Mounting points

• PoederAlex
    Tourist
    PoederAlex op 22 november 2014 · 21:52
    Ik sta op het punt een setje K2 Coombacks te kopen met een marker baron binding via sport-conrad. Nu moet ik daarbij aangeven welke mounting points ik wil gebruiken, kan iemand me daarbij adviseren?

- Ski touring standard
    - Allround standard
    - Freeride standard

Ik zal de ski's voor 90% buiten de pistes gebruiken, zowel om vanuit een ski-gebied off-piste runs te doen, als langere tourski-tochten met dus wat meer loop-werk. Ben een gemiddelde skier en dus (helaas) nog niet veel springen/switch landen etc. Dus moet denk ik gewoon voor een 'standaard' setting gaan. Dit zijn trouwens mijn eerste 'poeder-latten'.

Iemand een idee welke optie ik dan het best kan kiezen hier? Thanks!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 22 november 2014 · 22:23
    Ik vraag me af of je voor Coombacks moet gaan als je switch wilt gaan landen. Misschien kun je dan beter echte twintips kopen?

Wat is het verschil in mount point tussen de drie standen?

Allround lijkt me redelijk allround, voor als je het nog niet zo zeker weet, allemaal. 😉 En je kunt uiteindelijk bindingen ook nog eens een keertje naar voor of achter laten verplaatsen. Je ski wordt wat minder waard op de tweedehands markt door al die gaten, maar veel mensen raken uiteindelijk nogal verknocht aan hun Coombacks.
  • PoederAlex
    Tourist
    PoederAlex op 22 november 2014 · 23:25
    Bedankt voor je reactie. Switch gaan landen is voorlopig niet het plan hoor. Ik bedoelde te zeggen dat ik er juist vrij 'normaal' mee ga off-piste skien.

Dit zijn de opties volgens de site:

● Mounting point "Ski Touring Standard" (manufacturer’s recommendation)
    We mount the binding according to the recommendation for "Ski Touring" of the respective manufacturer.

● Mounting point "Park & Pipe Standard" (manufacturer’s recommendation)
    We mount the binding according to the recommendation for "Park & Pipe" of the respective manufacturer. If not available, then ski center.

● Mounting point "Allround Standard" (manufacturer’s recommendation)
    We mount the binding „recommended /team” mounting point, which is situated in between the mounting points “Park & Pipe” and “Freeride”. This is for skiers who also tend to perform some switches or switch landings.

● Mounting point "Freeride Standard" (manufacturer’s recommendation)
    We mount the binding the hindmost possible mounting point recommended by the manufacturer.
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 23 november 2014 · 10:41
    Ga voor freeride, mijn idee is dat ie dan t verst naar achterstaat en iets meer float krijgt. Al wordt de tail wel iets stijver, en of dat voor de coomback een goed idee is weet ik niet.
    If the conditions are crap, it's called training!
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 23 november 2014 · 16:18
    Ik heb net besteld bij Conrad en had zo wat dezelfde vraag. Conrad raadde mij aan om ski Tour standard te kiezen. Ze hebben ze op de recommended line gemonteerd zoals op de ski aangegeven staat. Was wel bij annex 108.
    The red line is not a limit, but should be the goal!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 23 november 2014 · 18:02
    Freeride nemen.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • huib
    Expert
    huib op 24 november 2014 · 08:55
    Toer, freeride of allround lijn is voor de Coomback toch allemaal hetzelfde.
  • huib
    Expert
    huib op 24 november 2014 · 09:05
    Toer, freeride of allround lijn is voor de Coomback toch allemaal hetzelfde.
  • PoederAlex
    Tourist
    PoederAlex op 24 november 2014 · 19:15
    Thanks voor de reacties, indien dat laatste het geval is, zijn we snel klaar 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro