Welk programma voor GoPro edit?

• Barryman9
    Tourist
    Barryman9 op 6 januari 2015 · 13:29
    Hallo,, Nu we druk bezig zijn met de voorbereidingen en instellingen van de Go Pro camera's zijn wij toch erg benieuwd naar de progamma's die jullie gebruiken!

http://wepowder.nl/forum/topic/32309

In bovenstaande bericht werd eerder al gesproken over de juiste programma's, echter is dit topic niet zo heel recent.

Graag zou ik van jullie willen weten welk programma jullie gebruiken en waarom. Met Windows MovieMaker mis ik te veel optie's.
  • RalfLins
    Beginner
    RalfLins op 6 januari 2015 · 13:44
    De software die GoPro zelf beschikbaar stelt is erg eenvoudig en je kan er leuke dingen mee compileren.

Ik zelf heb in het begin gespeeld met iMovie en vervolgens overgestapt naar Final Cut Pro X (dankzij izzyvideos, een man die de hele basis uitlegt via tutorials)

Vriend van me doet het met Pinnacle Studio en is daar ook zeer over te spreken. Het is gewoon een kwestie van je eigen weg vinden met een programma waar je mee begint.

WindowsMovieMaker is inderdaad achterhaalt en waardeloos, imho!
    Life is short, ride a board!
  • Barryman9
    Tourist
    Barryman9 op 6 januari 2015 · 14:01
    Ja helaas heb ik geen Macbook ter beschikking!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 6 januari 2015 · 14:11
    Adobe Premiere Elements was altijd prima en best betaalbaar. Maar die werken nu zo te zien alleen nog met licenties per jaar. 😞
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 6 januari 2015 · 14:43
    Ja helaas heb ik geen Macbook ter beschikking! Barryman2 op 6 jan. 2015 14:01

Daar heb je Hackintosh voor 😉

Voor Windows is is ook veel mogelijk, echter wel met (stevige) prijskaartjes.
    Rex Monte - Amor Nix
  • RuBeL
    Beginner
    RuBeL op 6 januari 2015 · 15:22
    Heb dezelfde vraag. Heb helaas m'n filmpjes opgeslagen in MP4 en niet in avi dus kan ik gopro software niet gebruiken.
    Iemand goed en gratis alternatief voor windows?
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 6 januari 2015 · 15:26
    Adobe premiere pro werkt makkelijk en goed.

Neem ook gelijk een kijkje op deze website:
    http://abekislevitz.com/43-gopro-footage-explained/...
    Strekking van het verhaal: film in 960p en gebruik dynamic stretching (gratis plugin voor premiere pro en Final Cut pro)
  • RuBeL
    Beginner
    RuBeL op 6 januari 2015 · 15:35
    Ah super, thx!
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 6 januari 2015 · 15:58
    Heb dezelfde vraag. Heb helaas m'n filmpjes opgeslagen in MP4 en niet in avi dus kan ik gopro software niet gebruiken.
    Iemand goed en gratis alternatief voor windows? RuBeL op 6 jan. 2015 15:22

Bedoel je niet andersom, opgeslagen in AVI? Want die GoPro software moet gewoon MP4 begrijpen.

[mention="/profile/4065"]@jurriaan[/mention]

Interessanter artikel. Ik had verwacht dat stretching het beeld aardig zou misvormen, maar dit is enkel te zien op 1 van de voorbeelden:

Zeker een keer proberen waard 😃
    Rex Monte - Amor Nix
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 6 januari 2015 · 16:02
    Voor basic editen gewoon de goprosoftware gebruiken. Wil je echt fancy shit gaan uithalen, dan moet je premiere (eventueel in combi met after effects) of final cut ofzo gaan leren en dat kost tijd als je het niet gewend bent met zulke programma's te werken

De gopro software werkt echt prima!
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 6 januari 2015 · 16:22
    @SneeuwHaas, het vervormt ook aardig. Het beeld wordt horizontaal 150% uitgerekt, maar de plugin laat je een gebied kiezen wat je niet wilt uitrekken (het midden, tussen de strepen). De randen worden daardoor wel extra uitgerekt, maar dat valt niet heel erg op omdat de gopro toch al een fisheye lens heeft. Heb het laatst voor het eerst getest en het werkt erg goed!
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 6 januari 2015 · 16:27
    Net even geüpload mocht je geïnteresseerd zijn in het resultaat:

Gefilmd in 960p en opgerekt naar 1080p met premiere pro
  • CPet
    Advanced
    CPet op 6 januari 2015 · 20:35
    Leuk filmpje 😃 doch het lijkt dat je helemaal alleen op pad bent..... Hmmmm ik kan het mis hebben 😉
    Let the snow come!
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 9 januari 2015 · 17:08
    Thanks @CPet 😃 Ik was inderdaad met al mijn vrienden 😋 Het stuk is bekend terrein, er was niet zoveel sneeuw gevallen in Courchevel, het lawinegevaar was 3, en er waren geen tekenen van verwaaide sneeuw of andere alarmbellen. Ik durfde het dus wel aan om alleen te gaan. Ter plekke bleek er ook geen reden om terug te gaan, dus heb ik m geskied 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro