Welke maat vellen?

• ghovens
    Beginner
    ghovens op 3 januari 2015 · 14:12
    Ik ben me aan het orienteren op stijgvellen maar de maatvoering is me niet helemaal duidelijk.

Als je skilengte 174cm is, moet je dan langere of kortere vellen bestellen? En hoeveel marge is er ongeveer? Het is me dus niet duidelijk of de aangegeven vellengte, de min. de max. of de gemiddelde lengte is.

Wat de breedte betreft uitgaan van het breedste deel van je ski neem ik aan? Tot 5mm smaller zou niet zo'n probleem moeten zijn denk ik. Klopt dat?

Thanks.
    On a cold day, nothing's gonna stop us. On a cold day, you can see forever.
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 3 januari 2015 · 15:02
    Mijn ervaring is dat het handigste is om gewoon even langs MK Skiservice te gaan. Je ski's meenemen, Black Diamond vellen van de rol, ff op maat snijden en klaar. En nog redelijk goedkoop ook.
    It's all about the turns duuuuuude!
  • ghovens
    Beginner
    ghovens op 3 januari 2015 · 15:30
    Dat geloof ik best maar voor mij kan dat helaas niet 'even'. Zijn er winkels in de buurt van Nijmegen met vellen op de rol?
    On a cold day, nothing's gonna stop us. On a cold day, you can see forever.
  • evan
    Advanced
    evan op 3 januari 2015 · 16:11
    G3 geeft een bereik aan waarbinnen hun vellen passen. Voor jou zou dat 170-179cm zijn. De tailclip kun je namelijk verstellen. Vrijwel alle bekende webshops verkopen G3 Alpinist vellen. Met andere merken heb ik geen ervaring, maar relevante informatie per merk zou wel te vinden moeten zijn.
    Vellen die iets smaller zijn dan het breedste punt van jouw ski's zouden geen problemen moeten opleveren.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro