Service call Mammut Airbags

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 7 januari 2015 路 17:14 May the powder be with you.
  • denniskoopman
    Advanced
    denniskoopman op 7 januari 2015 路 17:45
    Degene die via dr.gear zijn verkocht (removable airbag RAS) zijn 14/15 modellen en dus niks mis mee. Kijk voor de zekerheid wel even na.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 7 januari 2015 路 17:51
    Mijn eerste directe reactie; dit meeeen je niet, de zoveelste!.. Maar na het lezen is dit wel een van de betere service calls 馃槂. Lekker thuis, tas niet kwijt, prima.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Easy
    Advanced
    Easy op 7 januari 2015 路 21:44
    Is ergens een overzicht te vinden van alle (mammut/snowpulse) service calls? Er wordt namelijk vermeld dat dit de 3e is, maar de eerste 2 vind ik (zo snel) niet terug op de mammut website ...
    Built for Speed
  • xxxMxxx
    Tourist
    xxxMxxx op 7 januari 2015 路 23:46
    Degene die via dr.gear zijn verkocht (removable airbag RAS) zijn 14/15 modellen en dus niks mis mee. Kijk voor de zekerheid wel even na. denniskoopman op 7 jan. 2015 17:45
    Hoe kan je zien wat voor model de RAS is?
  • denniskoopman
    Advanced
    denniskoopman op 7 januari 2015 路 23:47
    RAS = Removable Airbag System, als je een airbag heb weet je als het goed is wel of dat mogelijk is haha.
  • denniskoopman
    Advanced
    denniskoopman op 7 januari 2015 路 23:51
  • xxxMxxx
    Tourist
    xxxMxxx op 7 januari 2015 路 23:57
    [mention="/profile/27490"]@Denniskoopman[/mention] Haha ja ik weet wel wat RAS betekent..!
    Thanks voor de link. De mijne is gelukkig W14-15.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 7 januari 2015 路 23:59
    @Easy; de vorige staat in iedergeval op dit forum (zoek op snowpulse), ging over een pakking die niet helemaal lekker zat. Die daarvoor weet ik niet.
  • denniskoopman
    Advanced
    denniskoopman op 8 januari 2015 路 00:02
    Ja alles wat via Dr.gear is verkocht met Bergzeit is W14-15 !
    toch wel een opluchting haha.
  • dorfke
    Beginner
    dorfke op 8 januari 2015 路 09:01
    @denniskoopman ben je hier zeker van, want op de site van bergzeit staat er Discontinued Model 13/14
  • dr.Gear
    Expert
    dr.Gear op 8 januari 2015 路 09:59
    Beste @Easy, hierbij:
    *) de allereerste (toen nog Snowpulse): http://www.snowpulse.com/en/recall/
    *) de tweede: http://www.mammut.ch/airbags_aufruf_zur_kontrolle.html...
    *) en de derde die van gister dus

Opvallend is het wel dat het youtube filmpje van midden december dateert en zoals @MickeydeHaas meldt staat het bestelformulier al sinds november online. Misschien dat men eerst het proces en de voorraad van de clips op voorraad wilde hebben, maar dit is pure speculatie van dr. Gear zijn kant. Als dr. Gear binnenkort weer eens op bezoek is bij Mammut zal dr. Gear daar zeker naar vragen.

Over jaargangen en edities kan dr. Gear het volgende zeggen. Zelf draagt dr. Gear nog geen vaste airbag. Doordat dr. Gear veel kan testen hangt er bijna altijd wel een testmodel op mijn rug, maar ligt er in dr. Gear zijn gearbunker geen vaste tas.

Voor het checken van het produktieseizoen kijk je naar het stickertje dat op onderstaande foto wordt aangewezen. Je kunt deze vinden door in je rugzak te duiken en je cartridge bloot te leggen.

Check dan of een van onderstaande seizoenen er op staat. Zo ja, dan de clip bestellen.

Zie ook: http://www.mammut.ch/images/Venturi-Clip_Service+Bulletin_ENG.pdf...
    Als ik het niet heb getest dan is het niet best.
  • denniskoopman
    Advanced
    denniskoopman op 8 januari 2015 路 12:58
    @Dorfke , kijk de foto die dr.gear plaatst. Op dat stickertje staat als het goed is (bij mij in iedergeval wel) W14-15.
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 8 januari 2015 路 14:59
    gaat wel lekker makkelijk zon ding bestellen!
  • Easy
    Advanced
    Easy op 8 januari 2015 路 20:17
    @dr.Gear Bedankt voor de links (de 2e lijkt mij overigens niet naar een specifiek onderwerp te leiden). Ik denk dat ik het plaatje compleet heb, een korte samenvatting:

Call 1: Oude cartridges (pre 2011/2012) met drukmeter kunnen lekkage krijgen bij de drukmeter. - recall actie
    http://www.snowpulse.com/en/recall/

Call 2: Venturi-verbinding niet goed (lees: involledig) geschroefd. - recall actie
    http://theuiaa.org/news-98-Service-bulletin-for-inspection-issued-for-...

Call 3: Venturi-verbinding kan loskomen/lekken - clip gratis bestellen en plaatsen
    http://www.mammut.ch/en/venturi-clip.html

Call 1 en 2 zijn bij mij niet van toepassing. Call 3 wel, bij ontvangst van de clip meld ik de doorlooptijd. Als iedereen dat even doet weten we ongeveer hoelang we moeten wachten na aanvraag. 馃槈
    Built for Speed
  • ieism
    Tourist
    ieism op 8 januari 2015 路 20:27
    Er is ook ooit nog een soort recall geweest voor de oudere snowpulse modellen, daar ging het om het lusje dat je gebruikt om de airbag te trekken. Die zou toen vervangen moeten worden door een t-hendel.
    Ik weet niet meer precies de aanleiding, of er mechanisch iets niet in orde was of dat het gewoon als een update gezien werd. Ik heb het in ieder geval wel gedaan toen.

http://www.snowpulse.com/wp-content/uploads/Guide-how-to-update-your-o...
    splitfest.nl
  • Mars
    Tourist
    Mars op 10 januari 2015 路 18:41
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 15 januari 2015 路 15:22
    Net per post de venturi clips ontvangen
    Live to ride, ride to live
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 15 januari 2015 路 15:52
    hoe lang geleden heb je hem besteld?
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 15 januari 2015 路 16:17
    @Remmie, nog geen week geleden
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 15 januari 2015 路 16:22
  • Luns
    Beginner
    Luns op 19 januari 2015 路 21:43
    Zo dat klakte je er bepaald niet makkelijk op bij mijn 11/12 pack. Vraag me bijna af of ie er veiliger geworden na dat gek*t
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 20 januari 2015 路 00:11
    ik heb hem nog niet binnen, 8 januari besteld...
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 20 januari 2015 路 00:28
    Er is ook ooit nog een soort recall geweest voor de oudere snowpulse modellen, daar ging het om het lusje dat je gebruikt om de airbag te trekken. Die zou toen vervangen moeten worden door een t-hendel.
    Ik weet niet meer precies de aanleiding, of er mechanisch iets niet in orde was of dat het gewoon als een update gezien werd. Ik heb het in ieder geval wel gedaan toen.
    http://www.snowpulse.com/wp-content/uploads/Guide-how-to-update-your-o... ieism op 8 jan. 2015 20:27

Ja die hebben wij nog aan onze vliso trap hangen hahaha
    edit: ohnee toch n andere. Maar het oranje ding hangt er, klaar om getrokken te worden
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 21 januari 2015 路 12:10
    Had hem na 14 dagen binnen gekregen. Inderdaad onwijs gekloot om hem 'klak' te laten zeggen. Maar na wat gepiel kwam ik achter de volgende tip; haal de hele airbag er zelf uit (niet los, als in 'RAS' model, maar gewoon alsof hij geploft heeft). Dan heb je meer ruimte om hem in z'n vakje te duwen tot hij klak zegt en zit de stof die het systeem omsluit er niet voor. Als extra bonus oefen je nog een keer met netjes je airbag opvouwen.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 21 januari 2015 路 12:16
    Zo dat klakte je er bepaald niet makkelijk op bij mijn 11/12 pack. Vraag me bijna af of ie er veiliger geworden na dat gek*t Luns op 19 jan. 2015 21:43
    Wat een geklooi inderdaad. Lukt mij gewoon niet om hem erin te klikken en heb het idee dat ik zo meer stuk kan maken. Zal hem vanavond eens uitvouwen...
    Every turn is a sign of weakness
  • rollie
    Beginner
    rollie op 21 januari 2015 路 14:06
    Top, uitvouwen ga ik ook proberen. Was me zo nog niet gelukt. Voor iemand die dringend het onderdeeltje nodig heeft in de buurt van Delft, ik heb er 1 extra besteld.....
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • rollie
    Beginner
    rollie op 24 januari 2015 路 16:49
    t is nu gelukt. Wel merkte ik dat, zonder de clip, er inderdaad ongeveer 1 cm speling was. na plaatsing van de clip was dat verdwenen.... toch vertrouw ik t niet helemaal, gewoon weer een keer proeftrekken dan maar? 馃榾
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • Karst
    Advanced
    Karst op 24 januari 2015 路 20:49
    zonder clip toch 2mm speling
    3minuten pielen, klaar.

je zou bijna zeggen dat ze de venturi module zo hebben ontworpen dat er een clip op past mocht het toch allemaal gammel zijn (zeg maar een "klack gat"馃槈..
    Smile! Your ridin' pow!!!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro