Rossignol Soul 7 vragen

• Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 16 januari 2015 路 18:39
    Hoi allemaal,

Mijn interesse in een set Rossignol Soul 7 is groeiende 馃槈 Wellicht dat ik een keer toesla op een aanbieding ofzo.
    Wat is voor mij de beste lengte? Ik twijfel tussen 180 of 188. Ik ben 186cm en ongeveer 100kg.
    Mijn kracht en conditie zijn goed. Ik ben off-piste een beginner en op de piste ski ik alles af. Zwart ijzig of met buckles geven nog wel eens wat problemen, maar ik kan me goed redden.
    Welke binding moet ik nu kiezen. Soms zie je een opsomming van bindingen oplopend in prijs. Een binding is belangrijk dus ik wil niet te goedkoop en niet te duur en die degelijk is en past bij mijn gewicht en kracht. Ik ga niet touren met stijgvellen enzo dus het is voornamelijk 60% piste en 40% off-piste.

Dank je wel!!
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 16 januari 2015 路 19:00
    Sowieso 188cm!
    Als je niets gek van plan bent voldoen de meeste standaard bindingen wel. Met jouw gewicht best wel iets met een DIN range die tot 12 kan. De echt goedkope bindingen zullen maar een DIN range tot 10 hebben en met jouw gewicht zit je dan iets te dicht tegen de bovengrens van je binding aan.
  • Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 16 januari 2015 路 19:16
    Raad je 188cm aan omdat je daar profijt van hebt off-piste of omdat de 188 dichterbij mijn lengte zit en een rocker de ski ook korter doet lijken?
    Maakt het merk van de bindingen veel uit.Ik heb goede ervaringen met Marker en Tyrolia en dat waren bindingen met een Din range tot 12 en een railflex.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 16 januari 2015 路 19:27
    De nieuw Salomon / Atomic Warden zijn ook goede bindingen voor een schappelijke prijs. De DIN gaat tot 13.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 16 januari 2015 路 20:11
    @Spookjuh, is een Warden goedkoper dan een STH 12 of STH2 13?