montagepunt

• Claudio
    Beginner
    Claudio op 2 december 2014 · 21:29
    Ik ga als beginnende freerider een set Rossignol Sin 7 met Salomon STH2 WTR 13 bindingen kopen bij Sport-Conrad. Ik heb 6 opties om een montagepunt aan te geven:

- Park & Pipe Standars (Herstellerempfelung)
    - Allround Standard (Herstellerempfelung)
    - Freeride Standars (Herstellerempfelung)
    - Marker Shizo (Freerideorientiert)
    - Marker Shizo (Park & Pipe orientiert)
    - Selbstgewählter Montagepunkt

Ik zal de ski's grotendeels buiten de piste gebruiken. Ik heb ruim 20 jaar ski-ervaring (3x per jaar).

Hebben jullie adviezen voor me welk montagepunt ik het beste kan aangeven?
    Claudio
  • svenk
    Advanced
    svenk op 3 december 2014 · 08:36
    Rossignol heeft voor de Sin7 maar één "Herstellerempfelung" voor alle genoemde 'standards' en dat is Skimitte. Zo staan ze bij mij ook afgesteld en dat bevalt goed.

Wat Conrad voor de positionering voor de Markers aanhoudt zou je even moeten vragen bij ze.
    If in doubt, don't go out!
  • Claudio
    Beginner
    Claudio op 3 december 2014 · 09:08
    Ik kies sowieso voor een Salomon binding. Als ik het goed begrijp heb je zelf een Sin7?

Ik twijfel nog een beetje over de lengte 180 of 188. Ik ben zelf 177 en weeg 65 kg. Welke lengte zou voor mij het beste zijn voor freeride gebruik?
    Claudio
  • svenk
    Advanced
    svenk op 3 december 2014 · 09:23
    Ik ski inderdaad de Sin7 '14-'15. Vanwege je beperkte gewicht zou ik voor de 180 kiezen. Daarmee behoud je ook de speelsheid op de piste is mijn inschatting.

Ik heb de Sin7 gekozen ter vervanging van de Armada TST omdat de Sin7 net wat makkelijk te skiën is met mijn postuur/skistijl. Leuke ski!

ps De TST 182cm met Baron's zgan komen dit weekend op marktplaats...
  • Claudio
    Beginner
    Claudio op 3 december 2014 · 09:34
    180 lijkt mij inderdaad voor mij de beste lengte. Welke binding heb jij er op, zit daar nog veel verschil in tussen de verschillende merken?

Op mijn pisteski's heb ik altijd Salomon bindingen gehad, vandaar mijn keuze. Wellicht zijn er betere alternatieven voor offpiste-gebruik.
    Claudio
  • svenk
    Advanced
    svenk op 3 december 2014 · 09:44
    Ik tour/loop ook (korte stukjes) met de Sin7 en heb er daarom een setje Baron's op...
  • Claudio
    Beginner
    Claudio op 3 december 2014 · 18:53
    Svenk, bedankt voor je reacties, ik ben benieuwd hoe de ski's gaan bevallen!
    Claudio

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro