Snowrackets van decathlon

• JeffreyBuik
    Advanced
    JeffreyBuik op 9 december 2014 路 16:12
    Is er iemand die mij kan vertellen of deze snowrackets rotzooi is of prima spul?

http://www.decathlon.nl/inuit-450-id_8317572.html

• 3zel
    Advanced
    3zel op 9 december 2014 路 17:43
    Hangt er een beetje van af wat je er mee wil doen... 馃槈
    knowledge is powder
  • JeffreyBuik
    Advanced
    JeffreyBuik op 9 december 2014 路 18:10
    Korte hikes van een half a uurtje omhoog of terug naar pad/straat/dorp/piste etc.
  • Niels
    Advanced
    Niels op 9 december 2014 路 20:35
    Tja, t zal beter zijn dan niks. Maar qua gewicht en drijfvermogen is het geen top. Duurzaamheid lijkt me ook niet alles met zoveel plastic.

Aan de andere kant, wel goedkoop. Maar voor een paar tientjes meer, kun je met een goede 2e hands deal 'echte' sneeuwschoenen scoren.
  • Teon
    Advanced
    Teon op 9 december 2014 路 22:41
    3 jaar geleden kocht ik mijn 'TSL325 Explore Easy' bij de Decathlon.
    Ben er nog steeds reuze blij mee, nog nooit kapot gegaan, geen bandje gescheurd, helemaal niks. Ik heb grote voeten en ben er nooit voorzichtig mee geweest. Als de sneeuw even op is, loop ik er ook kleine stukjes mee over stenen e.d.
    Ik had toen een aanbieding van €90.

TSL is geen huismerk van Decathlon, maar een 'echt' merk.
    Ik zou net iets meer uitgeven dan de 7 tientjes voor de Quechua ....
    Schade. Ernussmarmalade.
  • JeffreyBuik
    Advanced
    JeffreyBuik op 9 december 2014 路 23:18
    Bedankt voor de reactie's! Ik zat al een beetje te speuren op marktplaats maar kwam niks tegen.
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 9 december 2014 路 23:50
    Vergis je niet in de producten Quechua (Decathlon). Alle producten worden door hun zelf ontworpen en uitgebreid getest. Ze zitten in het plaatsje Domancy (haute savoie). Ik heb een documentaire gezien over het bedrijf en was onder de indruk.
    Als je niet teveel wilt uitgeven voor je spullen is dit volgens mij een goed alternatief. Hou je meer over voor de poeder.
    And snow it is.....
  • Mars
    Tourist
    Mars op 10 december 2014 路 06:20
    Quechua (Decathlon) is niet slecht voor recreatief gebruik en niet te duur. Maar het is geen prof. materiaal. Dus als voor een paar wandelingen is; waarom niet.
    Ik weet niet of de 450 op de lengte slaat. Dat is wel kort tov. mijn Tubbs. Meer iets voor compacte sneeuw dan.

Maar voor een paar tientjes meer, kun je met een goede 2e hands deal 'echte' sneeuwschoenen scoren. Niels op 9 dec. 2014 20:35

Dat valt wel tegen. Ik zoek nog een setje tweedehands.
    Laatst was ik net te laat voor een setje lange Tubbs. Helaas veel gebruikt en gerepareerd. Hoewel, dat zijn de mijne ook en er werd maar 25 Euro voor gevraagd. Je kunt bij Tubbs bijna alles vervangen. Dat gaat bij Quechua niet.
    Behalve dat paar staan er niet zo vaak op Marktplaats. Op Ebay.de staan ze vaker.

Overigens zit op het industrie terreintje bij de Mercedes garage in Chambery een bedrijf dat veel restpartijen van Decathlon opkoopt. De laatste keer dat ik er was lagen de sneeuwschoenen er tot aan het dak.
    Ik dacht dat het Eco sport aan de 2643 Avenue des Landiers Chambéry, Rhône-Alpes was
  • Niels
    Advanced
    Niels op 10 december 2014 路 08:31
    Maar voor een paar tientjes meer, kun je met een goede 2e hands deal 'echte' sneeuwschoenen scoren. Niels op 9 dec. 2014 20:35
    Dat valt wel tegen. Ik zoek nog een setje tweedehands.Mars op 10 dec. 2014 06:20

Dit lijkt me een goede deal: http://www.ebay.de/itm/MSR-Lightning-Schneeschuhe-/271695941532?pt=Sch...

En voor TS is de goedkoopste Tubbs bij Sport Conrad 90 euro. Alleen geschikt voor poeder, maar zw degelijker dan de Decathlon en bijna een halve kilo lichter.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 10 december 2014 路 09:12
    Hey Jeffrey,

Even los van de hele discussie over quecha. Ik ga er vanuit dat je de sneeuwschoenen wil gebruiken bij het snowboarden?

Hou dan in de gaten dat je die dingen ook nog weer in/op je rugzak mee terug naar beneden wil nemen. De 'bindingen' op deze lijken me bv. erg groot, dat hoeft geen reden te zijn om ze niet te kopen maar kan wel iets zijn om rekening mee te houden bij aanschaf.

Pas daarnaast ook even goed of de sneeuwschoen goed met je snowboard boot werkt / ook bij bewegen lekker blijft zitten. Ik heb daar met oudere TSL's wel eens mee staan prutsen.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro