georgie

• wiemer
    Tourist
    wiemer op 2 december 2014 · 10:04
    Hoi allemaal, Heeft iemand ervaring met touren in Georgie met name het gebied Svaneti maar ook andere gebieden als Gudauri? Zijn er bijv. lawine berichten of lokale gidsen, hoe makkelijk kun je tourski routes bereiken etc.
    Groeten Jeroen
  • Bros
    Advanced
    Bros op 13 december 2014 · 18:22
    Hallo Jeroen,

Vanuit Gudauri kun je heliskien (erg duur) en met een gids op pad. Ik verwacht geen internationaal erkende berggids. Je vindt hierover wel het een en ander op internet. Lawineberichten zijn er zeker niet. Met regelmatig webcams en weerberichten checken kun je een beetje een beeld krijgen van de voorgeschiedenis overheersende windrichting bij sneeuwval.
    Toerskiroutes moet je met kaarten, google earth en op het oog zelf uitstippelen. Taxi/eigenaar hotel kan je wel ergens afzetten tegen geringe vergoeding.

Wanneer ga je? Ik ga zelf in april naar Georgie.
    Bros
  • sanno
    Tourist
    sanno op 15 december 2014 · 15:03
    wat aan het begin een saaie winter leek te worden is snel aan het veranderen tot iets waar ik hopelijk nog jaren met een grote smile aan kan terugdenken.
    Eerst Japan in januari, net gehoord: 22-27 feb zit ik in Gudauri
    en dan hopelijk ergens begin februari of begin maart een paar dagen heliskien in Arkhyz.
    Toerisski

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro