Freeriden / toerskiën in Californië

• FlyingSchaepman
    Expert
    FlyingSchaepman op 20 januari 2015 · 14:40
    Met een vriend ga ik de laatste week van maart naar Californië. We willen graag gaan toeren en misschien freeriden (maar liftpassen zijn aan de prijs daar). Weet iemand iets over de gemiddelde condities daar rond die tijd? En tips wat betreft bestemmingen, routes, beklimmingen en afdalingen?
    geen praatjes, maar plaatjes
  • sanno
    Tourist
    sanno op 20 januari 2015 · 15:10
    Mt Shasta

Maar misschien kan je iets specifieker zijn.
    Waar zit je in Californie? LA , SF.
    Heb je een auto of wil je het per bus doen.
    Hoelang heb je?
    Toerisski
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 20 januari 2015 · 18:20 It's all about the turns duuuuuude!
  • FlyingSchaepman
    Expert
    FlyingSchaepman op 20 januari 2015 · 22:07
    We vliegen op SF. Gezamenlijk hebben we ruim een week (dat is dus eind maart), daarna ben ik zelf nog drie weken daar maar ik weet nog niet of ik individueel ga (mochten de sneeuwcondities dat al toelaten).

Waarschijnlijk hebben we de beschikking over een (huur)auto, dat is verreweg het meest flexibel. Ik ben vooral benieuwd of de sneeuw eind maart nog een beetje te pruimen is. En of er topbeklimmingen mogelijk zijn van bergen boven de 4000m.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 21 januari 2015 · 07:46
    Shasta is de hoogste berg van Californie en goed toerbaar.
    http://shastaguides.com/ski-board/
    afhankelijk van de sneeuw situatie wil Heavenly tot in juni open zijn, dus tenminste slushy skibaar. eind maart is geen probleem voor sneeuw en misschien zelfs nog vroeg voor Shasta summit toeren.
    rondom Tahoe zijn genoeg mogelijkheden voor dagtripjes. Mooie omgeving.
    Toerisski
  • FlyingSchaepman
    Expert
    FlyingSchaepman op 26 januari 2015 · 12:04
    Thanks @sanno! Dat ziet er dan mooi uit voor die tijd. Ik begreep dat er nu nog niet veel sneeuw is gevallen daar, maar de winter is nog kort!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro