wegvallen signaal arva neo

• steef78
    Tourist
    steef78 op 3 januari 2015 · 12:26
    Gisteren voor het eerst mijn pieper getest op strand en in de duinen. Het signaal werd op zich snel opgepikt, maar naar het volgen van de pijl verloor hij het signaal. Ook stuurde de pijl je soms geheel de verkeerde kant op. Komt dit door te snel te bewegen of Door de duinen? Ik heb geen ervaring met andere piepers.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 3 januari 2015 · 12:49
    @steef78
    Kun je iets preciezer zijn? Op welke momenten verloor je het signaal (hoe ver was je van de te zoeken pieper bij benadering)? Wat deed je op zulke momenten? Was je rap aan het bewegen met je pieper? Wat zag je dan op he display?

Wat was er in je omgeving? Elektriciteitsmasten? Metaal? Mobiele telefoons?
    Welk type pieper (merk, model) was je aan het zoeken?
    May the powder be with you.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 3 januari 2015 · 13:11
    Heb dezelfde pieper, maar nooit problemen gehad. Sterker, het is de snelste digi pieper die ik ooit gebruikt heb. Ik oefen twee keer per seizoen.

Bij welke afstand (in de display) verlies je signaal?
    splitfest.nl
  • steef78
    Tourist
    steef78 op 3 januari 2015 · 13:13
    Ik heb een Arva Neo. Volgens mij zo'n beetje op 35 meter (op het scherm...), maar ook een paar keer iets verder weg. Onder de 35 meter ging het eigenlijk niet mis. Het pijltje ging dan eerst van links naar rechts, zonder afstand. Daarna kwam het teken in beeld dat het signaal weg was.
    Was voor mijn idee niet zo hard aan het lopen. Soms verloor hij ook het signaal als je een rondje draaide..
    Mobiele telefoon zat volgens mij wel in m'n jaszak...
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 3 januari 2015 · 20:40
    Ik heb dezelfde pieper en dit komt mij niet bekend voor. Hard lopen geeft ook nooit problemen.
    Had je wel een stabiel signaal, of was het een enkel piepje wat hij daarna weer verloor? Dat doet hij (voor mijn gevoel) namelijk wel vaak: een piepje geven, maar het niet vast kunnen houden (en dus weer het signal search symbooltje aangeven). Bij mij is dat meestal bij een 'afstand' van 40 of meer.
  • steef78
    Tourist
    steef78 op 3 januari 2015 · 22:20
    @willemien_w dat klinkt wel bekend, moet je dan gewoon doorgaan met zigzaggen of juist stil blijven staan?
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 3 januari 2015 · 22:40
    Doorgaan met zigzaggen!
    Wat ik op pieperfest (en bij SSC1) heb geleerd is dat je doorgaat met signalsearch tot je een stabiel signaal hebt. Dus blijven zigzaggen met de pieper op schouderhoogte tot je meerdere piepjes hebt. Stilstaan en treuzelen kost meer tijd dan doorrennen tot je pieper een andere veldlijn oppakt.
  • huib
    Expert
    huib op 3 januari 2015 · 23:35
    De Arva Neo geeft al heel snel een richtingsindicatie in op het scherm (al 1 seconde na het 1ste signaal van het slachtoffer). Andere merken kiezen ervoor om enkele seconden langer te wachten met het geven van een richtingsindicatie (Mammut tot 10 seconden langer) totdat ze zekerder zijn van de juiste richting.

De Arva reageert dus heel snel, geeft snel een richtingsindicatie, maar is in die eerste seconden onnauwkeuriger, dit wordt nauwkeuriger naarmate je langer signaal hebt.
  • steef78
    Tourist
    steef78 op 4 januari 2015 · 10:46
    Iedereen bedankt! Ik ga het zo snel mogelijk weer proberen. Ik stopte namelijk bij de eerste piep en wilde dan de pijl gaan volgen, dus waarschijnlijk nog geen goed signaal, en richting.
  • OsiruS
    Advanced
    OsiruS op 4 januari 2015 · 19:17
    Erg goed trouwens dat je aan het oefenen bent en nu hier achter komt. Niets zo vervelend als je hier pas achter komt als het echt spannend is en je iemand moet redden!
    Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro