Advies gevraagd lengte Jones Mountain Twin '14/15

• BoyvanVeen
    Beginner
    BoyvanVeen op 2 januari 2015 路 21:51
    Beste Leden,

Ik heb de Jones Mountain Twin '14/15 160 cm besteld als vervanger van mijn Burton Hero '11/12 155 cm. De 160 cm omdat ik de afgelopen jaren wat kilo's aankom en nog wel iets aankom aankomend jaar. Ik weeg nu 78 kilo met een lengte van 1.83 en ga waarschijnlijk niet boven de 85 kilo uitkomen. Omdat de aangegeven gewicht range nogal breed is van de Mountain Twin en ik nogal verschillende adviezen krijg twijfel ik toch nog om het board te ruilen voor de 157 cm.

Ik rij piste, park en poeder wanneer mogelijk en heb nu ongeveer 12 jaar (12 weken, aangezien we meestal 1 keer per jaar gaan) ervaring en rij wel behoorlijk door.

Wat vinden jullie?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 2 januari 2015 路 22:34
    @BoyvanVeen de effectieve kantenlengte van je Hero was 118,5 cm, van de Mountain Twin 160 is dat 116 cm.

Ik zou me niet te druk maken. Ik heb een paar jaar geleden de 157 getest overigens. Vond ik toen wel lekker. Ik ben dan ook iets lichter en kleiner dan jij. Ik denk dat die 160 je goed past. Zeker als er nog wat kilo's bij komen.
    May the powder be with you.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 3 januari 2015 路 05:27
    Wat Morris zegt. Hoe vaak moet ik het jullie mannen nog uitleggen? Size does *not* matter! (that much) Running length en stijfheid, daar gaat het om.

(Ja, kom er maar in met die grapjes... 馃構 馃構 馃構)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • BoyvanVeen
    Beginner
    BoyvanVeen op 3 januari 2015 路 09:41
    Bedankt voor jullie reacties! Erg logische, had er helaas nog nooit iemand over gehoord maar gelukkig nu van jullie. Top!
  • Viper650
    Advanced
    Viper650 op 3 januari 2015 路 09:59
    Met alleen eens 160 prima!! Nice board

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro