wegvallen signaal arva neo

• steef78
    Tourist
    steef78 op 3 januari 2015 · 12:26
    Gisteren voor het eerst mijn pieper getest op strand en in de duinen. Het signaal werd op zich snel opgepikt, maar naar het volgen van de pijl verloor hij het signaal. Ook stuurde de pijl je soms geheel de verkeerde kant op. Komt dit door te snel te bewegen of Door de duinen? Ik heb geen ervaring met andere piepers.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 3 januari 2015 · 12:49
    @steef78
    Kun je iets preciezer zijn? Op welke momenten verloor je het signaal (hoe ver was je van de te zoeken pieper bij benadering)? Wat deed je op zulke momenten? Was je rap aan het bewegen met je pieper? Wat zag je dan op he display?

Wat was er in je omgeving? Elektriciteitsmasten? Metaal? Mobiele telefoons?
    Welk type pieper (merk, model) was je aan het zoeken?
    May the powder be with you.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 3 januari 2015 · 13:11
    Heb dezelfde pieper, maar nooit problemen gehad. Sterker, het is de snelste digi pieper die ik ooit gebruikt heb. Ik oefen twee keer per seizoen.

Bij welke afstand (in de display) verlies je signaal?
    splitfest.nl
  • steef78
    Tourist
    steef78 op 3 januari 2015 · 13:13
    Ik heb een Arva Neo. Volgens mij zo'n beetje op 35 meter (op het scherm...), maar ook een paar keer iets verder weg. Onder de 35 meter ging het eigenlijk niet mis. Het pijltje ging dan eerst van links naar rechts, zonder afstand. Daarna kwam het teken in beeld dat het signaal weg was.
    Was voor mijn idee niet zo hard aan het lopen. Soms verloor hij ook het signaal als je een rondje draaide..
    Mobiele telefoon zat volgens mij wel in m'n jaszak...
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 3 januari 2015 · 20:40
    Ik heb dezelfde pieper en dit komt mij niet bekend voor. Hard lopen geeft ook nooit problemen.