Ortovox freerider 26 spare parts

• Arnoutk
    Beginner
    Arnoutk op 2 januari 2015 路 12:32
    Weet iemand of je ook losse onderdeeltjes
    voor je ortovox rugzak kan kopen?
    De grote klikgesp die op de heupband zit, is namelijk afgebroken.
  • booggie
    Beginner
    booggie op 2 januari 2015 路 12:38
    binnenbrengen bij je dealer en deze stuurt hem terug op naar ortovox.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 2 januari 2015 路 15:10
    Is mij ook al eens gebeurd bij een Mammut Haute Route. Ik heb beide helften vervangen.
    Gewoon een universeel setje van 2 Euro gehaald bij een fourniturenwinkel.
    Dan staat er geen merk op en geen fancy design maar sowhat.

Edit: Hier staan die fournituren winkels ook vaak op de weekmarkten. Succes 馃槂
  • booggie
    Beginner
    booggie op 3 januari 2015 路 15:15
    het probleem met een ortovox freerider is dat het vrouwelijke deel van de gesp in de heupband verwerkt zit en dus zelf niet te vervangen is.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 4 januari 2015 路 12:54
    Dan wordt het terug sturen

Als je het zelf wilt repareren: Met een tornmesje moet je het stiksel los maken. Gesp wisselen. Daarna met de hand alles weer netjes in elkaar naaien. Daar ben je even mee bezig of je moet iemand met een industrie/zware naaimachine kennen.
    Die Mammut had ook naden los zitten en was al heel wat jaren uit de garantie. Mijn vrouw heeft hem toen onderhanden genomen.
  • RoMa
    Tourist
    RoMa op 4 januari 2015 路 13:36
    Precies het zelfde probleem gehad.

Heb een mailtje gestuurd naar: ortovox@ortovox.com. Antwoord gekregen dat ik mijn adres op moest sturen en dat ze dan een nieuwe gesp opstuurden. Deze lag enkele dagen later op de mat.

Voor de constructie. Je hoeft de band niet open te snijden en vervolgens opnieuw dicht te naaien. De gesp bestaat uit twee delen en kan op een bepaalde manier losgeklikt worden van de heupband. Oplossing wijst zich vanzelf.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 4 januari 2015 路 14:26
    Dat is dan heel mooi ontworpen. 馃槂

Ik heb nog een Deuter en een Dynastar. Bij de Deuter zitten ze beide helften gewoon op een parachuteband. Ik hoop niet dat er ooit iets aan de Dynastar komt.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro