Sneak peak salomons tech-binding

• viking2
    Beginner
    viking2 op 21 januari 2015 · 11:47
    Hier http://www.friflyt.no/Ski/Salomons-nye-tech-utstyr foto's van de nieuwe salomon binding, ski's en schoenen.

Opsomming van het artikkel:
    Binding (580 gram), schoen wit 1486 gram fleks 100 (volgens artikkel, lijkt mij 110 op de schoen te staan). Schoen blauw 1576 gram fleks 120. Wit heeft een uitslag van 63 graden in loopstand en blauw 47 graden. Drie paar lichtgewicht ski's met middenbreedte van 88, 95 en 115 milimeter. En een helm die zowel gecertificeerd is voor skiën alsmede voor klimmen.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 21 januari 2015 · 12:04
    interessant, maar als ik naar de achterbak kijk lijkt het erop dat de binding maar 1 loopstand heeft: het klepje naar voren, niet vlak en een beetje gekanteld. of kan je toch de achterbak draaien? Maar dan zit het klepje weer onlogisch.
    Toerisski
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 21 januari 2015 · 12:41
    Achterbak kan beide kanten op draaien, stijgstand draait niet mee dus je hebt ws alleen plat en 1 stijgstand.. wat het zwarte deel wat naar achter steekt is blijft voor mij nog even een raadsel, je kan de binding ook goed zien in de atomic backland video. Als het goed is komen er volgend jaar twee versies van deze bindingen, beide zonder remmetjes. Er zit maar 1 veer in de binding, verder krijg je 3 verschillende U-shape pinnetjes die je kan verwisselen, zo kan je de juiste kracht/release kiezen.. Prijs 450,- euro.
    Er was hoop dat Atomic en Salomon dit jaar/ volgend jaar al met een do-it-all freeride binding zouden komen maar helaas. Die is nog in ontwikkeling en laat wat langer op zich wachten..
    De Atomic backland schoenen zijn IMO een stuk interessanter dan die Salomon.. Al kan de Salomon wel in andere frame tour bindingen, die van Atomic kunnen alleen in tech bindingen..

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro