Stokken met handvat

• GerritA
    Advanced
    GerritA op 18 november 2014 · 21:56
    Jawel het eerste stokken onderwerp van winter 2014/2015, of niet?

Ik zag de stokken van Komperdell met rubber "gesloten" handvat. Het leek mij wel handig en ze zouden ook in lawines veiliger zijn dan stokken met bandjes.

Iemand enige ervaring met dergelijke handvaten?

Der Komperdell Consigliere bietet durch den Sabregriff enormen Komfort beim Ein- und Ausstieg, ist bei Stürzen optimal. Der Sicherheitsmechanismus löst sich aus und man trennt sich sicher vom Stock - wichtig in der Lawine! Dieser Stock bietet ein Plus an Sicherheit, liegt perfekt in der Hand und gewährleistet besten Halt.

Details:
    ► Längen: 110 - 135 cm
    ► Sabre Griff
    ► Alu/Alloy 5083
    ► Ø 19 mm
    ► Vario Winterteller
    ► Vario Wolfram/Carbid Flexspitze
    And snow it is.....
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 18 november 2014 · 22:12
    ik heb een setje consigliere's en vind het een prima dingen.

enige nadeel vind ik dat de handvaten soort van anatomisch gevormd zijn waardoor je echt een linker en een rechter skistok hebt.

betekend vaak wisselen nadat je uit de lift komt etc.

het veiligheidsaspect is nieuw voor mij, maar daarin zie ik niet echt de meerwaarde tov normale stokken, ik ski nooit met handen door de lusjes en raad ook iedereen aan om dat niet te doen, zeker niet buiten de piste of in het bos.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • RichardvR
    Beginner
    RichardvR op 18 november 2014 · 22:22
    @Vinnie: Dat van die lusjes was me al opgevallen in een aantal video's. Waarom is dat eigenlijk ?
    Ski good or eat wood
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 18 november 2014 · 22:22
    Zijn deze ook met reverse camber tellers @Evan ?
    FUCK YEAH I AM FREE
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 18 november 2014 · 22:28
    @ErnstHendrikSprenger Volgens mij niet, maar ik heb deze wel als twin ergens langs zien komen.

@RichardvR In het geval van een heftige crash (of nog veel erger: bij een lawine) ben je je stokken liever kwijt dan rijk. Daarbij is het zo dat je bij treeruns met je stokken (of de lussen) achter een boom kan blijven hangen en dat kan je arm heel makkelijk uit de kom trekken.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • monk
    Beginner
    monk op 18 november 2014 · 22:59
    @RichardvR wat @Arjen zegt en ook niet onbelangrijk: grotere kans op een skiduim bij blijven haken of vallen. Al zijn er volgens mij ook hier al veel discussies geweest over wel of geen lus. Veel rijders doen de lussen wel om polsen bij zeer stijl terrein. Hier ben je liever niet je stok kwijt.

[mention="/profile/741"][mention=741]@Vinnie[/mention][/mention]: Dat van die lusjes was me al opgevallen in een aantal video's. Waarom is dat eigenlijk ? RichardvR op 18 nov. 2014 22:22
  • evan
    Advanced
    evan op 18 november 2014 · 23:05
    Jawel het eerste stokken onderwerp van winter 2014/2015, of niet?GerritA op 18 nov. 2014 21:56Ik denk van wel, @GerritA. Iemand moet de eerste zijn. Ik wilde net zeggen: 'het is pas écht winter als we over tellers zijn begonnen' en toen kwam @ErnstHendrikSprenger. Zijn deze ook met reverse camber tellers [mention="/profile/16669"][mention=16669]@Evan[/mention][/mention] ? ErnstHendrikSprenger op 18 nov. 2014 22:22 [mention="/profile/5769"][mention=5769]@ErnstHendrikSprenger[/mention][/mention] Volgens mij niet, maar ik heb deze wel als twin ergens langs zien komen.Arjen op 18 nov. 2014 22:28Wat @Arjen zegt is ten dele waar. Norbert Maier heeft namelijk al een demomodel voor '15/'16 met full rocker in zijn winkel staan!
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 18 november 2014 · 23:19
    @Monk Zeer goede aanvulling. Overigens is het skien zonder lussen geen garantie op het niet oplopen van een skiduim. De laatste skiduim die ik heb opgelopen was zonder de lussen. En inderdaad, in steil terrein wil je je stokken liever niet kwijt.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 18 november 2014 · 23:30
    Toch bijzonder dat Norbert Maier altijd een kans ziet om zo ver buiten ons beeld potentie ziet voor ontwikkeling, terwijl de oplossing gewoon in feite voor onze neus ligt.

Desalniettemin weet ik niet of dit een serieus alternatief is. Denk wel dat je deze stokken makkelijker van je af schud in een lawine maar in de bosjes zul je niet snel genoeg kunnen reageren. Plus het verhaal van Vinnie met een L en een R.

Denk dat iedereen er verstandig aan doet om over te stappen op epic poles. Hoorde laatst dat de seizoen 14/15 modellen uitgerust worden met EGO float en een Swedish Chick Magnet.

@Sneeuwhaas @MickeydeHaas
    FUCK YEAH I AM FREE
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 19 november 2014 · 01:53

Denk dat iedereen er verstandig aan doet om over te stappen op epic poles. Hoorde laatst dat de seizoen 14/15 modellen uitgerust worden met EGO float en een Swedish Chick Magnet.
    [mention="/profile/3629"][mention=3629]@Sneeuwhaas[/mention][/mention] [mention="/profile/1908"][mention=1908]@MickeydeHaas[/mention][/mention] @ErnstHendrikSprenger op 18 nov. 2014 23:30

Ik vind de epic poles alweer milieu onvriendelijk sinds ze van een combinatie van soja en polymelkzuur een stok kunnen maken wat een volledig afbreekbaar natuur product is. Als ze er nou ook nog bloemzaden in verwerken kan je aan einde van seizoen je stokken gewoon laten staan in de sneeuw voor een mooi bloembedje in de zomer.
    And snow it is.....
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 19 november 2014 · 01:59
    @GerritA

Beter goed gejat dan slecht bedacht. Onze R&D draait al overuren!

@ErnstHendrikSprenger

sssshhh.. iets over geheimhoudingsplicht voor onze pro-riders. 😉
    Rex Monte - Amor Nix
  • mitely
    Expert
    mitely op 21 november 2014 · 09:26
    @gerritA, het handsvat heeft een kleine opening en verbuigt zich. Heb meerdere stokken, en deze gebruik ik als ik meer met lift-hike onderweg ben. Hij bevalt mij erg goed.
    Door die ergonomische vorm heb je een goede stok ''swing''
    Ja je moet erop letten wat Vinnie ook zegt er is een liker en rechter. Ach...?

Alternatief is een stok vna G3 die hebben lusjes die bij een bepaalde belasting eruit klikken. Of kompleet er uit trekken en in de rugzek doen, als je geen lusjes wil gebruiken.
    Ook der vorm van het handsvat is er goed, kan je met de kleine ''haak'' de stijghulp mee bedienen. (Bv bepaalde Tech bindingen.)

@rest. Reverse camber teller..?
    Mitely

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro