PA#1: De seizoens opening van de Corvatsch

• FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 27 november 2014 · 10:17
    -- Foto's uploaden lukt even niet, doe ik later --
    Check voor die tijd voor foto's alvast:
    http://wepowder.nl/forum/topic/103856

Zo’n 2 maanden geleden noteerde ik hem in mijn agenda: 22 november, de opening van de Corvatsch.
    In de afgelopen 3 jaar 2x eerder de Corvatsch geopend en steeds prima condities. Dat is logisch want "Sankt Moritz" lijkt verdacht veel op "Saint Morris".
    Het weer en de sneeuwval in de gaten houdende begon het er steeds beter uit te zien.
    Het was dan ook best lekker dat Saint Morris PA#1 aankondigde.
    Nog even een check via PM:
    Arno: “Is het een goed plan om naar de Corvatsch te gaan?”
    Morris: “Lijkt mij een goed plan!!! genoeg sneeuw”.
    Fijn.

Dinsdagavond een telefoontje. Mijn poedermaatje heeft zijn hamstring geblesseerd. Lekker dan.
    Rondje bellen en [mention="/profile/121"]@Easy[/mention] had zin om mee te gaan. Nice!

Vrijdagochtend van Rotterdam naar Amsterdam voor een ochtendje werk. Daarna richting Enschede om Dirk (Easy) op te halen en doorknallen naar St. Moritz. Dirk en ik hadden elkaar al lang niet gesproken, erg prettig als het dan zo snel weer klikt! Zo’n 1000km en wat files verder waren we om 1am in ons appartement. Slapen!

8.20 uur. Eerste gondel, middenstation overstappen en direct door naar 3303 meter. Dirk telt het aantal freeriders en komt niet verder dan 15. Verder allemaal piste tijgers 

Lift uit, bluebird!, piepercheck, ski’s en board onder. Duiken we direct rechts dat couloir in? Of eerst de beentjes even testen? Het werd dat 2e. Naast de piste al prima onverspoorde sneeuw te vinden. Onder het middenstation door en links de offpiste in. Nice nice nice!!

Uiteindelijk rijden we deze zaterdag vooral 2 routes keer op keer. Het couloir vanaf de toplift en de lijnen onder de gondel door links.

Zondag is er al veel verspoord en moeten we iets meer moeite doen. ’s Ochtends rijden we vanuit de toplift rechts onder de gletscher door en dan helemaal offpiste door tot aan de sleeplift net onder het middenstation. Lift, board, sleep, repeat!
    Steeds als we halverwege de helling in traveseren kijken we even naar boven. Mooi poederveld daar.
    Na de lunch, klim modus aan, en de kam op hikend richting de zon. Het poederveld ligt noord west en dus is de sneeuw redelijk bewaard gebleven. Klein korstje erop maar dat kan de pret niet drukken. Met grote bochten knallen we naar beneden.

Maandagochtend rijden we terug richting NL waar ik Dirk om 17.30 afdrop in Enschede en om 20.00 uur thuis in Vlaardingen de vrouw en kids weer een dikke zoen geef.
    [mention="/profile/121"]@Easy[/mention] dank voor een mooi weekend!!

Voor een meer gedetailleerde beschrijving van de freeride routes die we reden, check dit topic:
    http://wepowder.nl/forum/topic/103856

Arno
    Dromen zijn er om te realiseren
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 27 november 2014 · 10:35
    LIKE
    May the powder be with you.
  • evan
    Advanced
    evan op 27 november 2014 · 10:55
    Mooie trip! Goed begin van het seizoen.
    Ik heb Corvatsch ook nog geopperd, maar @rutgerberge en ik zijn toch maar naar Andermatt en Airolo gegaan. Ook niet verkeerd! http://wepowder.nl/forum/topic/103817

Als je nog potentiële poedermaatjes uit jouw omgeving zoekt, moet je @Spookjuh even een berichtje sturen; dan voegt hij je toe aan de WhatsApp-groep (ook als je geen zin hebt om piepers te zoeken 😉 ).
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 27 november 2014 · 11:12
    Lekker hoor!

Leuk dat er inmiddels meer trip reports verschenen zijn. Gedeelde stoke is dubbele stoke wat mij betreft. 😃
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 27 november 2014 · 11:27
    @evan laat im eerst maar eens mijn ski-skillz opschroeven (working on it as we speak) alvorens ik met mensen op pad ga die veel verder zijn dan ik.
  • evan
    Advanced
    evan op 27 november 2014 · 12:42
    Die groep is toch veel groter dan alleen @Spookjuh?
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 27 november 2014 · 13:36
    He ik ski ook niet als @rutgerberge hoor. Misschien een net niet trip maken 😉 failcompilatie on tour 2k14?
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 27 november 2014 · 14:06
    He ik kwam ook als een natte krant die berg af...
    was eind seizoen en in mijn beleving toch weer totaal anders 😃
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 27 november 2014 · 16:33
    Die groep is toch veel groter dan alleen [mention="/profile/1966"][mention=1966]@Spookjuh[/mention][/mention]? evan op 27 nov. 2014 12:42
    Klopt. Ik zal iedereen ff beheerder maken dan kunnen jullie het zelf.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 27 november 2014 · 21:15
    dikke Like !!! (ps al eens aan gedacht hoe zupapoepaspeciaalbijzonderabnormaalnietedoen dit verslagske is ; een gewone mens snapt hier écht niks van !!!) (ps al eens aan gedacht hoe zupapoepaspeciaalbijzonderabnormaalnietedoen het is dat er mensen zijn die op zo'n verslag reageren met Like en dikke Like enzo 😃 😃 ) I love wePowder !
    sbs roelz
  • Easy
    Advanced
    Easy op 27 november 2014 · 23:46
    Ja, het was een mooie seizoenstart. Komende week de uitrusting echt in orde maken (nu was alles snel bij elkaar geraapt en ongewaxt) en dan de PAs weer in de gaten houden. 😉
    Built for Speed

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro