3-eenheid, eerste keer kopen of huren?

• evr66
    Beginner
    evr66 op 21 januari 2015 路 09:45
    Goedemorgen,

Besloten de knoop maar eens door te hakken en voor enkele dagen een guide gehuurd in Fieberbrunn. Kost wat, maar het gerommel tussen de pistes zonder deugdelijke voorbereiding en materiaal moet maar eens afgelopen zijn 馃槂

Gebruik 3-eenheid is inbegrepen op deze dagen. Twijfel toch om voor ons 2 sets te kopen. Kost niet de wereld (moet als ik zo rond kijk voor een fatsoenlijke 3-eenheid voor een kleine 400 pp klaar kunnen zijn, op basis van lvs Pieps DSP sport of Mammut Element).

Nadeel: kosten natuurlijk, gebruik leenspul is op de cursusdagen inbegrepen, moeten dan wellicht nog een paar dagen gehuurd worden. Voordeel koop is dat je a) je eigen spul hebt, b) meteen hierop wegwijs gemaakt wordt.

Meningen/adviezen?

Slechtste geval vinden we het helemaal niks, komen we van de piepers ook wel weer af als het moet.
  • doov
    Advanced
    doov op 21 januari 2015 路 09:48
    Ga je 1x freeriden of ga je vaker?

De vraag stellen is hem beantwoorden. Ga voor je eigen spulletjes. En je kunt nog wel een beetje onder € 400 scoren hoor.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 21 januari 2015 路 09:53
    |Bedoeling is om vakr te gaan vanzelfsprekend. Ben bovendien nog wel eens geneigd om van de plannen af te wijken als we een dagje op de piste rondklooien, dan eigenlijk liever op alles voorbreid cq spullen al bij me. Zit even te kijken op snowcountry nu. Goede 300 moet ook lukken inderdaad.

Twijfel tussen dsp sport (iets voordeliger). Of mammut elements (volgens dav erg eenvoudig/eenduidig te gebruiken in geval van stress. Zal de laatste dus wel worden 馃槂
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 januari 2015 路 10:13
    @evr66 Als je serieus overweegt om vaker te gaan, dan zeg ik kopen. Je hebt dan de mogelijkheid om je pieper beter te leren kennen.

Maar als ik je goed begrijp ga je met gids de sneeuw in in Fieberbrunn en zit materiaal al inbegrepen... Toch? Evalueer dan daarna of je vaker wilt gaan en zo ja... schaf dan een setje aan. Ieder jaar is er einde zomer het zogenaamde Pieperfest waar je actief leert te werken met je lawinepieper.

Daarnaast zijn er regelmatig door wePowder lezers zelf georganiseerde piepertrainingen. Een middagje in de duinen van Den Haag, rondom Utrecht, Rotterdam, Amsterdam etc.. Daar kun je gewoon bij aansluiten.
    May the powder be with you.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 21 januari 2015 路 10:35
    Dank je Morris! Ga voor aanschaf, al is het maar om mezelf te beschermen tegen de verleiding om toch nog een keer zonder op pad te gaan 馃槂. Bovendien dan meteen instructie op mijn eigen materiaal, ook niet verkeerd.

Pieperfest ziet er ook prima uit voor het najaar!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro