Advies gevraagd voor nieuw snowboard

• MarnixB
    Tourist
    MarnixB op 11 januari 2015 路 11:01
    Dag,

in februari ga ik weer op wintersport en aangezien ik mijn huidige board al jaren heb, wil ik eigenlijk wel weer eens iets nieuws. Ik zie alleen door alle verschillende specs en stijlen het bos niet meer zeg maar.

Over mijzelf: ik ben 1.91mtr lang, weeg 81kg, schoenmaat 44 (32 fasttracks uit 2012) en Burton Cartel bindings uit 2006.

Ik rij op dit moment een Volkl Coal 1.62 uit 2006. Ik heb deze in 2010 van iemand 2ehands overgenomen en was toen nog erg onwetend daar ik toen net begon met snowboarden. Achteraf is het een goede keuze geweest, want het is echt een top-board.

Ik rij hiermee voornamelijk op de piste 90% en de overige 10% offpiste als er toevallig verse sneeuw gevallen is. Mijn niveau is iets meer dan gevorderd. Ik kom in ieder geval moeiteloos van de zwarte piste af, ik kan redelijk carven en in de poeder weet ik ook mijn hoofd boven de sneeuw te houden. Funpark kom ik nooit, springen bijna nooit, switch rijden bijna nooit, maar vooral gewoon lekker hard de piste af knallen. Ook in de toekomst zie ik mezelf niet in het park of rare trucs uitvoeren, want daar voel ik me niet fijn bij aangezien ik in het verleden mijn rug al eens gebroken heb. Ik merk dat mijn huidige board bij hoger snelheden (70km+) nogal begint te klapperen en dit geeft mij een onzeker gevoel. Ik wil dan eigenlijk wel harder maar durf niet door dat geklapper. Hier wil ik eigenlijk wel van af.

Nu heb ik al wat verschillende testen, reviews etc doorgelezen en heb voor mijzelf de volgende selectie gemaakt:

- Jones Flagship (misschien iets teveel gericht op freeride?)
    - Jones Mountain Twin
    - Jones Mountain Twin ltd
    - K2 Turbo Dream
    - K2 Ultra Dream

Misschien mis ik nog een veel betere kandidaat, dan hoor ik dat graag. Ik twijfel ook nog over de lengte. Zal ik het bij 1.62 houden of is 1.60 of 1.64 ook mogelijk? En merk je dit verschil? Ik heb nog nooit op een ander board gereden namelijk dus kan dit ook niet echt plaatsen.

Ik hoop dat iemand mij van advies kan voorzien. Ik neig zelf naar de Mountain Twin ltd of de Turbo Dream. Wie kan mij in de juiste richting sturen?

In ieder geval alvast bedankt voor alle adviezen!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 11 januari 2015 路 11:27
    Ik rij hiermee voornamelijk op de piste 90% en de overige 10% offpiste als er toevallig verse sneeuw gevallen is. Mijn niveau is iets meer dan gevorderd. Funpark kom ik nooit, springen bijna nooit, switch rijden bijna nooit, maar vooral gewoon lekker hard de piste af knallen. Ook in de toekomst zie ik mezelf niet in het park of rare trucs uitvoeren, want daar voel ik me niet fijn bij aangezien ik in het verleden mijn rug al eens gebroken heb. MarnixB op 11 jan. 2015 11:01

Als je wilt knallen en controle wilt hebben op hoge snelheid (en er de benen voor hebt) dan moet je voor de big mountain boards gaan a la
    * Jones Flagship
    * Rossignol XV Magtek

Wil je iets speelser dan kom je bij
    * Turbo dream etc...

Zie ook: http://wepowder.nl/snowboardtest
    May the powder be with you.
  • MarnixB
    Tourist
    MarnixB op 11 januari 2015 路 11:33
    Knallen en controle, dat vat het geheel wel goed samen ja 馃槂. Met mijn benen zit het wel goed.
    Ik dacht eigenlijk dat de boards uit de categorie 'big mountain' meer voor naast de piste zijn, maar dat is dus een misvatting?

Ik zag trouwens op marktplaats een flagship 2014 van 1.58mtr. Zou dit te kort zijn voor mij? Heb nu 1.62mtr en vraag me af of je die 4cm verschil gaat merken?
  • Rinus
    Tourist
    Rinus op 11 januari 2015 路 12:31
    PM, ik heb een Flagship 'over' 馃槈
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 11 januari 2015 路 12:39

Ik zag trouwens op marktplaats een flagship 2014 van 1.58mtr. Zou dit te kort zijn voor mij? Heb nu 1.62mtr en vraag me af of je die 4cm verschil gaat merken? MarnixB op 11 jan. 2015 11:33

Je voeten zijn te groot voor de 1.58
    Ik denk dat je met je 44 zelfs naar een wide moet kijken.
    May the powder be with you.
  • OsiruS
    Advanced
    OsiruS op 11 januari 2015 路 14:32
    Kijk ook eens naar de Salamon Burner of de Nitro Pantera, die komen denk ik ook wel in aanmerking en gaan zeker niet klapperen bij 70km/u.
    De Salamon houdt zich off-piste ook nog vrij goed (mijn beste kameraad heeft deze).
    Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude
  • Mars
    Tourist
    Mars op 11 januari 2015 路 14:39
    F2 Eliminator
  • Haas
    Expert
    Haas op 11 januari 2015 路 14:41
    Denk idd toch aan een flagship.
    Ik zit zowel qau gewicht lengte als schoenmaat in dezelfde 'categorie' en ben met m'n flagship 168 Wide En m'n Solution 168 wide uitermate tevreden. Één verschil: ik zit 90% off piste en 10% op de piste...
    Op de piste is het op de flagship lekker carven en is ie prima stabiel op hoge snelheid.

Salomon Burner heb ik, weliswaar jaaaren geleden, ook gereden maar was mij iets te stijf...

Ik was trouwens vorige week nog bij snowcountry.nl in de showroom waar ze de flagship's nog in verschillende maten en soorten hebben staan.

Succes!
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Baskeriz
    Tourist
    Baskeriz op 11 januari 2015 路 19:42
    Jones Aviator !
  • MarnixB
    Tourist
    MarnixB op 12 januari 2015 路 00:44
    Iedereen alvast bedankt voor alle goede adviezen. Ga ze morgen doornemen en zal dan uitgebreider reageren. Ontbreekt nu even aan tijd.
  • MarnixB
    Tourist
    MarnixB op 12 januari 2015 路 20:13
    Vanmiddag heb ik mijzelf een Jones Flagship 2015 cadeau gedaan. Ik heb hem gekocht voor een zeer scherpe prijs van 399,- euro bij Van Gent in Rosmalen. Hij was al in de aanbieding op het moment en kreeg ook nog extra korting van hem. Hij had er nog genoeg staan ook in ieder geval. Mooie winkel met evenzo mooie spullen ook trouwens.

Verder zeer netjes geholpen door de eigenaar en heb mijn bindingen en schoenen op het board gepast en heb zeker geen wide nodig, dus gewoon een normale genomen. Ivm mijn gewicht en toch iets speelser op de piste te kunnen zijn gekozen voor een 161 ipv 164. Zeker ook gezien het feit ik maar 10 tot max 20% mezelf naast de piste begeef.

Op naar L3V de 31ste, kan niet wachten nu om hem uit te gaan proberen. Ga de bindings mid/mid plaatsen in +15 voor en -9 achter. Dan daar in de loop van de week een beetje uitvogelen wat ik het fijnst vind.

Iedereen bedankt voor het meedenken 'and have a nice and safe ride'.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro