Hey Max
Gaaf! Ik ben er zelf ook mee bezig. Exact het zelfde.
Ontwerp maken en precies stap voor stap opschrijven wat je gaat doen is iets wat je wel MOET doen. Anders raak je gedesoriënteerd. Moet je niet hebben.
Vacuum persen is meer werk dan je denkt. Ik ben zelf heel lang op zoek geweest naar iemand met een pomp. Die heb ik gelukkig vandaag gevonden.
Mal voor je vacuum pomp moet je massief maken!! Doe je dat niet, kan je zak tussen de mal raken en dat moet je zeker niet hebben. Wat je dan ook goed kunt doen is een aluminium plaat boven op de mal te plaatsen zodat je ski niet vast blijft plakken.
Ik ga mijn mal inpakken in glasvezel en dan door vacuum hars er door heen halen zodat het een glad oppervlak wordt en een mal die ik heel vaak kan gebruiken.
Let wel op de prijzen! Het is niet dat alles heel goedkoop is. Zo is de kern prijzig en de base ook. Wat ik aanraad is de kern te halen bij een groothandelaar in hout. Hier kun je hout vaak erg goed koop krijgen.
Base, kanten, glasvezel en de toplaag kun je goed kopen op
www.junksupply.com
Om je Epoxy, vacuumzak en tape te kopen kun je terecht bij HP-Textiles.de
Als je de pomp nergens kan krijge kun je deze huren! Als je op google zoekt vacuum pomp huren heb je erg veel resultaten!
Ben je van plan om meerdere ski's te maken dan kun je er een kopen voor circa 80 euro op Ebay.de
Voor vragen kun je me altijd een berichtje sturen!
Groetjes Joost