Zwitserse Frank ontploft. Suisse 20% duurder

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 15 januari 2015 · 14:37
    @elisa.tmc meldde daarnet dat de Zwitserse Franc ontploft: http://www.nu.nl/beurs/3973081/zwitserse-frank-recordniveau-actie-cent...

Daarmee zijn skipassen opeens fors duurder geworden. Een dagje. Zermatt kost je nu 80 euro, Verbier en Davos 70 euro en Andermatt 60 euro.

En dat terwijl een koffie hier in Italië nog geen euro kost. Ik blijf nog lekker even in de Lombardije.
    May the powder be with you.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 15 januari 2015 · 15:04
    Leuk he, zo'n centrale bank die effe iets beslist?

Tja... meer poeder voor mij volgend zeizoen!

(Maar nu eerst effe naar Japan...😋 😋 😋)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • PS
    Advanced
    PS op 15 januari 2015 · 15:50
    Die koersexplosie leidt tot bizarre situaties in "internationale" skigebieden, zoals Zermatt/Cervinia.

In het Italiaanse Cervinia koop je een weekpas voor het hele gebied voor EUR 312. in Zermatt betaal je voor diezelfde pas omgerekend EUR 470. Helaas kan je dit niet oplossen door vanuit Zwitserland met een Italiaanse pas te skiën. De eerste lift van de dag moet in het land liggen waar je de pas gekocht hebt.
  • Kendo
    Beginner
    Kendo op 15 januari 2015 · 16:02
    @meteomorris, waar precies zit jij koffie te drinken? dan kom ik ff langs 😉
    “Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 15 januari 2015 · 16:56
    Lekker in de euro-landen blijven voorlopig 😃
  • Niels
    Advanced
    Niels op 15 januari 2015 · 17:08
    20% extra voor minder poederstress…poeder is een keuze 😉
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 15 januari 2015 · 17:23
    Meer hiken? Of kost dat 20% méér energie? 😉
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 15 januari 2015 · 17:34
    Heeft iemand hier daar enig zicht op ? Gaat hij de komende dagen NOG stijgen of gaat hij juist terug dalen ??? Kzou nl. hééél wat van die Franken moeten hebben (grmblgmblgrmbl 2 dagen te lang gewacht) ...
    @Teze : anders kom ik even langs om uw reserve "ouwe" zwitserse franken op te halen 😃 😃
    sbs roelz
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 15 januari 2015 · 17:42
    Alle Zwitsers gaan nu skien in eurolanden omdat dat zo goedkoop is 😉
  • 49
    Advanced
    49 op 15 januari 2015 · 18:49
    zermatt 80e, alagna 40e. lastig kiezen. 😋
    montagna bianca, ti amo
  • Bros
    Advanced
    Bros op 15 januari 2015 · 19:00
    En dan ga je over een maand sinds jaaaren voor het eerst weer eens naar Zwitserland.....
    Misschien zijn last minute pakketreizen nog een optie
    Bros
  • Simoni
    Tourist
    Simoni op 15 januari 2015 · 19:53
    Gelukkig heb ik chalet, skipas en 't geld al voorzien voor volgende week!

Uiteindelijk is dit 't gevolg van een correctie die al jaren werd tegengehouden door de SNB, maakt 't natuurlijk niet minder 'pijnlijk'!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 15 januari 2015 · 21:17
    Klopt, voordat bank ingreep stond euro-franc ook 1:1. Wilde in krokus mss gaan. Vrienden bezoeken maar dagpas met kids wordt zo echt onbetaalbaar
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Constant
    Beginner
    Constant op 15 januari 2015 · 22:49
    ARRGGHH! Ik ga aanstaande zaterdag naar Nendaz!
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 15 januari 2015 · 22:53
    F*cking niet te geloven wat een timing! Vanochtend om half 10 voor ruim een week een pas gekocht (zit hier met vrienden) krijg je 3 uur later een smsje dat je pas waarschijnlijk nog 20% duurder is geworden. Chilll😉 Zul je zien dat hij morgen weer 10% terugkrabbelt.
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 16 januari 2015 · 16:38
    Die koersexplosie leidt tot bizarre situaties in "internationale" skigebieden, zoals Zermatt/Cervinia.
    In het Italiaanse Cervinia koop je een weekpas voor het hele gebied voor EUR 312. in Zermatt betaal je voor diezelfde pas omgerekend EUR 470. Helaas kan je dit niet oplossen door vanuit Zwitserland met een Italiaanse pas te skiën. De eerste lift van de dag moet in het land liggen waar je de pas gekocht hebt. PS op 15 jan. 2015 15:50

Dat is wel suf zeg!
  • Ednie
    Expert
    Ednie op 16 januari 2015 · 22:06
    Ik hoorde gister een verhaal van iemand die net z'n appartement verkocht had, maar nog moest leveren, da's lekker, +20% op ruim 6 ton!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro