Wintersport Pro first aid kit van Care Plus €30

• rollie
    Beginner
    rollie op 3 december 2014 · 23:00
    dus dank voor jou en @Pazz457 ! 😀
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • evan
    Advanced
    evan op 3 december 2014 · 23:16
    Bedankt voor de tip, @SportGillie en @Pazz457!
    Ik heb er ook eentje gekocht. In mijn geval de 'I can't believe you're a pro'-versie.
    Tijd om mijn EHBO-kennis op te frissen!
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 3 december 2014 · 23:38
    it's all about the love... 😃
    Live to ride, ride to live
  • pjnijssen
    Advanced
    pjnijssen op 8 december 2014 · 23:37
    Ook in Hilversum vandaag nog een stuk of 8 (pro) bij de Xenos. Exp date 10-2015 op de verpakking, in de set alles nagekeken, en op de blaarpleisters na (exp date een dag voor productie datum...) minimaal exp date juni 2017. Iemand daar nog wat zinnigs over te melden, mij is onduidelijk waarom er 10-2015 staat? I can't believe I'm going pro. GNAR +1?

ps Xenos Bussum: niets...
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 9 december 2014 · 17:12
    Xenos Utrecht Overvecht nog zeker 20 pakketjes
    Riding on the edge!
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 11 december 2014 · 12:29
    Wat voor een 'gewone' en 'pro' versies hebben jullie het over bij de Xenos? Zie hier bij de Xenos in Bos en Lommer alleen een verbanddoos (heltic ofzo) en een hulpset (hansaplast)?
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • WvD
    Beginner
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 11 december 2014 · 13:00
    @WvD; thanks! Dat zijn andere dan ik heb gezien inderdaad. Dan maar een andere Xenos in Amsterdam raadplegen!
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 11 december 2014 · 13:25
    Ze liggen niet bij de andere ehbo setjes, maar liggen ergens afgezonderd.
    Misschien best even vragen in de winkel zelf...
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 11 december 2014 · 13:34
    Oh, pannenkoek ben ik ook, ik ging langs de Etos.. niet de Xenos.. Dat schiet lekker op zo. Poging 2.
  • iPow
    Advanced
    iPow op 13 december 2014 · 18:40
    Xenos Haarlem lag vanmiddag nog 1 pro en ca. 20 gewone kitjes. Pro is mooi tasje, je kan het met eigen spullen aanvullen/vervangen, is al eens topic over geweest.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 13 december 2014 · 22:28
    Xenos Kalverstraat Amsterdam ook nog een hele berg van beide! Ga inderdaad een aantal dingen toevoegen, maar het is zo al een mooi setje!
  • outdoorjoy
    Advanced
    outdoorjoy op 14 december 2014 · 21:43
    Dit is inderdaad een echt heel interessant koopje in de Xenos! Wel één belangrijke opmerking: hoewel de beschrijving van de inhoud zowel bij de "gewone" versie als de Pro versie over een "Mond op mond kapje" spreekt, bevat enkel de Pro versie het echte mondmasker en bevat de "gewone" versie gewoon een Kiss-of-life beademingsmasker. Je wil zeker het echt mondmasker mee op de berg!
  • RalfLins
    Beginner
    RalfLins op 15 december 2014 · 08:43
    Gisteren bij Xenos Uden ook een Pro kit besteld! De einddatum is 10-2015, voor welke producten is dit echt essentieel?
    Life is short, ride a board!
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 1 april 2015 · 08:19
    Je wil zeker het echt mondmasker mee op de berg! outdoorjoy op 14 dec. 2014 21:43 @outdoorjoy Waarom zou ik eigenlijk het echt mondmasker mee willen? Heb enkel 'n standaard ehbo cursus gevolgd hier. (Nog) geen bergredding ofzo...
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 1 april 2015 · 08:46
    Je wil zeker het echt mondmasker mee op de berg! outdoorjoy op 14 dec. 2014 21:43 [mention="/profile/8472"][mention=8472]@outdoorjoy[/mention][/mention] Waarom zou ik eigenlijk het echt mondmasker mee willen? Heb enkel 'n standaard ehbo cursus gevolgd hier. (Nog) geen bergredding ofzo... tjoep2 op 1 apr. 2015 08:19

Dat masker is handig om mensen goed te kunnen beademen/reanimeren. Of je dat mee wil hebben hangt er dus een beetje vanaf of je hebt leren reanimeren bij die EHBO cursus.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 april 2015 · 09:06
    @tjoep2
    Zonder masker is het heel moeilijk om goed te beademen. Als je in je eentje zowel beademen als hartmassage moet doen is dat gewoon niet te doen in de praktijk.

Bovendien is beademen veel belangrijker bij een lawineongeval dan wanneer hier op straat iemand bijvoorbeeld een hartstilstand krijgt. Omdat de zuurstofreserve in het bloed al op is na een periode onder de sneeuw.
    splitfest.nl
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 1 april 2015 · 09:08
    Dat masker is handig om mensen goed te kunnen beademen/reanimeren. Of je dat mee wil hebben hangt er dus een beetje vanaf of je hebt leren reanimeren bij die EHBO cursus. Willem2k op 1 apr. 2015 08:46 Ja hoor, reanimatie zat erbij. Kinlift en beademen.
  • VeeT
    Advanced
    VeeT op 1 april 2015 · 12:17
    MK skiservice had gister ook nog een aantal goede wintersport EHBO kits voor 27 euro. Vooral de spalk, warmtedeken, beademingsmasker, mitella, en supersticky ducttape (reeds in de Alpen getest) zijn echt nuttig om bij je te hebben denk ik zo. Zit niet allemaal in de meeste EHBO setjes.
    Bovenstaande links zijn inmiddels allemaal niet meer werkzaam dus kan niet zien of het om de zelfde kit gaat.
  • outdoorjoy
    Advanced
    outdoorjoy op 1 april 2015 · 23:14
    @tjoep2 Lees hier eens over beademingsmasker en kiss-of-life masker:
    http://wepowder.nl/weblog/4189/Het-Lawineslachtoffer...
    Menno en Rolf hebben die Care Plus sets mee samengesteld. Voor die prijs van Xenos was dat toen echt een koopje.
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 2 april 2015 · 00:25
    @outdoorjoy bedankt voor de link (had het eigenlijk al gelezen in het verleden) Ik heb trouwens de gewone en pro versie op de kop getikt uit de Xenos. Neem meestal wel enkel de gewone versie mee + spalk en nog wat aanvullingen. Een thermometer etc lijkt me toch niet echt nodig; 😉 Maar misschien toch maar de pocket mask in het vervolg.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro