Wepowtrip Engadin 19-23nov

• popski
    Expert
    popski op 5 december 2014 · 18:37
    Dit report is eigenlijk een vervolg op de trip reports van Robbert en Roelaano.
    Dus een uitloper van PA#1

Popski en Karl (2 veteranen),
    wij zijn Roelaano, Robbert, Rob en Bert gaan opzoeken in Diavolezza.
    Zij hadden reeds een geslaagde powdag achter de rug en waren duidelijk goed geluimd.
    Ik was nog nooit in dat gebied geweest en was blij om deze jolige nederlanders te mogen volgen.
    Roelaano zag duidelijk elke cliff en wij zagen Roelaano vliegen.
    Waah, zalig toch die eerste poederafdalingen… Super terrein daar in Diavolezza….
    Mijn benen waren helemaal verzuurd toen het jonge volk voor een derde keer Val d'Arlas ging aanvatten en wij boven in de bar maar een opkikker gingen binnenspelen.

Ondanks de zogenaamde vorstgrens rond 3000m bleef de poeder nog altijd poeder tot in het dal. (behalve op de zuidflanken)
    Het sneeuwdek werd nog stabieler en we hebben ons de volgende dagen uitgeleefd in een aantal steilere couloirs, met Corvatsch noord als apotheose.
    Corvatsch pillowland (pillow helling boven de Hossa bar) was de aanrader van Roelaano. Wij begrijpen nu absoluut waarom.

Thanks Roelaano voor de tips en die lift terug.
    De laatste dag stonden we ook boven op Piz Lagalb. Die achterkant zag er inderdaad heftig uit.
    Ik kijk al uit om daar ook een spoor in te trekken.

Korte impressie van onze afdalingen:

• bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 5 december 2014 · 23:37
    Mooi Popski, wet waren mooie dagen. Hopelijk snel weer!
  • Teze
    Tourist
    Teze op 5 december 2014 · 23:53
    @popski @karl

Veteranen? Ni swansen he; gijle staat alle twee zo scherp als de gemiddelde dertiger!

Mooie start van het seizoen trouwens.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 6 december 2014 · 12:57
    altijd erg zo'n beelden ; (vooral als je weet dat ik mee had moeten gaan) ... Te gekke poeder ! Schoon verslag ! Superbeelden ! en wat @bertjebertje zegt : Hopelijk snel weer !!!
    sbs roelz
  • robbert
    Advanced
    robbert op 6 december 2014 · 13:16
    Zekers mooie dagen. Nu al zin in de herhaling
  • doov
    Advanced
    doov op 6 december 2014 · 15:00
    nice!
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 6 december 2014 · 21:36
    Top!
    Hoe heet dat eerste couloir / waar is het? @popski
  • popski
    Expert
    popski op 7 december 2014 · 11:08
    Fabergé,

heb geen idee hoe dat couloir noemt, maar je ziet die couloir liggen vanuit de lift naar Diavolezza. Boven vanaf het bergstation beklim je de kam in NW richting, dan is het de 2de couloir nr rechts.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 7 december 2014 · 12:31
    Thanks @popski
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 7 december 2014 · 12:49
    Gaaf! 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro