Gopro - Final Cut Pro X slow motion beelden

• Claudio
    Beginner
    Claudio op 10 januari 2015 · 11:28
    Ik heb een 2e hands Gopro 3 Black aangeschaft en voor mijn Mac Book Pro het programma Final Cut Pro X.
    Ik wil filmpjes gaan maken met slow motion beelden. Ik heb al een hele tijd rondgesnuffeld op het forum maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben volkomen leek wat betreft videomontage.
    Kunnen jullie mij helpen hoe ik e.e.a. op een eenvoudige manier kan realiseren en dan met name bij het gebruik van FCP?
    Wat betreft de Gopro heb ik al begrepen dat ik moet filmen met een liefst zo hoog mogelijk aantal fps.
    Claudio
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 10 januari 2015 · 11:54
    Inderdaad filmen met de hoogst mogelijke framerate die je qua resolutie kunt tolereren. Voor de meeste zal dat 1080/60p zijn of 720/120p.

Om slowmotions te maken met enkel FCPx en geen plugins etc. raad ik deze tutoriaal aan:

Rex Monte - Amor Nix
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 10 januari 2015 · 23:19
    Via pirateproxy kun je Adobe Premiere krijgen. Ik gebruik het ook. Mooi programmaatje. Slow motion kun je met de plug in Twixtor, kun je alles op wat je wilt met slow motion. 1% 10% etc. Allemaal vloeiende slow motion.
    Ze plakken er als ware beeldjes tussen zodat het vloeiend wordt. Via google kun je dat wel vinden.
    A winter without powder isn't a winter!
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 10 januari 2015 · 23:21
    Twixtor is ook verkrijgbaar voor Final Cut Pro X.
    Rex Monte - Amor Nix
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 10 januari 2015 · 23:29
    Ja dan kan het ook met Final Cut Pro X 😃
  • Claudio
    Beginner
    Claudio op 10 januari 2015 · 23:54
    Bedankt voor jullie tips! Ik heb net eens gegoogled, maar het is wel een prijzig programmaatje, kost ongeveer $320,-!
    Claudio
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 11 januari 2015 · 00:00