rondreizen seizoen '15-'16

• chinees
    Advanced
    chinees op 18 januari 2015 · 23:07
    Beste poederaars,
    mijn vriendin en ik willen na het behalen van onze master een half jaartje skiën/touren binnen Europa. Het plan is alles behalve compleet, en ik wil toch een beetje starten met het verzamelen van inspiratie/info/ideeën.

Het liefst trekken we rond in een camper, maar aangezien wij niet de doorsnee kampeerders zijn hebben wij hier 0,0 ervaring mee. Zijn er mensen die ooit een dergelijk plan hebben uitgevoerd en hier hun ervaringen willen delen?

groetjes, David en Rochelle 😃
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 19 januari 2015 · 02:14
    Hoi David en Rochelle,

DOEN!

Een heel seizoen heb ik niet gedaan, wel anderhalve maand in een camper in februari/maart. Als julie je er goed op instellen, (lees: een manier van huishouden ontwikkelen die bijna automatisch wordt en een licht autistische neiging tot organiseren en ordenen aanleert - nodig als je met zijn tweeen op een dubbele vierkante meter leeft) is overwinteren in een camper goed te doen. Mits die verwarming heeft natuurlijk, in combinatie met goede slaapzakken. (Een verwarming had ik niet, maar het gasstel even aandoen hielp al wel)

Ik vind het heerlijk. Je beleeft de alpen en het poederjagen totaal anders, en je bent lekker flexibel. Te weinig/te oude sneeuw? Het nieuwe alert aan de andere kant van de hoofdkam? Inpakken en karren maar! Genoeg gepoederd? Even een stopover op een wintercamping voor de kledingwas, uitluchten (vocht is je grote vijand) een grote schoonmaak, en het plannen waar hierna naartoe.
    Ik zou het zo weer doen.

Als jullie niet zeker zijn of dat wel lukt, met zijn tweeen in een camper, huur er een in de zomer en probeer het uit, ik denk dat je dan al aardig een idee hebt.

Vorig seizoen had powderchase een campertrip in het aanbod zitten, misschien dit seizoen weer? (Ik heb niet gekeken) maar zij hebben vast ervaring met camperhuur, wat voor camper het beste is etc etc. @poedersletje ?
    http://www.powderchase.com/nl/
    (De camperchase is nu onderweg, zo blijkt)

Een hele tijd geleden werd er een artikeltje op wepowder geplaatst over camperen in de winter. Zoeken op 'camper' op wepowder geeft dit:
    http://wepowder.nl/search?ie=UTF-8&hl=NL&sitesearch=wepowder.n...

Succes!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 19 januari 2015 · 02:17
    Oh ja. En @yannickdb heeft ooit eens dit artikel geplaatst:
    http://wepowder.nl/weblog/1143/Poedertrip-Dinsdag-flexibiliteit-en-gee...----

Oud artikel, dus de opmaak is weg.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro