Les menuires (trois Vallees) 24-1 - 31-1 maatje gezocht

• Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 4 januari 2015 · 22:43
    In de bovenstaande periode is er een gezins vakantie geboekt. Mochten de condities het toelaten ga ik uiteraard buiten de piste spelen.
    Helaas is het zo dat mijn reisgenoten niet goed genoeg zijn om mee te nemen buiten de piste....

Mochten er freeriders zijn die wel een dagje of 2 op pad willen dan zou dat erg gezellig zijn!

ook als er geen verse sneeuw valt ben ik altijd in voor een hike of skintrack!
    If the conditions are crap, it's called training!
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 5 januari 2015 · 10:39
    Mocht het niet lukken dan organiseerd de ESF dagelijks als de condities het toelaten off-piste uitjes. Dagelijks om 5 uur kun je informeren bij de skischool of ze de volgende dag gaan, waar heen en of er voldoende deelnemers zijn. Ik heb begrepen dat het qua kosten niet extreem is.
    http://www.esf-lesmenuires.com/saint-martin-de-belleville/ski-aventure...
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 5 januari 2015 · 15:06
    @spam Tnx!
  • nweenink
    Beginner
    nweenink op 7 januari 2015 · 15:23
    Ik heb een paar jaar geleden een tour gedaan via ESF en dat is prima bevallen. Even checken en navragen, en schroom niet om een skileraar aan te spreken. Ik heb een aantrekkelijke skilerares aangesproken en was voor een hele dag 50 Euro kwijt plus de kosten voor de lunch. Topdag gehad met 85 cm poeder, werelds! 😃
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 23 januari 2015 · 13:52
    Eindelijk gaan we dan vanavond rijden!
    mocht iemand nog in de buur zijn dan hoor ik het graag. anders gaan we zeker met de esf op pad!
    voor het gemak maar even mijn gsm nr 06 2488 5959
  • Jozua
    Advanced
    Jozua op 23 januari 2015 · 15:19
    Hoi, wij zitten er een weekje later. Als je nog tips hebt kunnen verzamelen in die week, laat maar weten 😉 (We hebben enkele een pas van ValTho en daar staan spijtig genoeg geen routes bij)
    http://mountcoach.be/ // RAB // Lowe Alpine // Petzl // K2
  • doov
    Advanced
    doov op 23 januari 2015 · 22:10
    Met een VT pas kun je genoeg leuks doen.

Ik noem de simpele routes die makkelijk te vinden zijn.

Met de Grand Lac gondel en dan richting Orelle. Meteen skiers rechts de wand in travaseren.
    Je kunt dan onderaan weer op de piste terug komen.

Piste verder naar beneden volgen. Dan pak je de Peyron en de Bouchet lift. Bovenaan heb je 2 opties. Onder de liften weer helemaal terug. 2e optie over de richel onder de Tyroliene door. Onder in het dal kom je weer op de piste terug.

Je kunt ook op een andere manier in deze vallei komen. Bovenaan de Col lift meteen rechts de wand in een een hike van 10-15 minuten met niet heel veel hoogtemeters.

Lac du Lou, je hebt diverse instappen voor dit gebied. Let op dat je als je terug komt over het pad dat je de lift neemt die geldig is op je pas. De Plan de l'eau. Zak je teveel naar links dan zit je in les Menuires en daar is je pas niet geldig.
    De instappen voor Lac du Lou vind je

1. Boven aan de Boismint lift. Skiers rechts en dan meteen links de wand in, met 15 hoogtemeters klauteren sta je bij de instap voor een afdaling naar Lac du Lou.

2. Cabinelift Cime Caron. Stukje de rode piste Combe Laudzin volgens en dan skiers links de Lac de Lou vallei in.

Voor de rest is er veel te doen, wat je gewoon uit de liften kan zien. Daar is weinig uitleg voor nodig.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 24 januari 2015 · 10:14
    Aanvulling voor Lac du Lou, neem de La Masse II lift uit de lift rechts bij het standbeeld links de kom in. Vele varianten.
  • doov
    Advanced
    doov op 24 januari 2015 · 18:45
    Dat gaat niet met een VT pas, @SPAM
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 25 januari 2015 · 08:15
    Gister even in les menuiers boven geweest en rond gekeken maar sharks all over the place en ik sporen in wanden staan waar je niet blij van word door het slalommen tussen de stenen....

Tnx for the info!
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 25 januari 2015 · 11:09
    Dat gaat niet met een VT pas, [mention="/profile/670"][mention=670]@SPAM[/mention][/mention] doov op 24 jan. 2015 18:45

Hmm zal voortaan beter eerste post lezen.
  • Jozua
    Advanced
    Jozua op 27 januari 2015 · 01:25
    @doov
    Dank voor de tips!

Weet je of de 'les 3 vallees express' vanuit Orelle kan pakken met de ValTho pas ?
    Het lijkt alsof je 1 gigantische afdaling kan doen vanaf Cime Caron tot in de Maurienne vallei, dan weer met die 3 vallees express naar boven. Overigens eindig je dan wel op zo'n 1000 m dus heb je geen idee hoe het met de sneeuw is gesteld daar, best tricky dus ...
  • doov
    Advanced
    doov op 27 januari 2015 · 10:29
    @Jozua Die lift kun je nemen met je pas. Maar de afdaling raad ik je af, tenzij je een gids neemt. Ik heb hem nog nooit gedaan en volgens de experts ( oa het boek van Didier Givois) heb je echt een gids nodig om niet hopeloos een verkeerde keuze te maken.
  • Jozua
    Advanced
    Jozua op 27 januari 2015 · 17:15
    @doov
    Ik maakt me inderdaad al zorgen over het oriënteren en niet op voorhand kunnen bekijken wat je gaat skiën. Wellicht voor een andere keer.
    Het ziet er anders wel niet slecht uit bij de juist condities 😀
    http://www.zapiks.fr/orelle-2012.html
  • doov
    Advanced
    doov op 27 januari 2015 · 17:58
    [mention="/profile/461"][mention=461]@doov[/mention][/mention]
    Ik maakt me inderdaad al zorgen over het oriënteren en niet op voorhand kunnen bekijken wat je gaat skiën. Wellicht voor een andere keer.
    Het ziet er anders wel niet slecht uit bij de juist condities 😀
    http://www.zapiks.fr/orelle-2012.html Jozua op 27 jan. 2015 17:15

KWIJL
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 31 januari 2015 · 09:57
    Uiteindelijk hebben we de afgelopen week 4 uur zon gezien... en wel te verstaan op de ochtend dat ik moest oppassen op de kids die mee waren....
    die zon uren zijn niet genoeg geweest om ook maar iets te zien om zelfs naast de piste uit de voeten te kunnen. Helaas.
    tevens was de base erg dun en stenen all over the place. Dat zal na dit weekend wel anders zijn.

Wel ben ik nog een dag met de esf op pad geweest als zijnde freeride dag helaas was het niveau verschil erg groot, van iemand die voor het eerst buiten de piste gaat kijken tot mensen die niet schuwen voor 40 graden couloirs.
    Daarnaast viel het mij op dat er geen helm plicht was en dat de esf nog piepers gebruikte uit het jaar 0. Ja daarmee bedoel ik die 1 antenne units.
    Maar voor de prijs van 60 euro voor een dag mag je eigenlijk ook niet veel verwachten.

Tnx allen voor de tips. Op naar een poeder trip! Die zijn beter dan geplande vakanties.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro