Twijfel over lengte

• Gustavo
    Tourist
    Gustavo op 23 december 2014 路 00:20
    Dag poederaars! Ik ben van plan een nieuw paar ski's aan te schaffen. Ik wil graag een paar veelzijdige all mountain ski's kopen en zat te kijken nu naar de Atomic Vantage Panic (http://www.evo.com/skis/atomic-panic.aspx). Ik ben van plan mijn off-piste kennis te gaan vergroten en wil deze ski's kopen met in gedachte 50/50 on en off piste gebruik in het verschiet. Ik twijfel alleen erg tussen twee lengtes: namelijk of 173cm of 181 cm. Ik ben zelf ongeveer 181cm en 71kg. Ik ben een intermediate tot int/advanced skier met enige poederervaring (die ik graag wat wil gaan uitbreiden). Wie zou zijn licht hierop willen laten schijnen 馃槂 ? Alvast bedankt! Gustavo
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 23 december 2014 路 00:41
    181!
    Ski heeft rocker en voelt qua draaigemak korter aan. Verder vraag ik me af of als je echt 50% off piste gaat je niet iets breders zou moeten zoeken. Nu ben je licht van gewicht maar iets in de range 95 tot 100 mm onder de voet met voldoende korte radius gaat je mogelijk meer plezier geven. Denk aan Rossi Sin7 oid

http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/37811/2/1...
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 23 december 2014 路 00:44
    Mhh, zeker 181 zou ik zeggen. Nu denk ik dat je met 87 mm onder de voet redelijk snel tegen een plafond aan zit als je wat meer geluk hebt (lees verse sneeuw). Misschien kun je nóg beter iets breder zoeken (95mm ofzo)? Maar daar verschillen de meningen ook over haha 馃槂 Succes!
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 23 december 2014 路 00:45
    Haha tijdens het tikken was ik de eerste reactie, zie dat ik nu aardig in de herhaling val...
  • Gustavo
    Tourist
    Gustavo op 23 december 2014 路 09:17
    Bedankt voor jullie reacties! Okee bij nader inzien is 50/50 misschien wat overdreven voor deze set, misschien meer 66/33 馃槂 haha. Ik had idd ook naar een ski met een wat bredere waist gekeken maar ben bang dat me dat weer een stuk minder plezier on piste gaat geven. Wat denken jullie? Deze set zou op t moment mn enige set skis zijn dus ik heb wel versatility nodig dus: plezier op de piste en wil zeg maar dat ik niet totaal vast zit als ik ff buiten de gebaande wegen wil (of dat nu poeder, crud of een bospaadje etc. is). Misschien betekent dit dat er in de toekomst als ik mijn kennis en poederervaring ga uitbreiden een 2e set bij zal moeten 馃槂?
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 23 december 2014 路 09:36
    Ik ski de laatste 15 skiweken vrijwel niet anders dan op 98 mm onder de voet. Af en toe als de condities daar zijn wijk ik uit naar wedstrijdlatjes van 64 mm of poederbak van 120 mm. Voor mij is 98 dus de doe alles maat. Ook in eigen lengte. Verschil is wel dat ik wat zwaarder ben en iets meer skiweken in de benen heb als zegt dat niet veel.

Overigens merk ik dat er steeds meer mensen zijn die qua breedte voor hun doe alles skietjes zelfs breder gaan. Denk dan aan richting 110 mm onder de voet. Dat vind ik persoonlijk een breedte waarbij je toch wel gaat merken dat de kantenwissel op de piste trager gaat en doe je meer af aan het principe van "doe alles ski" maar dat kan ook simpelweg aan mijn skivaardigheden liggen
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 23 december 2014 路 09:56
    Wat @SPAM zegt. Ik ben zelf in de race voor de Atomic Automatic 102. Een ski met rocker en camber zodat je op de piste ook nog een beetje uit de voeten kan. Oh ja, en ik wil hem gebruiken om te touren.
  • nero
    Expert
    nero op 23 december 2014 路 21:02
    @Gustavo de Panic zou ik overslaan en één breder uit de Vantage lijn kiezen bijvoorbeeld de Alibi of mischien zelfs de Ritual. Super veelzijdige ski's en zeker als gevorderde skiër een aanrader. Met de Ritual kan je zelfs nog een slalom skiën.

@SPAM nog steeds aandelen ja, begint gewoon zielig te worden
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 23 december 2014 路 21:29
    Ohh, mag ik Conrad niet meer linken?

wat is daar zielig aan?
  • nero
    Expert
    nero op 23 december 2014 路 21:55
    Doe je het weer!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 23 december 2014 路 22:00
    LOL. Er zijn wel meer toko's waar je voor hele mooie prijzen je gear kunt scoren, maar @SPAM vind Conrad schijnbaar een fijne toko.

Overigens vraagt TS iets anders dus misschien weer ontopic.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 23 december 2014 路 22:44
    En @Nero vindt snowcountry een fijne toko.

En dat is zijn goed recht!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 23 december 2014 路 22:54
    Ik vind Snowcountry ook een fijne toko, btw 馃槂
  • evan
    Advanced
    evan op 23 december 2014 路 23:22
    Vrede op aarde.

Ik had overigens wel wat flauwe grappen verwacht in een topic met deze titel.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 23 december 2014 路 23:52
    Ik had overigens wel wat flauwe grappen verwacht in een topic met deze titel. evan op 23 dec. 2014 23:22
    Kan geregeld worden hoor 馃槂
  • Joske28
    Advanced
    Joske28 op 24 december 2014 路 08:11
    Size does matter! 馃槈
    Geniet nooit met mate!
  • Joske28
    Advanced
    Joske28 op 24 december 2014 路 08:16
    Bij twijfel altijd kiezen voor de bredere en/of de langere versie is mijn mening. Als het goed is leer je iedere dag bij, krijg je meer kracht, durf je snellere lijnen te kiezen etc. Wanneer je een ski hebt die je uitdaagt moet je harder werken en ga je dus echt beter skiën! hetzelfde als gaan skiën met betere skiërs.
    Geniet nooit met mate!
  • Gustavo
    Tourist
    Gustavo op 24 december 2014 路 09:24
    Thanks allemaal voor de input! Ga het 1 en ander nog eens overwegen en er nog een paar nachtjes op slapen. De titel van het topic had inderdaad niet misstaan in de Hitkrant of Breakout 馃槈
  • Geerski
    Advanced
    Geerski op 26 december 2014 路 20:58
    @gustavo: Success! Zou als je 50/50 wil eerder een maatje breder kijken als die panic! Dat is (denk ik) toch een beetje halve-bak allmountain. 95-99mm onder de voet met veel sidecut en wat rocker in de tip is mooi.
    In de categorie 95-99 is voldoende moois te vinden: http://www.snowcountry.nl/skis/skis.html?ski_taille=1694...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro