safety clinic Avventura Gent

• seppe
    Advanced
    seppe op 25 december 2014 · 09:12
    Op 22 januari gaat er een safety clinic door in gent.
    http://avventura.be/en/webform/we-powder-snowsafty-avond-22-jan-2015...

Valt voor mij wel recht in de examens maar ik ben alvast ingeschreven!
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 25 december 2014 · 09:37
    Beetje weinig info niet? Heb wel interesse!
  • seppe
    Advanced
    seppe op 25 december 2014 · 09:44
    Beetje weinig info niet? Heb wel interesse! crashtestdummy op 25 dec. 2014 09:37

ja ik dacht juist hetzelfde, maar het zal wel in orde zijn. Avventura is heel professioneel.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 25 december 2014 · 09:51
    @seppe @crashtestdummy
    Binnenkort meer info. Ik ben er die avond. Schrijf je maar vast in zou ik zeggen!
    May the powder be with you.
  • seppe
    Advanced
    seppe op 25 december 2014 · 09:53
    [mention="/profile/25616"][mention=25616]@seppe[/mention][/mention] [mention="/profile/3633"][mention=3633]@crashtestdummy[/mention][/mention]
    Binnenkort meer info. Ik ben er die avond. Schrijf je maar vast in zou ik zeggen! meteomorris op 25 dec. 2014 09:51

Perfect! tot dan!
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 25 december 2014 · 10:14
    [mention="/profile/25616"][mention=25616]@seppe[/mention][/mention] [mention="/profile/3633"][mention=3633]@crashtestdummy[/mention][/mention]
    Binnenkort meer info. Ik ben er die avond. Schrijf je maar vast in zou ik zeggen! meteomorris op 25 dec. 2014 09:51

Done! 😃
  • Tom-O
    Tourist
    Tom-O op 25 december 2014 · 11:13
    Ook interesse, dus ook ingeschreven 😃
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 25 december 2014 · 11:50
    Ik ga me deze week ook inschrijven. Voor die zonder vervoer ik rijd vanaf brussel tot gent 😃
  • LievenD
    Tourist
    LievenD op 25 december 2014 · 18:36
    Ook ingeschreven!
  • TimV
    Advanced
    TimV op 25 december 2014 · 20:59
    @meteomorris , nice!
  • LievenD
    Tourist
    LievenD op 5 januari 2015 · 21:01
    @meteomorris Is er al wat meer info?
  • Simoni
    Tourist
    Simoni op 5 januari 2015 · 21:21
    Ook ingeschreven.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 6 januari 2015 · 12:25
    @LievenD, http://wepowder.nl/weblog/5638/Safety-avond-bij-Avventura-in-Gent...

hieronder kun je je wensen kwijt...

Wat kun je zoal verwachten?
    Het gaat een actieve avond worden, waarbij niet alleen ik aan het woord ben, maar ik ook graag jullie hoor. Daarnaast ga ik in op allerhande snow safety gear en kun je daar zelf mee aan de slag. Concreet: natuurlijk een inleiding op lawinekunde, tips en tricks om veiliger onderweg te zijn en rijk voorzien van foto's, films en illustraties. Daarnaast is er de mogelijkheid om aan de hand van jullie vragen dieper de materie in te gaan.

Stel nu alvast je vragen/uit je wensen
    Uiteindelijk is een avond geslaagd als jullie wat hebben kunnen leren op zo'n avond. Daarom heb ik een topic geopend op het forum waar je je wensen kwijt kunt. Ik zal dan zoveel mogelijk mijn best doen dit te integreren in de avond. Kortom: wat zou jij de 22e willen leren, doen, horen en/of zien? Dan ga ik daar de komende weken mee aan de slag, integreer dat in mijn presentatie en gaan we er een mooie clinic van maken.
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 6 januari 2015 · 13:05
    @meteomorris Like! Ook een keer in NL?
    It's all about the turns duuuuuude!
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 6 januari 2015 · 13:38
    Klinkt alvast super Morris!

ik zou het allereerst leuk vinden om eens wat verschillende piepers te proberen 😃

Om op voorhand vragen te stellen is iets moeilijker, maar ik zou persoonlijk graag wat meer focussen op de praktische aspecten van routeplanning. De cursisten zelf aan de slag laten gaan met een hoogtekaart, haalbaare routes opmaken en actief gevaren/mogelijkheden etc bespreken. Jullie weten beter hoe dit praktisch aan te pakken, maar het lijkt mij wel interessant om de hoogtekaart van een bepaald gebied te voorzien en in combinatie met lawineberichten de deelnemers zelf een paar 'veilige' potentiële lijnen te laten zoeken tijdens de aangegeven condities.
    Misschien ook wat dieper ingaan op de invloed van wind/ triebschnee, dat ingeblazen sneeuw een gevaar kan zijn mag duidelijk zijn. Toch is de invloed van wind imo niet altijd heel gemakkelijk te begrijpen, niet alleen de gevaren maar ook de eventuele kansen die het geeft. Of gaat dit te ver voor (een lezing voor) beginners en is de stelregel: onder de 30 graden blijven en anders zeker en vast gids opzoeken? Zoals ik het begrepen heb uit module 1 houdt de elementaire reductiemethode ook geen rekening met wind/alleen bruikbaar als er geen triebschnee is, maar laat het nu in de alpen bijna altijd waaien als het sneeuwt 😞

Ik denk dat ik de avond zelf wel wat meer vragen zal hebben. Zal iig interessant zijn om op sommige delen van de materie wat dieper in te gaan 😉
  • Yves
    Advanced
    Yves op 6 januari 2015 · 13:42
    @meteomorris zag het een tijdje geleden al uithangen in de winkel. Al is het daar niet echt duidelijk waar het nu uiteindelijk over zal gaan. Op het eerste gezicht lijkt het eerder basismaterie als je al wat cursussen en clinics achter de rug hebt.

Maar als je dieper zou kunnen ingaan op bijv topics rond weer en voorpsellingen wordt het al interessanter. Persoonlijk kijk ik het meest uit naar iets dat meer over zelfstandig routeplannen gaat, maar dat gaat misschien ook voorbij aan de meer basic en gear-georiënteerde setup hier?
  • Jonas
    Tourist
    Jonas op 6 januari 2015 · 21:54
    Is het beginner vriendelijk? Ik ga deze week aan de Safety Acadamy beginnen, dus tegen dan heb ik wel al een kleine basis.
  • dorfke
    Beginner
    dorfke op 6 januari 2015 · 22:12
    ... maar ik zou persoonlijk graag wat meer focussen op de praktische aspecten van routeplanning. De cursisten zelf aan de slag laten gaan met een hoogtekaart, haalbaare routes opmaken en actief gevaren/mogelijkheden etc bespreken. Jullie weten beter hoe dit praktisch aan te pakken, maar het lijkt mij wel interessant om de hoogtekaart van een bepaald gebied te voorzien en in combinatie met lawineberichten de deelnemers zelf een paar 'veilige' potentiële lijnen te laten zoeken tijdens de aangegeven condities.
    Misschien ook wat dieper ingaan op de invloed van wind/ triebschnee, dat ingeblazen sneeuw een gevaar kan zijn mag duidelijk zijn. Toch is de invloed van wind imo niet altijd heel gemakkelijk te begrijpen, niet alleen de gevaren maar ook de eventuele kansen die het geeft. Of gaat dit te ver voor (een lezing voor) beginners en is de stelregel: onder de 30 graden blijven en anders zeker en vast gids opzoeken? Zoals ik het begrepen heb uit module 1 houdt de elementaire reductiemethode ook geen rekening met wind/alleen bruikbaar als er geen triebschnee is, maar laat het nu in de alpen bijna altijd waaien als het sneeuwt 😞
    crashtestdummy op 6 jan. 2015 13:38

+1
  • StefanoDiAvventura
    Tourist
    StefanoDiAvventura op 7 januari 2015 · 11:19
    Laatste 10 plaatsen nog beschikbaar voor de clinic, daarna is het volzet. Voor wie er nog wil bijzijn: als de bliksem inschrijven op www.avventura.be

De Feedback op het forum is super! We gaan zeker op een aantal items verder ingaan. Qua hardware zullen er verschillende biepers en airbagsystemen aanwezig zijn.

We houden de clinic die avond voor iedereen toegankelijk, wat gevorderde vragen echter niet uitsluit. Gezien de vragen die hier verschijnen, voorzien we voldoende Q&A tijd.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 7 januari 2015 · 11:45
    Dat gaat snel zeg. Blijf hier je vragen posten. De algemene materie breng ik zo dat deze beginnersvriendelijk is, waarbij we aan de hand van jullie vragen ook regelmatig dieper de materie in gaan. Dank alvast voor jullie feedback.
  • TuurDeKat
    Beginner
    TuurDeKat op 7 januari 2015 · 13:04
    @StefanoDiAvventura hoe lang zou het ongeveer duren aangezien ik in de examens zit?
  • StefanoDiAvventura
    Tourist
    StefanoDiAvventura op 7 januari 2015 · 15:11
    @TuurDeKat: reken op een twee uur, ideale blokpauze! We voorzien tijdens de pauze ook wat fruitsap naast de pintjes, zo kan je met een fris hoofd terug de boeken in.
  • StefanoDiAvventura
    Tourist
    StefanoDiAvventura op 7 januari 2015 · 15:12
    ... en de clinic is volzet!

• seppe
    Advanced
    seppe op 7 januari 2015 · 16:02
    [mention="/profile/27600"][mention=27600]@TuurDeKat[/mention][/mention]: reken op een twee uur, ideale blokpauze! We voorzien tijdens de pauze ook wat fruitsap naast de pintjes, zo kan je met een fris hoofd terug de boeken in. StefanoDiAvventura op 7 jan. 2015 15:11

blokpauze check!
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 7 januari 2015 · 21:45
    Ik zou graag wat dieper ingaan op de windtekenen en hoe ze te herkennen.

In de academy zie je vooral te herkennen of er wind staat, maar ze gaan er niet op in hoe je nu juist triebschnee kan spotten. Of ook de trukjes om te voorspellen welke hellingen vol zouden kunnen liggen.

Zo heb je windbander, zastrugi, dunen, ... Maar ik weet niet meer goed of deze nu juist aanduiden dat er op die helling wind heeft gestaan en dus redelijk kaal is geblazen of hier nu juist hopen triebschnee ligt.
    En hoe staat de wind hier tegenover. Staan de dunen mee met de windrichting of worden ze juist gevormd doordat ze tegen de windrichting instaan.

Ik zou graag nog wat tips krijgen voor eenvoudige routeplanning. Hoe kan je lijnen spotten op een kaart ? Hoe kan je exact weten of je tussen de rotsen doorkomt ?
  • StefanoDiAvventura
    Tourist
    StefanoDiAvventura op 23 januari 2015 · 10:30
    Super clinic, bedankt allemaal om erbij te zijn!
    Groeten van het ganse team!
  • LievenD
    Tourist
    LievenD op 23 januari 2015 · 21:16
    @StefanoDiAvventura & co: thanks voor de organisatie!
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 23 januari 2015 · 21:27
    [mention="/profile/27876"][mention=27876]@StefanoDiAvventura[/mention][/mention] & co: thanks voor de organisatie! LievenD op 23 jan. 2015 21:16

+1

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro