Kästle FX84

• mrober
    Tourist
    mrober op 25 november 2014 · 13:22
    Beste wepowder!

Ik lurk hier nu al een gehele tijd. Zo heb ik voorbije jaren mijn 3-eenheid & poederlatten gekocht dankzij het vele advies dat ik kon terug vinden op dit forum. Spijtig genoeg zijn de omstandigheden niet altijd even ideaal voor de poederlatten en ga ik soms ook nog wel op de piste knallen 😃

Vorig jaar heb ik echter mijn oude K2 apache recons versleten. Ik heb nu een goede deal gevonden voor de FX 84 van Kästle. De vraag is echter of ik hem lengte 168 of 176 cm wil kopen. Ik vrees dat de 168 mij mss niet de snelheid en stabiliteit gaat geven dat ik wens. Anderzijds vrees ik dat de 176 misschien veel werken gaat zijn? Bedoeling is om de ski vooral op en naast de piste te gebruiken maar normaliter niet voor de echte off piste avonturen..

Mijn profiel:
    Lengte: 176 cm
    Gewicht: 80 kg
    15 ski dagen per jaar

Iemand enige suggesties?
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 25 november 2014 · 13:55
    Met jouw lengte en gewicht zou ik voor 176 cm gaan. Ben overigens wel benieuwd naar wat een 'goede deal' is?
    one way to go down
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 25 november 2014 · 15:21
    Als je meer buiten de piste gaat zou ik zelfs voor de 184cm gaan.
    Maar anders gewoon de 176...zeker niet de 168 dan ga je geheid inboeten op stabiliteit.
    Is een hele duurzame ski Kästle..daar heb je lang plezier van.
    Succes met de keuze.
    Summer Sucks!
  • Gaius
    Beginner
    Gaius op 25 november 2014 · 18:17
    Zou voor minimaal 176 gaan als knallen ook betekent dat je af en toe flink hard gaat en de ski niet de hele tijd op z'n kant staat. Afgelopen jaren regelmatig met m'n slalomski's (165) geskied en rechtuit zijn ze mede door de korte lengte niet echt stabiel.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro