skills verbeteren

• Hessel
    Beginner
    Hessel op 18 januari 2015 路 08:51
    Binnenkort vertrek ik voor een tripje naar kleinwalsertal.
    Nu kan ik best redelijk skiën en kom overal naar beneden, maar in de poeder heb ik het gevoel dat mijn techniek me in de steek laat.
    Het ziet er naar mijn gevoel eerder uit als hak en breekwerk dan mooi vloeiend lijnen rijden...
    Tijd dus voor techniekverbetering. Tegelijk wil ik niet iedere dag in een klasje... dus iemand tips wat ik het beste kan doen? Is er ook les per dag te boeken? Of is het een idee om met een freeride dagje mee te gaan waarbij ik bij de skischool aangeef ook wat aan techniek te willen doen?

Materiaal is op orde, dus dat is geen probleem.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 18 januari 2015 路 09:30
    Welcome to the club zou ik zeggen 馃槂 priveles is altijd het beste, maar dat kost een paar centen. Ik denk dat navraag doen bij de lokale skischool het beste is.

Oh ja, ik zou nog even aandacht schenken aan je freeride paspoort, want jouw verhaal lezende ben je niet gevorderd m.b.t. 'afdalen'.
  • Hessel
    Beginner
    Hessel op 18 januari 2015 路 10:05
    Klopt, profiel aangepast.
    Het is niet dat ik niet kan dalen, maar het voelt soms gewoon niet goed (en dat is het dan zeer waarschijnlijk ook niet馃槂) Als het afdalen op een bepaald moment werken wordt, dan kan ik wel wat techniek training gebruiken. En hoewel ik vorig jaar ook lekker fullspeed door verspoord terrein ben geknald (i love rocker...), wil ik ook wel eens mooie nette bochtjes kunnen sporen.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 18 januari 2015 路 10:58
    Les of eens een freeride beginners cursus volgen is denk ik de beste manier om je skills te verbeteren. Als je goed kunt skien heb je waarschijnlijk maar een paar kleine tips nodig.

Ik zat (zit nog steeds) te ver achterop mijn skies waardoor ik te weinig balans heb. In de diepe sneeuw geef ik te weinig druk op de voorkant van mijn skies.

Onderstaande topic helpt je misschien ook. Hier geeft berber een hoop handige tips. Doe er je voordeel mee!

http://wepowder.nl/forum/topic/102925

Succes!
  • Hessel
    Beginner
    Hessel op 18 januari 2015 路 11:02
    Te ver achterop klinkt herkenbaar...Op piste heb ik daar geen last van, in poeder ga ik onbewust te vaak naar achter hangen...
    @cojack nuttig topic inderdaad

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro