Salomon Rocker2 108 (190cm) mounting point

• Borrie
    Beginner
    Borrie op 24 november 2014 路 22:08
    Hi, heeft iemand ervaring met de Salomon Rocker2 108 (lengte 190cm) en een binding montage op Recommended (-3) of nog verder naar achteren?
    Op BlisterGearReview http://blistergearreview.com/gear-reviews/2012-2013-salomon-rocker-2-1... staat heel wat geschreven en er staan ook veel reacties, maar helaas geen ervaring gedeeld door iemand die daadwerkelijk de binding op bijvoorbeeld -4 of -5 heeft gemonteerd.

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die de Rocker2 hebben/hadden met de binding verder naar achteren.

Ik ben niet van plan om switch te rijden en ben sowieso niet zo van het freestyle/jibben. Ik heb deze ski op het oog als all-mountain/poeder ski en wil er ook in wisselende omstandigheden mee uit de voeten kunnen. Ik ben 1,95 en weeg 93kg.
    The first fall of snow is a magical event. You go to bed in one world and wake up in another...
  • sebastiaanvk
    Beginner
    sebastiaanvk op 24 november 2014 路 22:28
    Ik heb de rocker 108 190cm ook en gewoon op recommended gezet. Echte freestylers zetten hem op 0 volgens mij, -3 is voor mij goed. Ski en land (nog馃構) niet switch.hoop dat je hier wat mee kan!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 24 november 2014 路 22:31
    Geeft salomon niet gewoon een advies voor freeride en voor back country jibbing? Dan zou ik dat volgen...
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • johannes
    Beginner
    johannes op 25 november 2014 路 10:12
    ik heb hem ook, heb er een marker jester schizo op zitten die op reccomended geboord is, heb hem echter twee cm meer naar achter gedraaid bevalt mij persoonlijk beter. vind dat je op reccomended net iets te veel center staat
  • Borrie
    Beginner
    Borrie op 25 november 2014 路 18:50
    Dank voor de tips! De ski's heb ik nog niet dus ik kan niet zien wat er op aangegeven staat, maar Salomon Recommended is -3. Of Salomon nog specifieke freeride indicatie geeft weet ik niet. Ik kon op hun site niets vinden. Wat ik op Bittl-sport vind is onderstaande plaat met montageinformatie.
    Wat @Johannes aangeeft is waar ik ook bang voor ben, dus ik denk dat ik er tussenin ga zitten en ze op -4 laat monteren...
    The first fall of snow is a magical event. You go to bed in one world and wake up in another...
  • johannes
    Beginner
    johannes op 25 november 2014 路 20:01
    ik zit dan niet op -4 he, ik zit dan op ongeveer -2
  • Borrie
    Beginner
    Borrie op 25 november 2014 路 20:06
    Ja inderdaad... sorry. Ik bedoelde -4 van True Center en dat is dan op -1 in bovenstaande plaat. (1cm minder ver terug dan jij zit).
  • johannes
    Beginner
    johannes op 25 november 2014 路 21:19
    ja oke haha, dat moet goed zijn! top ski heb er afgelopen winter 3,5 maand elke dag op geskied ook op de piste heb je heeel veel fun met deze ski

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro