Heliskien in Kamchatka nog nooit zo goedkoop geweest

• sanno
    Tourist
    sanno op 12 december 2014 路 13:56
    Nieuw
    Heli in Kamchatka met helipro.ru (http://helipro.ru/eng/kamchatka/program/?t=)
    28maart - 5 april
    kosten afhankelijk van wisselkoers en groepsgrootte 3000-4000 euro

origniele tekst over helien in Arkhyz
    Doordat de roebel vrijwel elke dag in waarde daalt en de lokale aanbieders hun prijzen in roebels geven is heliskien erg goedkoop geworden.
    Kostte vorig jaar een mid-week heliskien in Arkhyz (5 dagen-4nachten : 15 gegarandeerd helidrops) in de kaukasus nog bijna €3000. Nu is het ondertussen al minder dan €2000 voor dezelfde trip.

Geinteresserden gezocht voor een mooie trip in feb of maart.
    Toerisski
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 12 december 2014 路 14:10
    Hoe hoog is de premie voor een 'overlijdens-risico-verzekering' 馃構
  • sanno
    Tourist
    sanno op 12 december 2014 路 14:21
    ik denk het verschil 馃槈

Rusland is zeer veilig al was het maar dat russen nogal 'eng' zijn.

Toerisski
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 12 december 2014 路 14:25
    Gaaf zeg, zeker interesse!

Heb je wat meer info ?
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 12 december 2014 路 14:25
    En wat is de kans dat je heli wegblijft omdat er op vermeende Tjetjeense rebellen gejaagd moet worden (wat misschien meer opbrengt?) 馃槂
    Zo heb ik al eens 4 weken tevergeefs op een Russische heli gewacht op de Kurillen, omdat de piloten niet wisten dat wij ook dollars konden overleggen, en misschien meer dan die Amerikaanse zalmvissers waar ze voor bezig waren, waardoor ons veldwerk op een vulkaan in de soep liep. 馃槥
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 12 december 2014 路 14:26
    tjonge! Met zulke prijzen zal er maar weinig in de broekzak van Poetin stromen, dus zoiets is wel te verantwoorden, toch?! ff in de agenda bladeren 馃槂.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 12 december 2014 路 14:29
    Hier vliegen ze met Eurocopters: 1 piloot, 1 gids, 4 klanten.

denk niet dat ze hiermee op Tjetjenen gaan jagen.
    Toerisski
  • evan
    Advanced
    evan op 12 december 2014 路 14:51
    Dan hoop ik voor je dat de condities beter zijn dan tijdens de Olympische Spelen, @sanno.

Hoe ligt de Kaukasus er momenteel bij?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 12 december 2014 路 15:02
    Arkhyz ligt wat sneeuwzekerder dan Sochi. Geen idee hoe de sneeuw nu is, maar het is er koud genoeg.
    Toerisski
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 12 december 2014 路 15:46
    Wat kost het om bijkomende sneeuwkanonnen te voorzien 馃槈
    knowledge is powder
  • Constant
    Beginner
    Constant op 12 december 2014 路 17:45
    En wat als er weer een internationale crises uitbreekt als je net in Rusland bent?
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • CPet
    Advanced
    CPet op 12 december 2014 路 19:31
    @Sanno is er al wat langer......
    Let the snow come!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 12 december 2014 路 19:46
    Wat zien jullie allemaal beren op de weg.

@3zel Tsja sneeuw moet vallen, maar je kan ook de lucht in voor verse sneeuw. Ze zeggen zelf te kunnen landen op de top van de elbruz (5600m) Dan moet je zeker toch wel een keer de sneeuwgrens zijn gepasseerd.
    Daarnaast ligt het gewoon heel veel beter dan sochi.

@constant ik ben al een tijdje in Rusland en merk weinig van een crisis tot op heden, althans niet op straat, in de winkel (hoewel ik de Nederlandse kaas mis) of qua bewegingsvrijheid oid. Je merkt voornamelijk de wederzijdse angst om te investeren in nieuwe projecten.
    Het enige scenario dat ik zie waar je als buitenlander echt iets van gaat merken is een oorlog, en dan bedoel ik niet een een of ander grensconflict, want dat waait wel weer over. Tsja dan zal je geevacueerd worden. Wat is de kans daarop? ik denk zeer klein. Gelukkig heb ik een korte link naar consulaire bijstand.
    Toerisski
  • Constant
    Beginner
    Constant op 12 december 2014 路 21:37
    Als het toch bijna niets kost, houd dan die heli standby voor het geval dat de pleuris uitbreekt 馃槂
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • Bart313
    Tourist
    Bart313 op 12 december 2014 路 21:41
    Ik vind het wel een mooi avontuur eigenlijk. Hoe zijn die gidsen daar? Beetje betrouwbaar?
  • Whistler
    Beginner
    Whistler op 12 december 2014 路 21:44
    Ik kom al een jaar of 6 voor zaken in Rusland; voornamelijk Moscow en Sint Petersburg.
    Moet iedere keer weer aan het thuisfront uitleggen dat ik me daar nooit onveilig voel....... sterker nog.......ik word altijd met heel veel warmte ontvangen en voel me er veiliger dan in Amsterdam (bij wijze van).

Propaganda...........politieke belangen.

Wij zijn gedwongen onze prijzen aldaar nu met 40% te verhogen.......de EUR / RUR is recentelijk van 45 naar 71 gegaan!

Ben het helemaal met [mention="/profile/4051"]@sanno[/mention] eens....jullie zien teveel beren 馃槂. Profiteer van die waardeloze roebel en pak die heli.....馃槈
  • CPet
    Advanced
    CPet op 12 december 2014 路 22:03
    @Whistler heeft met you omvang en looks te maken.... Positief gezien..... Haha
    Let the snow come!
  • Gilles
    Beginner
    Gilles op 12 december 2014 路 22:15
    Ik vind het wel een gaaf plan. Politiek en vrije tijd houd ik wel gescheiden 馃槈
    Gilles is my name!!
  • Whistler
    Beginner
    Whistler op 12 december 2014 路 22:38
    @CPet, haha ...let the snow come!
  • CPet
    Advanced
    CPet op 12 december 2014 路 22:42
    Zou wel tijd worden ja!
    Let the snow come!
  • Mars
    Tourist
    Mars op 13 december 2014 路 00:19
    Is toch wel apart; overdag omhoog vellen of vliegen en s'nachts in het bed van Gorbachov.

Hun website doet mij een beetje aan vroeger denken.

Ik moest niet zo lang na de val van de muur bij een bedrijf in Oost Duitsland zijn. Dat bedrijf had ons ondergebracht in een klein dorpje met een voormalig resort van Honecker en zijn kameraden. Je moest over de boeren erven voor er te komen. We kwamen s'nachts aan en waren zo'n beetje de eerste westerlingen. Hadden ze midden in de nacht het hele pretpark voor ons aangezet. Je zou na zoveel kilometers eens niet in je bed willen kruipen......
    Je kwam er in elk geval niets te kort.

Heli-Skiing in Arkhyz, Russia

Arkhyz is a small mountain village of only 600 inhabitants that is located about 100 km to the east of the Black Sea town of Sochi (home of the 2014 winter Olympics) and about 400 km west of the Caspian Sea. Mt Elbrus (the highest peak in the Caucasus at 5,642m) lies around 70 km to the south east.

There are big plans to develop the region into an area that will one day rival even the largest European ski resorts. But for now there is just one small short chairlift and visiting this beautiful valley is a walk back in time where chickens parade the pavements and horses and cattle are a more common sight than skiers and snowboarders.

Things will change here much as they did in Krasnaya Polyana so if you are looking for a raw heliski experience in a pristine corner of the Russia, don't hang around.

Lodging is provided at the former mountain residence of the USSR’s first president - Mikhail Gorbachev. Little has changed since he left and the house’s spacious rooms demonstrate the traditional style of the Soviet political elite. A huge garden surrounded by century old pine trees is a perfect place for shashlyk BBQ dinner after a day of skii
  • dawi
    Advanced
    dawi op 13 december 2014 路 01:25
    @sanno: klinkt goed maar welke aanbieder is dit? Ik krijg bij de aanbieders alleen maar euro's te zien. Zie dat er ook al hotels gebouwd zijn sinds Salomon er is geweest...
  • sanno
    Tourist
    sanno op 13 december 2014 路 03:59
    Er zijn euro prijzen voor buitenlanders en roebel prijzen voor Russen. Ik kan gewoon naar een lokale aanbieder en dan betaal ik in roebels.
    Toerisski
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 december 2014 路 09:01
    Persoonlijk zou ik helemaal niet naar Rusland gaan. Er is een reden dat je geen Nederlandse kaas kan kopen daar, just saying..

Als meneer P weer normaal gaat doen dan ga ik ook weer zaken doen met Rusland. Nu even niet. Rant over.
    splitfest.nl
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 13 december 2014 路 09:55
    @ieism

+1
  • mhilberts
    Beginner
    mhilberts op 13 december 2014 路 10:07
    @ieism @Emmer Vind dit toch wel een beetje hypocriet. Is persoonlijk natuurlijk , maar zou je ook niet naar de US gaan skieen tijdens de golfoorlogen?
    Je kunt al de russen toch moeilijk verwijten dat ze een rotte leider hebben.
    Wij hebben hier ook een meneer Wilders waar ik rot voor schaam.
    @Sanno Goed plan! nog nooit gehelied maar ik ga er over nadenken.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 13 december 2014 路 10:27
    [mention="/profile/1834"]@mhilberts[/mention] Ik ga sowieso niet naar de ustated nites, omdat ik dat een land vind met een verwerpelijke instelling en verwerpelijke instellingen (penitentiair systeem, CIA, Guantanamo, need I say more ? ), en ik ook hun controlesysteem om het vliegen en hun land zelf zogenaamd veiliger te maken tegen 'terroristen' verwerp.

Dus ik weet niet waar je het over hebt met je term hypocriet.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 13 december 2014 路 11:47
    En met Japan hadden we onlangs gedoe over troostmeisjes. Dat is einde van de Japanse poeder. Zo kunnen we nog even doorgaan en zullen we allemaal in Nederlandse skihallen moet blijven. Of komt daar nog gemeente politiek om de hoek kijken en wil jij niet in mijn hal?

Zullen we het bij poeder houden?
  • rollie
    Beginner
    rollie op 13 december 2014 路 12:04

Zullen we het bij poeder houden? Mars op 13 dec. 2014 11:47

+1
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 13 december 2014 路 12:14
    eeeeh.... die koelkast in Terneuzen schijnt bij de start ook gebouwd te zijn uit wietopbrengsten.....
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro