ABS lawine trigger verloren

• FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 20 januari 2015 · 12:12
    Ik heb een ABS rugzak (nog niet de terugroepactie check gedaan).
    Trigger heel de ochtend gedragen. Offpiste zonder de klittenband strap. Verloren in het bos (moet gelukkig pas op de laatste 10% van de run gebeurd zijn want voor die tijd heb ik hem nog visueel gecheckt).
    Mogelijkheden:
    A. Trigger zat niet goed vast. Maar zou dan heel de ochtend moeten zijn blijven hangen? Kan ik moeilijk geloven.
    B. Los geschoten bij het raken van takken (en ik heb er nogal wat geraakt).

Open deur:
    Een trigger mag uiteraard niet los gaan, want trekken aan de trigger zou opblazen van airbag tot gevolg moeten hebben en niet het loslaten ervan.

Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt / van gehoord?
    Dromen zijn er om te realiseren
  • El-Niño
    Advanced
    El-Niño op 20 januari 2015 · 12:52
    Hi,
    Hoe oud is je ABS? Je hebt er een flesje olie bij gekregen om de connectie te smeren. Al eens gedaan?

Als het allemaal droog staat dan kan het gebeuren dat je denkt dat de trigger erin zit terwijl dat dan net niet het geval is.

Mocht je toch een nieuwe ABS hebben is het misschien tijd om even langs de winkel te gaan..
  • 49
    Advanced
    49 op 20 januari 2015 · 13:15
    @FreeArno

Ik ben ook wel eens een trigger verloren tijdens een afdaling. Ook heb ik na een run wel eens gemerkt dat ik de trigger niet goed had aangebracht terwijl ik deze niet was verloren. De trigger zat er wel goed in, maar het schuifje was niet teruggeschoten. De bijgeleverde olie was de oplossing. Nieuwe trigger kan je krijgen voor een euro of 14, iig bij MK. Mijn les was: beter opletten bij aanbrengen trigger. 😉
    montagna bianca, ti amo
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 20 januari 2015 · 15:45
    Thanks @El-Niño en @49

Airbag is van begin vorig seizoen, olie nooit gebruikt dus dat zal de oplossing zijn.
    Vanaf nu: Snowboard waxen = direct trigger mechanisme nakijken / oliën.
    Dromen zijn er om te realiseren
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 20 januari 2015 · 22:53
    Dat is ook lekker voor je veiligheidsgevoel Arno 😉
  • Mars
    Tourist
    Mars op 24 januari 2015 · 10:49
    Hier hetzelfde. Geen trigger kwijt geraakt maar bij een net gekochte ABS wel er uit gevallen door dat de sluiting niet goed dicht klikte. Het was een nieuwe maar wel 1 jaar overjarig model.
    Dus na een jaar moet je de koppeling al checken en smeren. Maar ja wie leest direct de hele handleiding door.

Bij de ABS hoort een klein busje olie te zitten. Een druppel in de koppeling en even met de onderdelen bewegen / in en uit elkaar klikken moet voldoende zijn voor ze soepel te laten functioneren. Anders nog een keer herhalen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro