Ervaringen safety gear?

• DaniëlC
    Advanced
    DaniëlC op 5 januari 2015 · 13:55
    Hallo,

Ik ben aan het rondzoeken naar m'n eerste safety gear, de 3-eenheid en na een tijdje producten vergelijken, lijken deze drie een prima set:

- Mammut Pulse Barryvox
    - K2 speed shovel
    - K2 alluminium probe 300

Heeft iemand ervaring met een van deze producten of kan je een ander product aanraden, laat het me graag weten!
    "Going to the mountains, is like going home"
  • sanno
    Tourist
    sanno op 5 januari 2015 · 14:13
    Beste Daniel,

Jij als gevorderde freerider zou toch al voldoende ervaring moeten hebben opgedaan zodat je makkelijk zelfstandig een 3-eenheid kan samenstellen zonder hier nog eens ruggespraak te ragen voor je keuzes. Misschien moet je nog eens kritisch kijken naar je 'paspoort' of veel beter opletten tijdens het volgen van praktijk lawine cursussen. Mocht je twijfels hebben over een bepaald product probeer dan eerst de zoekfunctie. Er zijn genoeg soortgelijke onderwerpen op het forum en daarbuiten waarin ervaringen worden beschreven met de Pulse en andere lawine piepers.
    Ervaringen met scheppen en sondes zijn meer algemeen. Alu schep liefst T6, niet te groot schepblad, telescoop steel?, niet te korte sonde.
    Succes met de aanschaf.
    Toerisski
  • seppe
    Advanced
    seppe op 5 januari 2015 · 14:14
    Ik heb de mammut barryvox, wel de element versie. Op enkele extra functies na geen verschil. Ik ben er heel erg tevreden mee. Ik zou hem direct opnieuw kopen! De k2 probe heb ik ook gehad maar ben ik verloren zonder hm effectief in de sneeuw te hebben getest. Daar kan ik weinig over zeggen.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 5 januari 2015 · 14:24
    Heb je al ervaring met die specifieke pieper? (op die alu schep en alu probe met mooie lengte lijkt mij niets aan te merken!) Mocht je er goede ervaringen mee hebben, dan vooral doen, goede pieper! Maar,.. mocht je er nog geen ervaring mee hebben en niet constant in de bergen zijn dan zou ik de Mammut Element Barryvox aanraden. De Pulse is iets geavanceerder en bedoelt voor mensen die constant in de bergen zijn. Bij die overweging koos ik dus er voor om hem een tikkeltje simpeler te houden zodat ik de opties die ik nodig heb efficiënt kan gebruiken en niet vertroebel. Bovendien is hij iets goedkoper. Nogmaals, beide zijn top pieperts!
    Ps. Ik lees in je profiel dat je een vervolg lawine cursus 'wil gaan volgen' maar in je paspoort heb je al gevorderde kennis? Strookt niet helemaal met elkaar. (edit: precies wat @sanno zegt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • ThijsBriggeman
    Beginner
    ThijsBriggeman op 5 januari 2015 · 16:32
    Ik heb de Mammut Pulse BarryVox en ben er zeer tevreden over. Werkt goed en doet wat beloofd wordt! Zoals Seppe zegt zou ik hem ook direct op nieuw kopen. Over de schep en sonde kan ik niets zeggen...

tip: haal de batterij uit je pieper als je hem opbergt. Heb al mening pieper hierdoor verloren zien gaan!
  • DaniëlC
    Advanced
    DaniëlC op 5 januari 2015 · 16:54
    @Tim3 Thx. Ik huur bijna altijd de Mammut Pulse Barryvox, hiermee oefen ik ook altijd en deze bevalt mij erg, vaan daar dat ik deze wil kopen. Scherp van je dat je het opmerkt van de vervolg cursus 😉, deze behoordt tot een van m'n doelen van dit seizoen en heb dit voor de kerstvakantie dat gedaan en tijdens de kerst vakantie in de praktijk geoefend.
  • DaniëlC
    Advanced
    DaniëlC op 5 januari 2015 · 16:57
    @sanno Ik weet prima hoe je een goede set moet samenstellen, maar ik wou alleen weten wat de meningen hierover waren, en om misschien eventuele "drawbacks" te weten te komen (die schrijven ze meestal niet in de product omschrijving).
  • robbe
    Advanced
    robbe op 5 januari 2015 · 18:06
    Een pieper is maar zo goed als de gebruiker.. Ik heb ook de pulse en ben er heel tevreden over
    if you don't ride it, you won't scratch it
  • sanno
    Tourist
    sanno op 5 januari 2015 · 19:02
    @DanielC als je weet hoe je een goede set moet samenstellen dan hoef je niets te vragen. Als je het niet zeker weet dan is vragen juist goed, maar even zoeken voor je een vraag stelt beter. Je startbericht komt op mij over als erg gemakzuchtig dan wel onwetend. Misschien handiger om je lezers mee te nemen in je keuze afweging waarom je deze set wilt kopen (persooonlijke ervaring, van horen zeggen, prijs technisch) en waarom andere producten zijn afgevallen. Dan krijg je gerichtere informatie.
    Aangezien je het Engelse woord voor nadelen weet, kan je neem ik aan ook Engelstalige 'reviews' lezen.

http://beaconreviews.com/transceivers/transceiver_reviews.asp...
    http://www.outdoorgearlab.com/Avalanche-Beacon-Reviews...
    https://www.wildsnow.com/6064/mammutbarryvox-pulse-32-review/...

Maar uiteindelijk is, zoals @robbe al aangeeft, de pieper zo goed als de gebruiker.
    Ik heb een paar keer een pulse gebruikt maar het was niet mijn ding. Ik heb onlangs in een opwelling een Pieps DSP Pro gekocht, maar bedacht me later dat ik toch liever nog even vasthoudt aan mijn vertrouwde Tracker2. Niet omdat die beter is maar omdat ik het apparaat beter ken en te weinig tijd in een nieuwe pieper kan stoppen om die vol vertrouwen in stress-situaties te kunnen gebruiken.
    Toerisski
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 5 januari 2015 · 19:35
    @DaniëlC wat @sanno ook nog bedoeld en waar jij overheen praat / leest is dat je nog eens goed moet kijken naar je freeride paspoort. Daarin geef je namelijk aan dat je op het gebied van 'Kennis' gevorderd bent. Dat zou betekenen dat je Lawine 1 en 2 (theorie en praktijk) gedaan zou moeten hebben om in je paspoort te kunnen stellen dat je gevorderd bent. Ook gezien jouw leeftijd lijkt me dat wat onwaarschijnlijk.
  • robbe
    Advanced
    robbe op 5 januari 2015 · 20:00
    @Spookjuh. Dat is dus verandert he in de beschrijving staat een vorvolg cursus zoals module 2, daardoor kan iedereen nogal gemakkelijk als gevorderd staan
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 5 januari 2015 · 20:09
    [mention="/profile/13233"]@robbe[/mention]; maar dan nog moet je in principe L1 praktijk hebben gedaan voor je door kan met L2 theorie toch? Ook al is 'mogen' hier niet het goede woord omdat je wepowder academy module 2 gewoon kan starten ook al ben je een banaan (niet dat het dan verstandig is), maar voor SSC L2 'moest' je toch echt eerst L1 praktijk hebben gedaan toch? Wat mij niet meer dan logisch lijkt..gevorderd wordt je niet uit een boek 😀.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • robbe
    Advanced
    robbe op 5 januari 2015 · 20:12
    Ne idd maar ik dacht niet dat de cursusen van ssc nig vermeld stonden in et paspoort maar ik kan verkeerd zijn ze 😃 en ik ben zeker voorstander van de praktijk daar heb ik nog het meeste geleerd
  • DaniëlC
    Advanced
    DaniëlC op 5 januari 2015 · 20:29
    [mention="/profile/13233"]@robbe[/mention], [mention="/profile/1966"]@Spookjuh[/mention], [mention="/profile/4051"]@sanno[/mention] Ik snap wat jullie bedoelen. Ik heb Lawine 1 van SSC gedaan en Wepowder Module 1 & 2. Veder heb ik 2 praktijk cursussen gedaan in de alpen (1 beginner en 1 "advanced" ) en ben ik veel met een gids op pad geweest en daarvan veel geleerd (ik kon helaas niet mee met de praktijk cursussen van SSC i.v.m. school). Ook heb ik veel geoefend met zoeken en dat ging goed.

Naar aanleiding hiervan heb ik m'n paspoort ingevuld, en leek mij het gevorderde niveau bij mij passen.
  • DaniëlC
    Advanced
    DaniëlC op 5 januari 2015 · 20:40
    Oh ja @sonno ik kan wel inzien wat je bedoeld met: Je startbericht komt op mij over als erg gemakzuchtig dan wel onwetend.[/post]. Ik had zelf al dingen opgezocht en vergeleken zoals ik al in m'n startbericht schreef, maar ik wou gewoon de meningen hier weten, te veel kan nooit kwaat... 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro