November days

• robbert
    Advanced
    robbert op 1 december 2014 路 18:20
    Super om de eerste trip reports weer te lezen. Bij deze een report van early November days (13-15, 18 en 19 Nov).

Begin Oktober Erwin gemailed met de vraag of hij nog een board wist met een traditioneel camber shape. Na 2 jaar alleen maar op split boards gereden te hebben was ik op zoek naar een nieuw solid board. Uiteindelijk leidde dit ertoe dat ik na het FFF naar Solden ging om wat boards te testen (thanks Erwin) en om daarna nog een paar dagen samen te rijden. Het (drie) dubbelklapper 5m sneeuw bericht van Morris was natuurlijk ook goed nieuws. Omdat we niet zo heel veel zin hadden om naar een gebied met lawine gevaar 4 te gaan, besloten we om naar Sulden am Ortler te gaan. Niet zo ver rijden, zou wat sneeuw zijn en de liften waren open. Eerste dag was het weer niet zo goed en konden we niet veel meer doen dan een paar rondjes net naast de piste en de sneeuwstabiliteit bepalen (nog geen lawinebericht). Tweede dag was het weer beter en konden we eindelijk wat zien. Mooie toer gemaakt in prima condities, zeker voor zo vroeg in November. Vervolgens zijn we naar de Gotthard regio gegaan om de volgende dag een toer te maken bij Realp. Het 0 – graden niveau zou die dag naar 3000m gaan ([mention="/profile/4762"]@ijsbeer[/mention] 馃槈 ). Niet echt ideaal, maar we hadden veel zin om wat te doen, dus vroeg op pad. Het skinnen ging wat moeizaam door de grote hoeveelheid sneeuw. Helaas had de warmte al iets te veel invloed gehad op de sneeuw toen we aan de afdaling begonnen. Volgende keer beter het was nog maar November.

Paar dagen later bericht van Roel. Ben je nog in CH? ga waarschijnlijk morgen naar de Alpen. Ik was nog in CH, had nog een paar dagen vrij en de voorspellingen waren goed. Dus in de avond naar Bert om vervolgens de volgende ochtend vroeg over een besneeuwde Fluelapass richting Diavolezza te glijden. Het was uitgestorven op de parkeer plaats, alleen een witte bus met Roel en Rob die nog lagen te slapen. Uurtje later waren we boven, waar verder alleen een paar racers aan het trainen waren. Rustig aan begonnen en het werd snel duidelijk dat het sneeuwdek op scherp stond. Beetje jammer, dan eerst maar koffie drinken en friet eten. Sneeuwdek stabiliseerde redelijk snel en uiteindelijk twee super dagen gehad. Thanks Erwin, Bert, Rob, Roel en de zuidelijke poeder broeders op ski en snowboard.

• evan
    Advanced
    evan op 1 december 2014 路 18:53
    Helemaal niet verkeerd hoor!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 1 december 2014 路 19:08
    Dat ziet er inderdaad best lekker uit 馃槂
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 december 2014 路 20:16
    Jee Robbert. Dat ziet er echt heel erg okee uit, leuk filmpje ook.
    splitfest.nl
  • Rapro
    Advanced
    Rapro op 1 december 2014 路 20:48
    Goed bezig Robbert! (Maarruh een camber boardje voor op de piste??)
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 1 december 2014 路 20:59
    nice! 馃槂
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 1 december 2014 路 22:32
    Lekker lekker lekker
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 2 december 2014 路 09:21
    Was inderdaad een lekker begin van het seizoen.
    Maar waar zijn de beelden van de cork 500?
  • robbert
    Advanced
    robbert op 2 december 2014 路 14:17
    @Rapro Ik vind camber shape voor op en naast de piste best fijn. Een beetje nose rocker is fijn, maar al die banaan vormen heb ik niet zo veel mee.

@bertjebertje hmmmm tja kan het nog even opzoeken, geen idee waarom die beelden er niet in zitten............... Ik heb nog een setje bindingen voor je, die pin bindingen niets dan ellende 馃槈
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 4 december 2014 路 15:49
    +1
    May the powder be with you.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 4 december 2014 路 18:29
    Fijne trip zo te zien 馃槂
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro