Dutchess op 7 januari 2015 路 04:13
[mention="/profile/16669"]@evan[/mention]: ja, dat zijn beide actieve vulkanen. Er zijn er nogal wat van in Japan (als je de kaart bekijkt, zie je dat Kamchatka onderdeel is van dezelfde berg/vulkaan keten, die loopt eigenlijk rond de hele pacific, de beroemde 'ring of fire')
Ik zal, als de weergoden het mij toestaan, de Yotei of de Asahidake (het liefst allebei!) zometeen in februari beklimmen (bevellen) dus dan post ik wel een fotootje. De krater in kan en wordt ook vaak gedaan als het weer goed is (en dat is het niet altijd) Vraag het [mention="/profile/726"]@bodo[/mention] of [mention="/profile/98"]@raz[/mention] maar, die hebben het gedaan.
[mention="/profile/27869"]@timskitrips[/mention] : Teveel enthousiasme werkt weleens tegengesteld. dat je de trips onder de aandacht wilt brengen, is begrijpelijk, en dat naar Kamchatka gaan om daar (al dan niet op vulkanen) te skieen of boarden is inderdaad super, maar niet 'de enige plek op aarde' Concentreer je op wat het wel is: een groot avontuur naar een heel erg verre, voor de meesten van ons een onbekende en relatief onaangeraakte plek, wat het totaal anders maakt dan Japan met al zijn voorzieningen of welke andere plaats dan ook, kortom, een zeldzaam avontuur. Met vulkanen en geisers en vulkanische baden en skieen tot aan de zee! (en een heel erg redelijke surf, heb ik gehoord: neem ook je 7 mm wetsuit maar mee!)
Ik heb zeker interesse, [mention="/profile/4051"]@sanno[/mention] en [mention="/profile/262"]@nicky[/mention] vast ook wel. Weet je toevallig ook iets van de bergen rond het Baikal meer af?
We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing