Snowboard advies

• xtof
    Tourist
    xtof op 8 januari 2015 · 10:29
    Ik snowboard al een aantal jaren en heb online een mooie tweedehands set gezien, maar ik twijfel voor de maat.
    Ik ben 1m83, weeg 85kg en heb boots maat 44

Het gaat om een Bataleon Goliath 2013 158W. (Waist width=263mm) Is de lengte van het snowboard niet te klein en de breedte niet te groot?

Wat vinden jullie?
  • OsiruS
    Advanced
    OsiruS op 8 januari 2015 · 11:12
    Met maat 44 is een wide board vaak al wel aan te raden. Gezien jouw gewicht zou ik zeker langer gaan wil je in de poeder lekker boven kunnen blijven. Maar zoek eens verder hier, er is al veel over geschreven.
    Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 8 januari 2015 · 14:21
    Wat OsiruS ook zegt sowieso langer! Ik heb ongeveer dezelfde maten (iets dikker en groter) en wat kleinere voeten. Ik board zelf op een 164 en dat bevalt erg goed.
    158 is lekkere maat voor jib/freestyle/all mountain.
    Een wide... mja ligt beetje aan je schoenen, zou gewoon even passen!
    Riding on the edge!
  • xtof
    Tourist
    xtof op 8 januari 2015 · 15:20
    Misschien was dit niet het beste forum om op te plaatsen, maar ik zocht dus een all mountain board 😃 Dus dan zou 158 wel goed zijn? Ik snowboard eerder zelden in poeder.
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 8 januari 2015 · 15:23
    Dan kun je het beter misschien op wintersporters.nl vragen 😉
    Riding on the edge!
  • denniskoopman
    Advanced
    denniskoopman op 8 januari 2015 · 15:28
    Als je hem gewoon op de piste gebruikt zouik alsnog naar de 161 toe gaan, meer stabiliteit en als je dan een keer de poeder induikt nog wat meer lengte.
  • VinceO
    Beginner
    VinceO op 26 januari 2015 · 15:11
    Je zou ook gewoon als je op vakantie gaat wat verschillende kunnen boards huren (meestal kan je je snowboard wel inruilen voor een andere) zodat je weet wat je precies fijn vind. Er zijn namelijk niet regels die zeggen dat je een bepaalde lengte nodig hebt ofzo, het ligt erg veel aan je eigen voorkeur.
    Je kunt ook ff kijken op www.snowboard-outfit.nl voor wat meer info 😉
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 26 januari 2015 · 17:14
    Bij Salomon boots bijvoorbeeld, dien je bij maat 44 toch echt wel minimale waist van 263 te hebben. Burton boots vallen qua buitenmaat een stuk kleiner, bij maat 44 kan dat zo maar 1,5 cm schelen. En idd pow=langer rijden en jib/freestyle/all mountain relatief kort ... hangt mede af van bodemvorm, camber, flat of rocker.
    Tukker(ik)
  • Viper650
    Advanced
    Viper650 op 28 januari 2015 · 14:21
    Deel veel van bovenstaande meningen; absoluut wide nemen, langer 161/162 ( door lengte en gewicht en je hebt wat ervaring begrijp ik ook )

Ik snap de keus van een goliath bataleon niet, als een gemiddelde piste rijder en zeker niet in 158... Zoals ook eerder is geadviseerd, kijk eens rustig om je heen en tip lees eens wat door op goodride

Succes

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro