Voor wie naar splitboard informatie zoekt

• Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 17 december 2014 路 03:52
    De jongens achter Helvetic backcountry doen uit de doeken welke splitboards zij rijden en waarom:

http://helveticbackcountry.ch/splitboards/#navigation...
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 17 december 2014 路 09:40
    Pff...

Stelletje hardboot propagandisten dat het is 馃槂

(Maar, goed en uitgebreid verhaal wel.)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 17 december 2014 路 11:33
    Stelletje hardboot propagandisten dat het is 馃槂Willem2k op 17 dec. 2014 09:40
    "Like a sneaker in a yoghurt-cup" 馃榾
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 17 december 2014 路 23:21
    @willem2k slechte ervaring met hardboots dan?
    knowledge is powder
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 18 december 2014 路 05:43
    Ik snap wel wat ze bedoelen met de voordelen van een hardboot bij het stijgen.. zeker in alpiene omstandigheden.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 18 december 2014 路 08:42
    Ik heb ooit leren snowboarden op hardboots, oldschool stance, maar ben benieuwd naar de rij-ervaring van hardboots in duck-stance...
    Iemand hier ervaring met combo hardboots (dynafit) & phantom-bindingen?
    knowledge is powder
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 18 december 2014 路 09:23
    [mention="/profile/878"][mention="/profile/878"]@willem2k[/mention][/mention] slechte ervaring met hardboots dan? 3zel op 17 dec. 2014 23:21

Helemaal geen ervaring met snowboarden op hardboots, maar ik moest wel lachen om het filmpje. Maar zoals [mention="/profile/259"]@Dutchess[/mention] ook aangeeft zijn er zeker wel voordelen te bedenken.

Ik zou het ook best wel een keer willen proberen, maar heb niet zo'n trek om daar hardboots en nieuwe bindingen voor aan te schaffen.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • caveman
    Advanced
    caveman op 18 december 2014 路 09:40
    Phantom bindingen wel rete duur en alleen pré order. Ik zou het wel eens willen proberen
  • robbert
    Advanced
    robbert op 18 december 2014 路 22:19
    phantom + dynafit tlt 6 moet nog beter testen. voorlopig resultaat heel goed voor lopen, boarden is wennen.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 18 december 2014 路 22:44
    [mention="/profile/566"]@robbert[/mention] op welke plank heb je bovenstaande gemonteerd?
    En wat bedoel je met wennen?
    knowledge is powder
  • robbert
    Advanced
    robbert op 19 december 2014 路 09:03
    @3zel Jones solution 168, krijg pijn aan mijn voeten, minder soepel en schoen net iets te hoog. Moet de schoen nog wat aanpassen, maar denk dat ik het wel goed krijg.

Het idee voor mij om phantom met hardboots te proberen is omdat het vooral voor alpien gebruik (Steil ijzig omhoog etc) voordelen heeft ten opzichte van softboots. Vooral met stijgijzers front punten gaat veel gemakkelijker dan met softboots. Alleen ben ik er nog niet zo vertrouwd mee dat ik er ook al steile lijnen mee durf te boarden. Dus nog even wennen 馃槈
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 19 december 2014 路 10:14
    @robbert : Zou zonde zijn als de afdaal-ervaring moet inboeten voor het makkelijker stijgen.
    Ik denk dat je vooral lateraal/zijdelings geen/minder bewegingsmogelijkheden hebt (bijvoorbeeld je knieën naar binnen of buiten drukken) en dat dat wennen is.
    Sta je duck of oldschool/race?
    knowledge is powder
  • Yves
    Advanced
    Yves op 19 december 2014 路 11:01
    Ik heb nu net die Fitwell Backcountry boots aangeschaft. En hoewel ik ze pas binnen 2 weken in de bergen uittest voel ik nu wel al dat ze een pak meer stabiliteit geven lateraal (zijn ook pakweg 2 cm hoger dan mijn Burton softboots). Ook de 'toebox' voelt een pak steviger aan dus frontpointen met crampons zou perfect moeten gaan.

Het enige nadeel, om die rigiditeit te bekomen zijn ze wel wat 'bulkier', een maat en een half opgeschoven tov mijn oude, en een goeie 1 en 1/2 cm erbij in lengte. Bovendien staat de hiel en tip in vergelijking met klassieke boots veel meer in één lijn (anders krijg problemen met je carmpons). Dus ik begin me wel af te vragen of ik niet meer naar 'wide' opties moet gaan kijken... Gelukkig sta ik behoorlijk 'duck' en kan ik die overhang nog wat reduceren, maar het zou wel eens problematisch kunnen blijken, zeker op steilere stukken.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro