Gezocht: Burton Fish of Fishcuit

• SamSam
    Beginner
    SamSam op 8 januari 2015 · 23:44
    Iemand die toevallig een Burton Fish of Fishcuit kwijt wil? Ik ben op zoek!

Groeten,

Sam
  • Mars
    Tourist
    Mars op 9 januari 2015 · 08:21
    @SamSam

Het lijkt mij goed dat je opgeeft wat je zoekt
    Lengte 148 / 150 / 156 / 160?
    3D of ICS?
  • SamSam
    Beginner
    SamSam op 9 januari 2015 · 13:11
    Alles is goed! Zo lang het maar geen heel oude full camber Fish is (pre 2009 denk ik?). Ook geen pintail/full tail versie, enkel swallowtail graag.

148, 150 (fishcuit), 156, 160 (fish) allemaal goed. 164 liever niet
  • Mars
    Tourist
    Mars op 8 februari 2015 · 22:38
    Bij Duijvestein Landgraaf hebben ze de fish 2015 in 156 en 160 met 30% korting voor 251,-

Doorgaans kun je hem dan ook bij andere vestigingen afhalen.
  • jelmer
    Advanced
    jelmer op 10 februari 2015 · 20:56
    Heb nog een oudje liggen met een flink gat in het belag. Oude camber fish 156. Vanwaar de interesse? Benieuwd!
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 10 februari 2015 · 21:23
    De Fish van Duijvestein waar Mars het over heeft, is een Retro Fish en niet de Fish uit de Family Tree lijn...merkelijk verschil in rijden. De Retro Fish voelt voor mij quasi gelijk aan de oude Fish van vroeger. Denk dat Samsam eerder op xoek is naar een FT Fish, maar die hebben ze bij D. niet meer, althans niet in Landgraaf.
  • SamSam
    Beginner
    SamSam op 11 februari 2015 · 14:34
    Ik ben ondertussen eigenaar van een retro fish! Bedankt voor de info! @Anouk wat zijn voor jou de verschillen op het vlak van rijden?

Als ik het goed begrijp is het zo dat de retro Fish net zoals vroeger Camber heeft vanaf ongeveer de voorste binding tot in de staart, terwijl die regio bij de fish 2014 en 2015 eerder "Flat" is ipv camber? Of zijn er verschillen
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 11 februari 2015 · 15:01
    @Samsam, het is een iets ndere nose, en vooral de tail heeft bij de nieuwe Fish ook extra ingesneden hoeken. En ander materiaal is gebruikt voor de opbouw van de plank (FT Fish lijkt me iets dikker)
    En inderdaad geen camber vs wel camber.
    Ik denk ook dat de bindingen iets meer naar voren staan bij de FT Fish, correct me if I'm wrong.
    Mijn lekenuitleg: de nieuwe Fish float nog meer.
    Check effe op Backcountry voor meer uitleg over de verschillen: http://www.backcountry.com/burton-retro-fish-snowboard...
    Maar je wordt vast ook blij met de Retro Fish op diepe poederdagen!
  • Mars
    Tourist
    Mars op 11 februari 2015 · 17:20
    De oorspronkelijke fish was een volledige camberplank. Ze had geen Swallowtail. Altans die van mij destijds.

De Retro Fish is een camberplank met een rocker neus. S-Rocker noemt Burton dat. De Retro Fish heeft oa. een enkele swallowtail.
    http://www.burton.com/default/retro-fish-snowboard/L15-150691.html?q=r...

De FT Fish is eveneens een S-Rocker plank. De FT Fish heeft oa. een dubbele swallowtail.
    http://www.burton.com/default/fish-snowboard/W15-107101.html...

De Retro Fish is dus geen copie van de oorspronkelijke camber Fish.

Voor verdere verschillen tussen de Reto en FT Fish moet je de websites (en reviews) ff uitspitten.

De borden bij Duijvestein waren idd Retro Fish.

[mention="/profile/25720"]@samsam[/mention] veel plezier met je board.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro