Toeren en lawine.

• GerritA
    Advanced
    GerritA op 1 januari 2015 · 21:04
    Vandaag heerlijke dag gehad in het kleine skigebiedje Wetterstein bij Ehrwald. Links en rechts wat gepoederd naast de piste en tussen de boompjes (geen base dus nog wel wat stenen geraakt onder 50cm fluffy poeder). In de ochtend zagen we een verschillende groepjes toerders de kom onder de zugspitse opgaan (Gamskar). Dit is een leuke toer maar deze leek me na al die sneeuw toch wat tricky ook omdat vrij steil is.
    In de middag zagen we dat er wat lawines naar beneden zijn gekomen waarvan een aantal dwars over het pad waar de toerskiers lopen. Zover mij bekend zijn er geen ongelukken gebeurt maar geeft toch weer aan dat het nogal lawine gevoelig is. Hieronder nog even een foto van de wand met sporen (gemaakt met telefoon en ingezoomd).

And snow it is.....
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 1 januari 2015 · 21:35
    @GerritA Zijn dat lawines of is dat los gekomen sneeuw / sluff uit de rotswand..?
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 1 januari 2015 · 23:07
    @febergé Zover ik kan zien zijn dat lawines, vooral bij de lawine aan linkerkant kan je zien dat er helemaal wat rotsen bloot zijn komen te liggen.
    And snow it is.....

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro