Lawine cursus

• bartw
    Beginner
    bartw op 28 december 2014 · 19:58
    ik heb een vraag m.b.t. de lawine cursus. Ik wil graag de cursus gaan volgen maar weet niet goed waar ik moet beginnen. ik heb anwarter opleiding gedaan en daar zat een gedeelte lawine cursus in. Nu vroeg ik me af waar ik moet beginnen bij de cursus 1 of 2.
  • seppe
    Advanced
    seppe op 28 december 2014 · 20:06
    Sowieso beginnen bij 1! Het stukske lawinekunde uit de anwarter is maar een bescheiden inleiding
  • bartw
    Beginner
    bartw op 28 december 2014 · 20:25
    Dacht ik ook al. Maar was beetje bang dat ik alleen dingen zou horen die ik in principe al heb gehoord.
  • Rene
    Beginner
    Rene op 28 december 2014 · 22:18
    Doe anders het eerste hoofdstuk gratis op http://wepowderacademy.com , kun je daarna mooi door als het je bevalt 😃
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Arnoutk
    Beginner
    Arnoutk op 28 december 2014 · 23:08
    Je kan ook de landes-1 opleiding doen. Sowieso enorm leuk, leerzaam en goed lijkt me,
    en dan kun je daarna je alpinkurs doen. Dat is ook 7 of 8 dagen knallen en cursus op dat gebied. Als je namelijk ooit later nog van plan was je landes te doen, moet je die alpinkurs sowieso doen!
  • Haas
    Expert
    Haas op 29 december 2014 · 11:16
    ik heb een vraag m.b.t. de lawine cursus. Ik wil graag de cursus gaan volgen maar weet niet goed waar ik moet beginnen. ik heb anwarter opleiding gedaan en daar zat een gedeelte lawine cursus in. Nu vroeg ik me af waar ik moet beginnen bij de cursus 1 of 2. bartw op 28 dec. 2014 19:58

De cursussen van het ssc bestaan uit een theoretisch gedeelte en een praktijkcursus. De theoriecursus geeft toegang de praktijkdagen. WePowder en het ssc werken samen om de veiligheid van poederfanaten zoals jij te vergroten. Sinds dit seizoen kunnen wepowder safetyacademy cursisten doorstromen naar de ssc praktijkdagen! Op verschillende niveaus wordt er in de alpen (nendaz eind jan.en davos/klosters in maart) onder begeleiding van nederlandse gidsen veel in het terrein gereden en veel geleerd.

Dit is voor één ieder die z'n kicks off piste zoekt een absolute aanrader. Ook voor jou!
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • BigLepowski
    Advanced
    BigLepowski op 29 december 2014 · 11:23
    Dit is voor één ieder die z'n kicks off piste zoekt een absolute aanrader. Ook voor jou! Haas op 29 dec. 2014 11:16

True. Vorig jaar gedaan bij o.a. Haas en kan alleen maar zeggen dat ik er veel van heb geleerd ondanks dat ik al genoeg wist (eigen gevoel). Het theoriedeel gaat net effe dat beetje verder en de praktijk cursus is top!
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 29 december 2014 · 11:37
    Sowieso eerst lawine 1 doen.
    Heb ook m'n anwarter maar dat is zo weinig lawinekunde... Eerder een waarschuwing dat je te weinig weet om off-piste te gaan.

Heb lawine 1 en 2, 2x gedaan en merkte zaterdag (toen ik met Erwin Heeres mee was) dat je het pas echt leert in de praktijk. Met name herkennen van windtekenen en bepalen waar de triebschnee is ingeblazen is lastig.

Succes!
    Riding on the edge!
  • seppe
    Advanced
    seppe op 29 december 2014 · 11:51
    ik heb een vraag m.b.t. de lawine cursus. Ik wil graag de cursus gaan volgen maar weet niet goed waar ik moet beginnen. ik heb anwarter opleiding gedaan en daar zat een gedeelte lawine cursus in. Nu vroeg ik me af waar ik moet beginnen bij de cursus 1 of 2. bartw op 28 dec. 2014 19:58
    De cursussen van het ssc bestaan uit een theoretisch gedeelte en een praktijkcursus. De theoriecursus geeft toegang de praktijkdagen. WePowder en het ssc werken samen om de veiligheid van poederfanaten zoals jij te vergroten. Sinds dit seizoen kunnen wepowder safetyacademy cursisten doorstromen naar de ssc praktijkdagen! Op verschillende niveaus wordt er in de alpen (nendaz eind jan.en davos/klosters in maart) onder begeleiding van nederlandse gidsen veel in het terrein gereden en veel geleerd.
    Dit is voor één ieder die z'n kicks off piste zoekt een absolute aanrader. Ook voor jou! Haas op 29 dec. 2014 11:16

je kan dus met de safety academy het theorie gedeelte ''overslaan''? of hoe werkt dat?
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 29 december 2014 · 11:56
    @seppe ja dat lijkt me wel als ik dat goed uit de tekst begrijp. Direct praktijk dus!
    Riding on the edge!
  • Haas
    Expert
    Haas op 29 december 2014 · 11:57
    je kan dus met de safety academy het theorie gedeelte ''overslaan''? of hoe werkt dat?

Dat klopt.

Wepowder module 1. Doorstromen naar praktijk Lawine 1.

Wepowder module 2. Doorstromen naar praktijk Lawine 2.
  • RC
    Beginner
    RC op 29 december 2014 · 13:51
    Weet je zeker dat dit klopt?

Het volgende staat op de site van het Snow Safety Center:

Praktijk Lawine I:

Voorwaarden voor deelname praktijk
    1.Theorie Lawine I gevolgd hebben

Praktijk lawine II:

1.Lawine I theorie én praktijk + lawine II theorie gevolgd hebben, of
    2.Alpinkurs + lawine II theorie gevolgd hebben, of
    3.Lawine I praktijk plus WePowder Module I en II en de WP udatedag (9 januari 2015) gevolgd hebben
    4.Geen negatief advies na praktijk Lawine I gekregen hebben

---

Ik heb met m'n goede gedrag daarom mij (en mijn vriendin) voor theorie Lawine I opgegeven om in maart praktijk Lawine 1 te kunnen doen, terwijl we de modules 1 en 2 van de Safety Academy al hebben gevolgd...
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 29 december 2014 · 13:58
    Voor zover ik van Rolf heb begrepen kun je doorstromen maar hebben eigen instromers voorrang bij het boeken van praktijkdagen.
    Anders ff Rolf mailen via SSC. En anders komt hij vanzelf via WP in de lucht.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Haas
    Expert
    Haas op 29 december 2014 · 14:00
    @ RC yes het klopt. Ik heb de onderhandelingen hierover zelf gevoerd.
  • bartw
    Beginner
    bartw op 29 december 2014 · 14:23
    Even heel wat anders ben me ausweiss van anwarter kwijt 😞 Deze zal ik wel nodig hebben weet iemand waar ik die op kan vragen.
  • Haas
    Expert
    Haas op 29 december 2014 · 14:40
    Even heel wat anders ben me ausweiss van anwarter kwijt 😞 Deze zal ik wel nodig hebben weet iemand waar ik die op kan vragen. bartw op 29 dec. 2014 14:23
    Nodig hebben voor wat?
  • evan
    Advanced
    evan op 29 december 2014 · 14:53
    Even heel wat anders ben me ausweiss van anwarter kwijt 😞 Deze zal ik wel nodig hebben weet iemand waar ik die op kan vragen. bartw op 29 dec. 2014 14:23Om je aan te melden voor Landes 1? Je staat vast wel geregistreerd bij de instantie waar jij jouw Anwärter hebt gedaan.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 29 december 2014 · 15:27
    @RC @SPAM, wat @Haas zegt klopt: http://www.snowsafety.nl/inschrijven-2/?ee=106

Overigens @RC is tot nu toe niemand er slechter van geworden om teveel Safety kennis tot zich te nemen 😉
    May the powder be with you.
  • seppe
    Advanced
    seppe op 29 december 2014 · 15:38
    @ RC yes het klopt. Ik heb de onderhandelingen hierover zelf gevoerd. Haas op 29 dec. 2014 14:00

wow zalig! dat maakt het voor belgen wel een stuk makkelijker! Maar hoe weten jullie of we de modules effectief gevolgd hebben en voldoende beheersen?
  • RC
    Beginner
    RC op 29 december 2014 · 15:38
    @meteomorris dat ben ik helemaal met je eens, maar het heeft wel effect op planning en een stukje budget natuurlijk 😉

http://www.snowsafety.nl/cursussen/lawine-i/ moet in ieder geval wel aangepast worden om verwarring te voorkomen.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 29 december 2014 · 16:31
    @seppe, lol. Jij weet niet wat wij weten 😉
    Zonder gein, van gesproken teksten/lezingen/spreekbeurten onthoudt het publiek 10-30% blijkt uit diverse onderzoeken. Dus.......
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 29 december 2014 · 20:20
    [mention="/profile/27150"][mention=27150]@RC[/mention][/mention] [mention="/profile/670"][mention=670]@SPAM[/mention][/mention], wat [mention="/profile/516"][mention=516]@Haas[/mention][/mention] zegt klopt: http://www.snowsafety.nl/inschrijven-2/?ee=106
    Overigens [mention="/profile/27150"][mention=27150]@RC[/mention][/mention] is tot nu toe niemand er slechter van geworden om teveel Safety kennis tot zich te nemen 😉 meteomorris op 29 dec. 2014 15:27

Aha ik baseerde mijn kennis op oude info zie onder, een post van vlak na de lancering van jou. Mooi dat het nu geen verschil meer is.

"Maar voordat je het in je eentje gaat toepassen raden we je wel aan heel wat keertjes met een gids op stap te gaan en de kennis samen met hen in het terrein toe te passen. Dat kan heel goed bij het SSC, maar op verzoek hebben we met Rolf afgesproken dat hij bij zijn theoriecursussen eerst voorrang geeft aan zijn eigen cursisten. Mocht het al vol zijn, of passen de data niet.. er zijn al partijen die een passend aanbod doen.

Het team van powderguides biedt al compleet passende cursussen aan:
    * http://www.powderguides.nl/pg-offpist1-prog.html
    * http://www.powderguides.nl/pg-offpist2-prog.html

en ook andere partijen sleutelen hier aan. Als er meer aanbod is zal dat gecommuniceerd worden. Des te meer mensen na de theorie de praktijk in gaan, des te beter!
    May the powder be with you."
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 29 december 2014 · 21:11
    @SPAM klopt. Die informatie is achterhaald.
  • Opa
    Advanced
    Opa op 1 januari 2015 · 23:30
    Voor alle duidelijkheid: de WP Academy geeft dus direct toegang tot de Lawine I praktijk!

Voor Lawine II praktijk geldt bovenstaande informatie (toegang met WP Academy 1 en 2 plus 'update-dag')
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • roel2
    Beginner
    roel2 op 2 januari 2015 · 08:51
    @opa, dit wijkt dan toch af van wat @haas zegt;

Dat klopt.

Toch?
    The only source of knowledge is experience
  • Haas
    Expert
    Haas op 3 januari 2015 · 10:59
    [mention="/profile/170"][mention=170]@opa[/mention][/mention], dit wijkt dan toch af van wat [mention="/profile/516"][mention=516]@haas[/mention][/mention] zegt;
    Dat klopt.
    Toch? roel2 op 2 jan. 2015 08:51

@roel2

Dit wijkt idd af van wat ik zeg...

Ik zit hier met een gebroken klomp.
  • Opa
    Advanced
    Opa op 4 januari 2015 · 15:24
    Jammer van je klomp Haas! 😉

http://www.snowsafety.nl/cursussen/lawine-ii/
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 4 januari 2015 · 17:43
    Sorry dat ik het zeg maar het wordt er allemaal niet duidelijker op.
    En kunnen die verschillen niet achter de schermen worden uitgezocht zodat er 1 geluid naar buiten komt?
    Beide "instanties" zijn toch om iedereen veilig op pad te helpen?
    Ik heb nu het idee dat er andere belangen bij komen kijken en dit overtuigd mij (en wellicht anderen) niet om eraan deel te nemen.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 4 januari 2015 · 18:06
    Ben ook wel benieuwd wat die update dag dan precies inhoud..
  • Haas
    Expert
    Haas op 4 januari 2015 · 18:08
    @rutgerberge De inhoudelijke kwaliteit van de wepow academy en de ssc cursussen zijn onbetwist goed. Sterker nog. Er worden in europa geen betere cursussen aangeboden.

Laat onverlet dat het beter zou zijn geweest om e.e.a organisatorisch beter geregeld te hebben. En details erover intern af te stemmen.

Laat dit voor jou noch voor anderen een reden zijn. Niet in te schrijven voor een cursus van welke aanbieder dan ook.

het motto blijft: knowledge is powder

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro