Last-minute kerstvakantie voor beginners

• Konte
    Beginner
    Konte op 21 november 2014 路 14:59
    Na de afgelopen jaren de nodige poederjeuk opgelopen te hebben, willen mijn vriendin en ik komende winter tussen kerst en oudjaar voor 4 dagen naar de Alpen om te gaan freeriden. Tot nog toe zijn we bij gebrek aan 3-eenheid en kennis netjes op de pistes gebleven. Voor komende winter hebben we uiteraard de nodige kennis opgedaan middels de Safety Academy en zullen we de benodigde 3-eenheid huren. De bedoeling is om op locatie ook les te volgen en/of een gids te huren om wat techniek tips te krijgen.

In eerste instantie willen we richting Montafon vertrekken, maar voorlopig hebben we niks geboekt zodat we de flexibiliteit hebben om de sneeuw elders op te zoeken.

Nu vraag ik mezelf af of jullie ervaring hebben met last-minute boekingen tijdens deze drukke periode? Is het makkelijk om een week van tevoren een accommodatie vast te leggen in de kerstvakantie?

Mocht er in de Vorarlberg weinig sneeuw vallen rond de kerstperiode, hebben jullie dan tips voor andere gebieden waar een beginner zijn eerste stapjes buiten de piste kan zetten? Ik zou graag op voorhand wat opties willen verkennen, zodat we de week van tevoren snel kunnen schakelen.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 21 november 2014 路 15:19
    Hoi @Konte, klinkt als een leuk plan. En voor de voorpret kan je hier boven onder de knop 'bestemmingen' rondzoeken naar termen als familiegebied/weinig poederstress/makkelijk accomodatie vinden en zo.

Veel plezier alvast.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 november 2014 路 15:20
    @Konte, check even de routes en bekijk dan vooral die gebieden met veel groene en blauwe routes: http://wepowder.nl/routes

Goed plan om achter de sneeuw aan te rijden 馃槈
    May the powder be with you.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 21 november 2014 路 15:43
    Nu vraag ik mezelf af of jullie ervaring hebben met last-minute boekingen tijdens deze drukke periode? Is het makkelijk om een week van tevoren een accommodatie vast te leggen in de kerstvakantie?Konte op 21 nov. 2014 14:59
    De eerste week van de kerstvakantie is een stuk rustiger dan de 2e week. Iets kort van tevoren boeken is in die week over het algemeen geen probleem.
  • huib
    Expert
    huib op 21 november 2014 路 16:43
    Ook in die periode kan je gewoon de sneeuw achterna reizen en ter plekke onderdak zoeken. Tot nu toe elk jaar tussen K en O&N naar de Alpen geweest, soms moet je net even een half uurtje langer zoeken naar onderdak, maar altijd gelukt.
  • Konte
    Beginner
    Konte op 21 november 2014 路 16:54
    @Spookjuh, dat is ook mijn ervaring. Dit betreft echter de 2e week in de vakantie, namelijk 27-30 december. In die periode heb ik regelmatig in de Alpen vertoefd, echter nooit zonder te boeken. En dat geeft toch een wat unheimisch gevoel...

@meteomorris, de routes zijn we inderdaad al aan het nalopen. Zeer nuttige informatie en ook duidelijk weergegeven. Hopelijk hebben we over een maand de keuze uit meerdere regio's, dat zou ook het vinden van een accommodatie een stuk makkelijker maken!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro