gopro hero 2

• daanvanhulsen
    Tourist
    daanvanhulsen op 24 december 2014 路 17:18
    hi,
    ik heb laatst een gopro hero 2 gekocht en ik kwam erachter tijdens het filmen dat het beeld "bol" of "rond" leek. ook bij het editen kwam ik erachter en ik kon het niet veranderen met verschillende lenzen.

weet iemand misschien hoe ik dit kan veranderen?

ik kwam bij het instellen van de gopro er ook achter dat je de instelling had WVGA had.
    wat betekend dit precies en is het handig om mee te filmen?
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 24 december 2014 路 23:35
    Klopt, Gopro's filmen een beetje rond. Komt omdat het beeld 170 graden ofzo is. Heb het zelf ook. Je kan dit instellen op de instellingen in de gopro, dan ga je naar capture settings en dan staat er als het goed is 170 graden, dat kun je aanpassen naar 90 graden volgens mij. Dan heb je dat als het goed is niet meer. Let wel op dan krijg je niet zo'n breed beeld.

WVGA, ik zou niet weten wat het is maar het lijkt me iets voor tijdens het afspelen op een VGA scherm ofzo. Ik weet niet waar het staat. Maar je kunt altijd proberen om met verschillende instellingen te filmen.
    A winter without powder isn't a winter!
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 25 december 2014 路 02:28
    Gopro 2 filmt gwn nog met fisheye effect, de lens is zo gemaakt net om veel in beeld te krijgen. Nieuwere versies hebben een betere lens.
    Met wvga film je aan 240fps, maar de kwaliteit is niet zo goed omdat de resolutie dan erg laag is. Geen hd beeld dus.
    Anyway google is je vriend en kan er veeel meer over vertellen 馃槈
  • CorD
    Beginner
    CorD op 28 december 2014 路 10:44
    Mag ik dan concluderen dat het beeld van een Hero 2 van een betere kwaliteit is?
    Think with powder
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 28 december 2014 路 17:01
    Mag ik dan concluderen dat het beeld van een Hero 2 van een betere kwaliteit is? Pierre op 28 dec. 2014 10:44

Ten opzichte van wat?
    Rex Monte - Amor Nix
  • CorD
    Beginner
    CorD op 28 december 2014 路 18:53
    Met wvga film je aan 240fps, maar de kwaliteit is niet zo goed omdat de resolutie dan erg laag is. Geen hd beeld dus.

Bedoel je hiermee de Hero 3?
    Think with powder
  • willie
    Tourist
    willie op 28 december 2014 路 20:36
    Kijk even op youtube voor de filmbasics. het zijn namelijk allemaal settings, en heeft niets met het type GoPro te maken 馃槂

https://www.youtube.com/user/GoProTutorials
    (deze slaat op jullie vragen)

kijk ook even de video over Studio's, de speciale bewerkingssoftware. daarmee kan je namelijk die 'bolling' er uithalen zonder dat je hem op narrow hoeft te zetten.

By the way, nu ik er aan denk: is het niet een keer leuk om een GoPro tips en tricks avondje te houden ergens? online of offline?
    Mijn nieuwe signature
  • CorD
    Beginner
    CorD op 28 december 2014 路 21:18
    Goed idee.
    Think with powder

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro