Atomic live fit werkt het ?

• Jurriaan123
    Expert
    Jurriaan123 op 20 januari 2015 · 18:52
    Hey allemaal willen jullie mij helpen.
    Ik sta in de winter elke dag in mijn ski schoenen omdat ik les geef in Zwitserland. Nu heb ik vaak last van een 6de teen gevoel (een harde bobbel naast mijn kleine teen) in het begin van het seizoen waren mijn voeten 103mm breed maar nu zijn mijn voeten 106mm breed. ik heb mijn ski schoenen al laten verwarmen en uit laten drukken maar het heeft allemaal geen zin. nu zit ik met een infectie in mijn voet en kan ik niet skiën voor een week. maar atomic heeft er volgens mij iets op bedacht om dezen bobbel naast mijn kleine teen meer rust te geven dat is de live fit. heeft iemand hier ervaring mee? ik ben aan het over wegen om de Waymaker Carbon 130 2015 aan te schaven. maar ik wil wel van te voren weten of dit zin zal hebben. ik kan voor de rest geen reviews op het internet vinden van de live fit techniek en van de schoen zelf. heeft iemand ervaring met dezen schoen?
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 20 januari 2015 · 19:23
    veel minder druk op de breedte van je voet. maar het hangt wel af van de vorm van de voet. het komt best wel eens voor dat de flexibele stukken in de schoenen te laat beginnen vanaf de tenen gezien. als het brede punt/bobbel van jouw voet matcht met de positie van de live fit zones dan kan dit absoluut een oplossing zijn.

welke maat + schoen + zool gebruik je momenteel?
  • Jurriaan123
    Expert
    Jurriaan123 op 20 januari 2015 · 19:36
    ik heb de Salomon quist 130 flex maat 26.5 en tecnica race 130 flex schoenen 27.5 dezen zitten een stuk ruimer. ik gebruik de superfeet carbon zolen. zonder druk op me voet heb ik 26.5 en met druk net iets er over heen. mijn wreef van mijn voet is niet hoog en hak is ook niet breed. denk je dat dezen schoen me dan goed past kwa breedte ?
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 20 januari 2015 · 19:56
    Theoretisch gaat dat waarschijnlijk niet werken als hij op 27.5 al 102 breed is maar je voelt de druk veel minder op de breedte van je voet in deze schoen. maar dat geld dus alleen als het breedste punt van je voet niet te dicht bij het einde van je tenen zit. Als je in de lengte 26.5 meet dan is de kans aanwezig dat je in de 27.5 voor live fit moet omdat deze serie doorgaans wat klein valt.

heb je ipv oprekken al gekeken naar frezen? veel schoenen zakken langzaam weer terug in de oude vorm

EDIT: ik denk dat het een optie is, maar ik kan van hieruit moeilijk bepalen of het wat kan worden zonder je voet te hebben gezien. Ik zou hem absoluut ergens gaan passen
  • denniskoopman
    Advanced
    denniskoopman op 20 januari 2015 · 20:35
    Een vriend van me heeft het zelfde probleem gehad en is overgestapt naar de Fisscher Vaccums, dit was een super stap en nergens meer last van. Hoop dat je er wat aan heb.
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 20 januari 2015 · 20:40
    vacuums gaat het altijd verhelpen. Dan zit je alleen met de stijfheid, in een rc4 130 ga je niet passen qua breedte dus dan zou je voor een progressor 13 moeten gaan aangezien ik denk dat je lettend op de andere schoenen die je hebt alles lager dan dat niet stijf genoeg gaat vinden
  • Jurriaan123
    Expert
    Jurriaan123 op 20 januari 2015 · 21:13
    Dat is ook een goed idee de vacuum ik denk dat ik die wel even uit stel tot volgende winter. Ik kan de waymaker voor 253 euro kopen daarom zat ik aan die schoen te denken. Ik heb me anderen schoenen 2 weken gelden voor een 2de keer laten uit drukken dus die kunnen volgens mij niet al terug gevormd zijn. Ik ben ook meer op zoek naar een freeride boot op dit moment.
  • PaulJ
    Advanced
    PaulJ op 20 januari 2015 · 22:56
    @jurriaan123 je hebt t juiste adres gevonden. Ik sta nu zo'n 4 weken op de nieuwe waymaker carbon 130. En ik moet zeggen dat ik erg tevreden over ben. Ik had voorheen een salomon ghost 130 en die waren veel te smal waardoor mijn halve voet "afstierf" aan t einde van de dag.. Dus opzoek gegaan naar een wat ruimere schoen, toen kwam ik op deze. Heb ze wel 4u aangehad voor ik ze kocht, en was toch bang want had een aantal druk punten maar niet bij de tenen. Toen ik de eerste dag erop skiede was t fenomenaal. Nu na 4 weken voel ik t eerste echte drukpunt op mijn enkel maar dit komt van het vele hiken.

Het is natuurlijk dat ieder een andere voet heeft. Maar heb wel t idee dat dit echt een goede schoen is voor brede voeten. Het enigste nadeel aan de schoenen is dat ze een beetje hun rek verliezen aan het eind van de dag als je ze niet tussendoor af en toe los maakt.
    Overigens is de hike mode prima, en t gewicht van de schoen is ook niet slecht. Merk wel dat ze minder direct zijn dan de ghost 130, maar dat komt wss door de smalle fit die ik had.
    Btw als je ze gaat passen of iets probeer een paar keer flink te flexen om de kijken of de vreef van de schoen niet op je voet drukt want de schoen vervormd best aardig bij grote kracht. En als je ze voor 253 eu kunt krijgen klinkt ook als een goeie deal haha.
    Ohja en er zit een hele fijne sidas binnenschoen in!

Als je nog meer wilt weten over de schoenen, give me a shout
    Discover the unknown
  • Jurriaan123
    Expert
    Jurriaan123 op 21 januari 2015 · 15:56
    hey paulj dank je wel voor je info over de Waymaker ik heb net de 100 flex aan gehad in de shop. helaas hadden ze daar niet de 130 flex... maar weet je of de 100 flex en de 130 de zelfde pas form hebben? ik geloof dat ik nog nooit een ski schoen heb aan gehad met zo een zachte binnen schoen. heeft dat de 130 flex ook? ik voelde wel dat ik een kleine druk plek op mijn binnen kant enkel had. ik denk dat dit komt omdat het bij de enkel verdikt is de binnenschoen.
  • PaulJ
    Advanced
    PaulJ op 21 januari 2015 · 16:10
    Pfoe dat zou ik niet weten. Dan zou je even met Atomic contact op moeten nemen denk ik. Misschien even Nederlandse importeur bellen?

Binnenschoen is inderdaad redelijk zacht vergeleken met bijv een raceschoen. Maar t is niet van die pluche stof aan de binnenkant, gewoon gladde stof.
    Ik heb die drukplek ook aan de onderkant vd binnenkant van mijn enkel (alleen rechtervoet)
    Discover the unknown
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 21 januari 2015 · 17:34
    @paulj kan soms helpen om er dan een hakje in te mikken aan de rechter kant tussen je zool en de binnen schoen, dan sta je iets hoger en dat zorgt er soms voor dat je net wat beter in de uitsparingen voor de enkelbotjesknobbelsdingen valt.

ze hebben allebei dezelfde laistbreedte maar normaal gesproken heeft de 130 een strakkere binnenschoen
  • Jeffrey2
    Advanced
    Jeffrey2 op 21 januari 2015 · 17:54
    Ik sta sinds dit seizoen op de Atomic Waymaker 110, hiervoor de Salomon Quest Max 120.
    Het breedte probleem is geheel opgelost met de brede pasvorm, de 110 heeft ook een heerlijke binnenschoen.
    Alleen heb ik vervolgens weer andere problemen met m'n schoenen, maar goed binnenkort maar weer eens langs de skishop om te kijken om ook die problemen de wereld uit te helpen.
    Niks zo erg als pijn in je voeten aan het einde van de dag!
  • johannes
    Beginner
    johannes op 21 januari 2015 · 18:13
    juriaan, de 130 heeft een andere binnenschoen als de 100. De 110 komt nog dichter in de beurt bij de binnenschoen van de 130, mijn broertje had ook altijd last van zijn voeten en is voor de 130 gegaan, heb hem sinsdien niet meer horen klagen. Heb ze zelf in 100 gehad deze waren mij echter wat te zacht, de pasvorm is wel erg goed als je beetje bredere voeten hebt

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro