St. Moritz + omgeving routes

• Ghini
    Advanced
    Ghini op 26 november 2014 路 11:34
    Wie heeft er tips voor mooie freeride of tour routes? Ik ben er deze winter een paar keer te vinden. Nu heb ik al wel wat routes en tips gevonden (zal die later even uitwerken en posten) maar ben benieuwd waar jullie heen gaan in de bergen rondom St. Moritz.
    Alles is welkom, van couloirs en steeps tot meer mellow routes voor als het lawine niveau wat hoger is. Hiken of touren is geen probleem.
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 26 november 2014 路 13:37
    Bluebird + big mountain = Diavolezza + Corvatch boven
    Bluebird + Pillows = Corvatch onderste deel
    Dump freeride = Maloja + Furtschellas (Wildshutz)
    Dump Skinnen = Diavolezza Pillowbos (Wildschutz)

En de Buitencategorie big Mountain is de Lagalb Backside

馃槂
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 26 november 2014 路 22:06
    Thanks @Roelaano voor de toevoegingen. Pillowbos lekker rustig voor jezelf klinkt wel goed 馃槈
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 26 november 2014 路 22:48
    Ik ben afgelopen weekend op de Corvatsch geweest met [mention="/profile/121"]@Easy[/mention]. Perfecte omstandigheden en een mooie basis voor de rest van het seizoen! 馃槂

Corvatsch gondel eindstation - 3303 meter:
    1. Direct skiers rechts van de piste af, zoveel mogelijk rechts aanhouden en dan rechts couloir induiken. 35+ graden in het begin, maar net onder 40 graden denk ik (wanden van het couloir wellicht steiler). Daarna snel naar onder 35 graden en grotere open velden. Beetje rechts aanhouden. Onderin loopt meestal al een geprepareerd baantje (kies vroeg in het seizoen de rechterbaan, want onderaan de linkerbaan draait de lift nog niet) om je terug naar de pistes te brengen.
    's Middags staat hier de zon op, dus meestal beter om 's ochtends te rijden.

Corvatsch gondel eindstation - 3303 meter:
    2. Direct skiers rechts van de piste af en het holletje weer omhoog. Je staat nu op de Corvatsch gletscher. Als je de kam volgt (richting de zon) omhoog skinnen of ouderwetsch wandelen, dan heb je links een enorm poederveld.
    ((Je kunt ook lager de piste af skiers rechts aanhouden en een stuk traveseren. Dan kom je op hetzelfde stuk uit, maar dan flink lager. Mis je wel het grote open poederveld boven je))
    Je kunt nu helemaal offpiste af blijven dalen. Rechts aanhouden (je kunt op stukken links boven je de piste zien lopen). Als je moet kiezen tussen links terug naar het gebied of rechts een dal in... dan moet je links aanhouden. Zo kom je terug op de piste bij een sleeplift die je naar het gondel middenstation brengt.
    Het bovenstuk is Noord West en vrijwel de gehele dag in de schaduw. Kan dus ook in de middag.

Corvatsch gondel middenstation
    3. Direct om de gondel heen en onder de gondel door. Skiers links heb je nu direct mooie lijnen. In het begin wat stijl en veel rots. Later makkelijker te rijden lijnen. Je kunt ook iets verder door rijden en de rode nummer 9 (uit mn hoofd) piste oversteken en dan skiers links afdalen.

Vanuit de gondel en stoeltjeslift kijk je de hele dag tegen een fantastische noordhelling aan. Een beetje rechts van het midden als je vooruit kijkt. Je kunt daar niet makkelijk komen. Kost je zeker een uur hiken / skinnen naar en over de kam denk ik. Je moet deze vanuit de topgondel 3303m kunnen bereiken denk ik.. Als iemand tips heeft hoe deze te bereiken dan hou ik me aanbevolen 馃槂
    Dromen zijn er om te realiseren
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 26 november 2014 路 23:26
    Bij bovenstaande route 1:
    Onderstaande foto laat links in beeld (skiërs rechts) het traverse spoor naar het couloir zien.

Deze foto laat de route zien vanaf het gondel station 3303m

Deze foto laat de lijn van onder naar boven zien

En deze het laatste stuk naar beneden
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 26 november 2014 路 23:29
    Voor bovenstaande route 2:
    Hier staan we op de kam. Vlakbij topstation dus

Route afgelegd (gondel station ligt links)

Route te gaan

Open poederrrr veld van boven naar onder

En een kijkje terug naar boven
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 26 november 2014 路 23:31
    Bovenstaande route 3:
    Een van de vele opties

En uiteraard de allerbeste optie
  • evan
    Advanced
    evan op 26 november 2014 路 23:51
    Nog wat meer tekst erbij en je hebt een trip report, @FreeArno! 馃槈
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 27 november 2014 路 10:28 Dromen zijn er om te realiseren
  • evan
    Advanced
    evan op 27 november 2014 路 10:55
    Mooi zo, @FreeArno! Weer een beetje minder WeMarktplaats. 馃槈
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 27 november 2014 路 14:43
    @Faberge: http://wepowder.nl/playgrounds/engadin-sankt-moritz/routes...
    Even snel wat routes ingetekend. Als ik meer tijd volgen er meer.
    May the powder be with you.
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 27 november 2014 路 15:20
    Haha nice @meteomorris
    Had helemaal niet in de gaten dat al die routes al in lines stonden. Mooi!

De mapping van mijn routes boven en die uit lines is:
    route 1 = Corvatsch North West
    route 2 = All the way to Pontresina, maar wij bogen net na de laatste rode piste mee naar links tot aan de sleeplift
    route 3 = Super Mario Land

De Noordhelling waar ik op het laatst naar vraag is de Corvatsch North Face. 42 graden, nice.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 27 november 2014 路 15:22
    @FreeArno! die stonden er ook nog niet, maar naar aanleiding van je post en de vraag van Faberge had ik de inspiratie om deze in te tekenen. 馃槈
    May the powder be with you.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 27 november 2014 路 20:05
    Toppers @meteomorris & @FreeArno!
    Zal dit weekend eens kijken welke ik al in mn mapje had staan en of ik nog aanvullingen heb.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 6 december 2014 路 23:42
    Piz Margna boven Maloja heeft op de North Face ook een mooi couloir:

Welke route / waar is deze route uit het filmpje van @popski?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro