Welke toer ski stokken?

• Milo69
    Tourist
    Milo69 op 11 december 2014 · 19:25
    Hoi,

Waar moet ik op letten als ik toer ski stokken ga uitzoeken? Vanzelfsprekend moeten ze deelbaar zijn en niet veel wegen. Maar wat is er nog meer belangrijk?
    En gewoon concreet welke ik moet kopen is ook welkom 😃

Thanks.
    Een beer moet je pas schieten als hij voor je staat
  • ieism
    Tourist
    ieism op 11 december 2014 · 19:39
    Skiër of snowboarder?
    splitfest.nl
  • Milo69
    Tourist
    Milo69 op 11 december 2014 · 19:44
    Skier.
    Een beer moet je pas schieten als hij voor je staat
  • Kendo
    Beginner
    Kendo op 11 december 2014 · 19:48
    Goede vergrendeling van de delen... Ben zelf erg te spreken over de stokken van Black Diamond.
    “Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
  • Reinier
    Advanced
    Reinier op 11 december 2014 · 19:57
    Pas de handvaten. Ik vind die met wat schuimrubber erin prettig. Ook een wat schuim onder de handvaten is prettig vasthouden tijdens traverses over steile stukken. Dan pak je de stok wat lager vast en blijft je lichaam mooi in balans.

Grote sneeuwtellers zijn essential.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 11 december 2014 · 20:03
    Waarom moeten ze deelbaar zijn voor een skier?
    Ik heb extra lange ski stokken met hele lange grip, bijna 50% is grip, zelf gemaakt. Lengte aanpassen is niet nodig, gewoon wat hoger of lager vast pakken, van kant wisselen ook niet meer nodig en als je ergens recht omhoog hiked kan je nog steeds je grip pakken of je stokken met grip in sneeuw steken en dan nog steeds je grip pakken..
    Maargoed dat is een persoonlijke voorkeur. Wel aan te raden: goed lock mechanisme en een langere grip is ook dan handig. Salomon komt geloof ik met een soort hybride, 50% grip en toch ook uitschuifbaar..
  • CPet
    Advanced
    CPet op 11 december 2014 · 21:14
    Deelbaar is makkelijk met klimmen en om op te bergen. gewoon voor touren kan je met gewone stokken volstaan met eventueel een stuk extra grip. Ik ben ook gewoon begonnen met gewone stokken waarbij ik eerst een stuk schuim 1mm rond de stok heb geplakt onder het handvat van ongeveer 25cm lang. Leek toen wel stoer en werkte prima. Nu heb ik Komperdell C2 CARBON POWER LOCK. Super licht en lekker compact op te bergen. Teller scharniert mee met hellinghoek "erg belangrijk" 😉 (wist het niet eens maar is wel luxe hehe). K2 stokken zijn ook super. Heb je geld er voor over tourstokken kopen en anders lekker gewone of de Wepowder bamboe versie......
    Let the snow come!
  • Milo69
    Tourist
  • evan
    Advanced
    evan op 11 december 2014 · 21:36
    Teller scharniert mee met hellinghoek. CPet op 11 dec. 2014 21:14Sick.
  • CPet
    Advanced
    CPet op 11 december 2014 · 21:48
    haha super de luxe he @evan
    Let the snow come!
  • CPet
    Advanced
  • evan
    Advanced
    evan op 11 december 2014 · 21:53
    Daar wordt de tellerfetisjist in mij heel gelukkig van, @CPet!
  • CPet
    Advanced
    CPet op 11 december 2014 · 21:57
    +1 hihi
    Let the snow come!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro