ABS re-call

• martijnmvf
    Advanced
    martijnmvf op 7 januari 2015 路 07:48
    Ben op dit moment in Oostenrijk (Wagrain) zijn hier in de omgeving ook shops zoals MK waar je je abs kan laten checken?
  • Ors
    Advanced
    Ors op 9 januari 2015 路 13:17
    Mijn plofzak is door M-the-the-K ook weer gecheckt. Niets aan het handje. Meteen maar geupgrade naar Carbon en een setje vellen gescoord! Super service 馃槂
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
  • robbe
    Advanced
    robbe op 12 januari 2015 路 14:47
    De mijne is juist terug aangekomen. Ik had hem 21/12 verstuurd, ik heb vorige vrijdag ervoor gebeld en de max termijn zou 3 weken bedragen
    if you don't ride it, you won't scratch it
  • djmj
    Advanced
    djmj op 12 januari 2015 路 16:42
    Komen steeds meer FAQs op de ABS-site (https://www.abs-airbag.com/en/service/recall/faq.html...). Soms met Duitse antwoorden op Engelse vragen 馃槈:

---
    I HAVE NOW ACTIVATED MY SYSTEM WITH A CARBON CARTRIDGE AND IT WORKS PERFECTLY.
    HOWEVER, I HAD A STEEL CARTRIDGE BEFORE.
    DO I STILL NEED TO SEND IN MY BACKPACK?

Nein, das System braucht nicht gewartet werden da durch die Auslösung mit der Carbonpatrone die Funktionsfähigkeit geprüft worden ist.

---
    Oftewel: als je de tas getrokken hebt met een carbon-patroon, hoeft deze niet meer gecheckt te worden, ongeacht of er ooit een staalpatroon in heeft gezeten.

Mooi! Ben ik m'n tas geen paar weken kwijt..
  • hotnotsgot
    Beginner
    hotnotsgot op 12 januari 2015 路 16:48
    dat stond er ook al duidelijk bij he 馃槂
    enkel staalpatronen, en je rugzak dient enkel gecheckt te worden als 'm ooit met een stalen patroon getrokken is
    Dream it. Wish it. Do it.
  • djmj
    Advanced
    djmj op 12 januari 2015 路 17:05
    dat stond er ook al duidelijk bij he 馃槂
    enkel staalpatronen, en je rugzak dient enkel gecheckt te worden als 'm ooit met een stalen patroon getrokken is hotnotsgot op 12 jan. 2015 16:48

Dat stond er inderdaad eerst.
    Maar nu staat er dus dit:

enkel staalpatronen, en je rugzak dient enkel gecheckt te worden als 'm ooit met een stalen patroon getrokken is BEHALVE ALS HIJ DAARNA OOIT WEER MET EEN CARBON PATROON GETROKKEN IS.

En dat stond er eerst dus nog niet..
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 12 januari 2015 路 21:47
    Omdat ik ergens in mij toch een gierige hollander ben heb ik de volgende vraag:
    Mag ik de airbag ook trekken vooralleer ik hem inlever? Of moet ik dan de kosten van een nieuwe cylinder betalen?
    Ik wil hem namelijk weer eens trekken voor educatief doeleinde. Maar voor die 30,00 euro vindt deze student het een beetje zonde.
    (misschien is de ABS hotline een betere manier om hier achter te komen) Tim2 op 6 jan. 2015 23:58

bij de controle spuiten ze vanuit je trigger uiteinde lucht door het systeem. Ze kijken dan of er metaal slijpsel uitkomt bij de cilinder ingang. (correct me if im wrong)

Dit alles staat los van het patroon. Helaas zul je voor een test gewoon voor de kosten van een nieuw patroon moet opdraaien.
    If the conditions are crap, it's called training!
  • Bodo
    Advanced
    Bodo op 12 januari 2015 路 22:01
    @Franktastic : trekken die boel, nieuwe cylinder kopen, biertje minder drinken....
    ik had die van mij al jaren niet getrokken en toen kwam hij mooi niet soepel naar buiten (ik geef toe dat was zonder de 'nieuwe' klittenbandstrips, maar toch.
    Bespaar je ook op je batterijen voor je pieper? nee toch?

• doov
    Advanced
    doov op 12 januari 2015 路 22:31
    Vandaag de gecontroleerde tas retour ontvangen vanuit Duitsland.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • martijnmvf
    Advanced
    martijnmvf op 15 januari 2015 路 11:00
    @doov hoe lang heeft het totaal geduurd?
  • Bodo
    Advanced
    Bodo op 15 januari 2015 路 11:22
    Mijn ABS ook bij MKSkiservice laten checken. Het is echt nog geen 3 minuten werk en je bent hem dan niet weken kwijt. (en net als @Ors van de gelegenheid gebruik gemaakt om mezelf te trakteren op wat gear! 馃槂 )
  • Ors
    Advanced
    Ors op 15 januari 2015 路 12:38
    @Bodo: ik trek de mijne bijna elk jaar. Rechtvaardigt weer een bezoekje en op wat gear 馃槈
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
  • Caspar
    Advanced
    Caspar op 15 januari 2015 路 12:43
    Vandaag de gecontroleerde tas retour ontvangen vanuit Duitsland. doov op 12 jan. 2015 22:31

[mention="/profile/461"]@doov[/mention] Wanneer heb je hem opgestuurd? ABS heeft mijn tas al sinds 3 jan. (24 dec verstuurd). Begin er een beetje jeuk van te krijgen. Was liever naar MK gegaan.
  • doov
    Advanced
    doov op 15 januari 2015 路 12:45
    [mention="/profile/1146"]@martijnmvf[/mention] @Caspar 22 december bij het "postkantoor" afgeleverd. 12 januari was ie dus retour. Daar zal dus wel kerst en oud en nieuw tussen.

In de tussentijd een weekje op de piste aan de gang geweest. Ik zat pre booked in de 3V en daar lag totaal geen base, dus de tas heb ik niet eens echt gemist.
    Voor de voorgenomen chase van eind deze maand is ie dus weer up and running.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Caspar
    Advanced
    Caspar op 15 januari 2015 路 14:55
    @doov Hmm, dan was ik slechts 2 dagen later dan jij. Wat anders kan een mens doen dan wachten...
  • Mars
    Tourist
    Mars op 15 januari 2015 路 19:01
    [mention="/profile/461"][mention=461]@doov[/mention][/mention] Hmm, dan was ik slechts 2 dagen later dan jij. Wat anders kan een mens doen dan wachten... Caspar op 15 jan. 2015 14:55

Ik heb hem ook 22 december op het postkantoor afgegeven. Door de feestdagen is ze pas op maandag 5 januari bezorgt. Die van jou waarschijnlijk ook. Check de track&trace maar eens.

Ik heb hem nog niet terug. Er zit dus wel wat spreiding in de retourdatum.
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 15 januari 2015 路 20:18
    29 december weggebracht, ook niet terug. Blijf het een goede service vinden met track en trace. Spaart toch een ritje uit naar een shop.
  • hotnotsgot
    Beginner
    hotnotsgot op 15 januari 2015 路 20:44
    als je nr menno alias MK skiservice gaat, contacteer 'm dan ff op voorhand, want hij zat door z'n voorraad cartridges heen 馃槂
    ik moet 'n heel eind rijden, dus heb 't ff gecheckt opdat ik niet voor niets helemaal naar daar rijd 馃槂
  • Mars
    Tourist
    Mars op 15 januari 2015 路 21:07
    Spaart toch een ritje uit naar een shop. Flachlander op 15 jan. 2015 20:18

Tja, 340 Km voor een ritje naar MK en terug is geen alternatief.

En ik had hem dichtbij in Duitsland kunnen posten. Maar ik had in Duitsland een dynamo besteld en in Duitsland laten bezorgen. Dat heeft door de feestdagen toch nog een week geduurd, terwijl het anders de volgende dag al bezorgt wordt. Dus dat had niet veel geholpen.

We wachten maar even af. En als het te gek wordt ga ik vragen waar ze blijft.
  • hotnotsgot
    Beginner
    hotnotsgot op 15 januari 2015 路 21:16
    ik rij er dit weekend heen, met tussenstop in antwerpen en amsterdam en nog wat plaatsen, zal goed zijn voor een 500-tal km...je moet wat over hebben voor de veiligheid van jezelf en je vrienden, niet? 馃槂
  • Mars
    Tourist
    Mars op 15 januari 2015 路 21:26
    ik rij er dit weekend heen, met tussenstop in antwerpen en amsterdam en nog wat plaatsen, zal goed zijn voor een 500-tal km...je moet wat over hebben voor de veiligheid van jezelf en je vrienden, niet? 馃槂 hotnotsgot op 15 jan. 2015 21:16

Ik zie het al....Dream it. Wish it. Do it. En het is natuurlijk leuk je vrienden te zien 馃槂

Voor mij is het 340 Km voor alleen een ABS te checken. 2 maal naar MK en ik zit in Oostenrijk. Dan is de keuze snel gemaakt.
  • Roene
    Advanced
    Roene op 16 januari 2015 路 14:38
    Vandaag gebeld met de ABS Service hotline om te vragen of ze een status update konden geven van de rugzak (3 januari bij ABS aangekomen). Helaas is mijn rugzak nog niet gecontroleerd en een uitspraak over wanneer dan wel kunnen ze ook niet doen.

Ik vertrek 23 januari voor een trip naar Japan met Epique en het is dus zeer waarschijnlijk dat ik mijn rugzak dan nog niet terug heb 馃槥. Achteraf dus wel balen dat ik hem net had opgestuurd toen het nieuws over de controle bij MK Skiservice bekend werd.

Iemand misschien een ABS Vario base (opritsgedeelte heb ik niet meegestuurd) te leen? 馃槈
  • hotnotsgot
    Beginner
    hotnotsgot op 16 januari 2015 路 15:00
    ik ga welgeteld 292 km (enkel!) doen om 3 abs-en te laten checken 馃槂
    maak dan wel nog een 5-tal tussenstopjes en ga ineens mn bindingen ook op mn skis laten monteren.
    ga volgende week op trip, eind feb nog eens en in maart nog eens, geen tijd dus om m op te sturen...
  • florider
    Advanced
    florider op 17 januari 2015 路 20:18
    Iemand nog mogelijkheden gevonden om z'n tas eerder terug te krijgen?

Te laat dit forum gecheckt, tas opgestuurd (vorig week maandag) in de veronderstelling dat ik 'm binnen 7 dagen terug zou hebben. As vrijdag vertrek ik richting Chamonix en zou toch lekker vinden om m'n tassie te dragen..
  • Whistler
    Beginner
    Whistler op 17 januari 2015 路 22:19
    Die van mij is 22/12 verzonden.
    Gisteren vertelden ze mij dat hij volgende week in de planning staat voor retour........ik moet het nog zien. Had ik maar......naar MK.....maar zo blijft het.
  • hotnotsgot
    Beginner
    hotnotsgot op 19 januari 2015 路 09:11
    di weekend naar MK geweest, ze hebben alles gecheckt en geregistreerd, was allemaal in orde.
    stalen cartrigdes zijn uitverkocht, maar je kan met korting upgraden naar carbon cartridge, als je er dringend eentje nodig hebt.

ik kan alvast weer veilig op pad, en mn vrienden ook!
  • Caspar
    Advanced
    Caspar op 19 januari 2015 路 18:56
    Heb de mijne vandaag binnen gekregen. Niks aan het handje.
  • Roene
    Advanced
    Roene op 20 januari 2015 路 09:55
    Ik weet niet of mijn belletje van afgelopen vrijdag geholpen heeft, maar gisteren zowaar mijn ABS teruggekregen.
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 20 januari 2015 路 17:30
    Mijn ook 22 dec verstuurd, 3 januari aan gekomen, gister retour.
    Net op tijd voor zaterdag 馃槂
  • lesalpes
    Elite
    lesalpes op 20 januari 2015 路 17:40
    Voor velen waarschijnlijk al te laat, maar de service die MK biedt is natuurlijk niet uniek. Ga je ergens in de Alpen skiën, dan loont het misschien om ook eens de lokale skishops af te bellen en na te vragen of zij 'm voor je kunnen nakijken.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro