annex doen kiezen? Zie graag een foto van je vd week! Ik ben van dezelfde lengte en gewicht, vandaar dat ik ook op de Annex uit kwam. Binnenkort al de eerste poedertrip? Of duurt dat nog even? Altijd fijn om meningen te horen 😃
    @sanno Ik twijfel zelf ook nog wel over de bindingen, maar mijn budget is ook beperkt. Ik koop liever geen nieuwe tourschoenen voor een andere techbinding als het met mijn huidige schoenen zou kunnen. Verder bevielen de Markers mij wel tijdens een korte test hike. Lengte ben ik met je eens, spitzekehre zal inderdaad wat lastig worden vrees ik, maar skiën zal ook minder zijn met korter (184) lijkt mij?
    @mitely Bedoel je de F12 EPF? Daar dacht ik inderdaad ook aan.

Bedankt!
  • philipc
    Advanced
    philipc op 17 november 2014 · 22:08
    @erik4 welke maat is het? In geval van een L zou ik eventueel ook interesse hebben mocht pilotjoe hem niet willen.

Wat zou je voor de binding willen hebben?

Gr, philip
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 17 november 2014 · 22:09
    @erik4 Welke heb je liggen? De F12 EPF? In welke maat? Heb bsl 355 dus het moet wel een L zijn. Heb je een vraagprijs? Kan in dat namelijk een mooie deal sluiten.
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 17 november 2014 · 22:34
    @Luukie25. stijver, misschien zelfs ietsje lichter. Meer mountaineering gericht. (Ik heb wel bent chetler en kastle fx94 ook nog in quiver). Nog nooit K2 gehad 😃.
    Techbinding erop en ideale couloir poeder ski dacht ik zo.
    Prijsverschil tussen Q105 en annex was ook nog groot.

@philipc. Ik heb geen interesse in binding. Waarschijnlijk bedoel je Luukie25.
  • mitely
    Expert
    mitely op 18 november 2014 · 12:12
    Bedankt allemaal voor de snelle en nuttige reacties! [mention="/profile/4871"][mention=4871]@pilotjoe[/mention][/mention], wat heeft jou uiteindelijk voor de Annex doen kiezen? Zie graag een foto van je vd week! Ik ben van dezelfde lengte en gewicht, vandaar dat ik ook op de Annex uit kwam. Binnenkort al de eerste poedertrip? Of duurt dat nog even? Altijd fijn om meningen te horen 😃
    [mention="/profile/4051"][mention=4051]@sanno[/mention][/mention] Ik twijfel zelf ook nog wel over de bindingen, maar mijn budget is ook beperkt. Ik koop liever geen nieuwe tourschoenen voor een andere techbinding als het met mijn huidige schoenen zou kunnen. Verder bevielen de Markers mij wel tijdens een korte test hike. Lengte ben ik met je eens, spitzekehre zal inderdaad wat lastig worden vrees ik, maar skiën zal ook minder zijn met korter (184) lijkt mij?
    [mention="/profile/1783"][mention=1783]@mitely[/mention][/mention] Bedoel je de F12 EPF? Daar dacht ik inderdaad ook aan.
    Bedankt! Luukie25 op 17 nov. 2014 22:07

Ja, die Tour F12 EPF.
    Small = 265-325mm (solen lenge)
    Large= 305-365mm
    Mitely
  • erik4
    Beginner
    erik4 op 18 november 2014 · 12:59
    Zo ver ik weet is het maat l
    Ik check dit vanaaf
    Voor prijs graag pm
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 18 november 2014 · 18:10
    Na een tijdje twijfelen, mede door het lezen van het topic van @pilotjoe van 2 weken geleden over de keuze tussen Q105 en Annex 108 denk ik eruit te zijn. De Annex 108 i.c.m. de Tour F12 EPF. Nog even kijken of dit via Sport Conrad wordt of via MKski. Nog op zoek naar vellen en dan maar uitkijken naar volgende maand... 😃 Bedankt allemaal! @erik4 Je hebt PM
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 18 november 2014 · 18:14
    disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen en ontgoochelingen! 😃
    Ik heb net bericht gekregen dat mijn skis worden opgestuurd maar kan wel nog 5 dagen duren. Als je nog ff tijd hebt zal ik pics nemen dan.
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 18 november 2014 · 18:25
    Dan toch maar weer een reisverzekering bij de NKBV voor volgend jaar! 😃 Ik heb een beetje dezelfde 'gedachtengang' als in jouw topic, dus heb er alle vertrouwen in! Ik wacht nog even met bestellen/ naar Bilthoven rijden, dus als je wilt ontvang ik graag nog een plaatje van de ski's! Wel een prachtbinding zeg, die G3! Maar met ook weer nieuwe schoenen... Eerst maar eens de eerste poeder opzoeken!
  • mitely
    Expert
    mitely op 20 november 2014 · 09:10
    Hier nog een kleine video, vanaf 0:18
    Daar zie je ook waar de rocker begint....

Mitely
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 25 november 2014 · 10:58
    Zoals beloofd.
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 25 november 2014 · 10:59

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro