Mohair vs Mix vs Nylon

• GilbertS
    Expert
    GilbertS op 9 december 2014 · 10:53
    Ik had al even de zoekfunctie gebruik maar ik kom er nog niet helemaal uit. Klopt het volgende?

Mohair glijdt beter, minder grip
    Mix ertussen in
    Nylon, glijdt minder, meer grip

Ik heb steeds getoured met Prior Husume ski's met 108 onder de voet. Hiervoor gebruikte ik G3 mix skins. Ik heb nu een Prior AMF split, die is 257 breed. Deze split dus breder onder de voet, daarom dacht ik hiervoor beter Mohair te kunnen gebruiken? Maar misschien klopt mijn begin informatie niet voor deze redenatie?

(ik voeg stiekem een fototje bij van de AMF split bij, omdat ik de graphics zo vet vind, ontworpen door een vriendin van me Kate Zessel)

www.instagram.com/gilbertsmink/
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 9 december 2014 · 11:11
    Mohair slijt ook het snelste. Hoe lang zijn de touren ongeveer die je het meeste maakt? Ik zou voor Mix gaan of bij alleen korte touren voor Nylon
  • GilbertS
    Expert
    GilbertS op 9 december 2014 · 12:13
    Volle dag tot 3 daagse. Blijkbaar is er geen momix voor splitboards (van merk G3 dan)
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 9 december 2014 · 12:59
    Geen tips, maar dat zijn inderdaad hele vette graphics!
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 9 december 2014 · 13:18
    Hoe breed zijn ze onder de voet? want als ze breed genoeg zijn zou je ook split-skins kunnen nemen. die hebben alleen aan de zijkanten "vel" en in het midden nylon. door de breedte werkt dit erg goed. http://blackdiamondequipment.com/en/ski-skins/ascension-nylon-split-st...
  • ieism
    Tourist
    ieism op 9 december 2014 · 13:28
    Als je per se mix wil, kan je Contour proberen, maar ik vond de klitteband bevestiging niet zo handig als g3.

Ik heb ergens vorig jaar een setje Atomic splitboard skins gekregen, ik meen mij te herinneren dat dat ook mix was. Het ziet er wel zo uit in ieder geval. Ik weet alleen niet meer van wie ik ze heb gekregen, en waar ze van zijn. 😃 Ik denk van zo'n kant en klaar Atomic set, dat moet je wel ergens los kunnen vinden voor weinig.
    splitfest.nl
  • robbert
    Advanced
    robbert op 9 december 2014 · 14:07
    Mix vel van Black Diamond is fijn en ook prima op maat te maken voor splitten. Ik heb zelf de Glidelite Mohair MIX met Spark R&D tail clips. Voordeel is ook het gewicht, pak volume en mix vellen zijn soepeler.
  • GilbertS
    Expert
    GilbertS op 9 december 2014 · 16:58
    Ja, misschien maar bij een ander merk kijken. Gek toch dat g3 geen mohair maakt voor splits?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 10 december 2014 · 06:29
    Montana heeft dit jaar ook split skins, met hele mooie bevestiging. Die zou je ook in mix moeten kunnen bestellen.
    Montana is kwalitatief goed, black diamond ook.
    splitfest.nl
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 10 december 2014 · 12:13
    http://www.splitboardmag.com/article/splitboard-skins-voile-gecko-spar...

Splitboardmag heeft een overzichtje gemaakt van wat er dit jaar beschikbaar is
  • GilbertS
    Expert
    GilbertS op 11 december 2014 · 22:13
    Dankje allemaal, ik ga van het weekend wel even echt goed kijken!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro