Suggeties voor goggle met cat 1 lens voor klein hoofd?

• Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 22 januari 2015 · 12:52
    Ik heb een hele fijne goggle voor zowat alle omstandigheden: de Bollé Nova met de fotochromatische Citrus Gun lens (Cat 2-4). Alleen als het echt helemaal dicht zit met mist, in een echte 'white-out' dus, denk ik dat er betere lenzen zijn. De Nova wordt wel met een gele lens geleverd, maar een beetje afwisseling is ook niet gek. Als ik toch een andere bril koop voor die omstandigheden...

Bij elk merk vind je die wel, maar vaak slechts in een beperkt aantal frames. En de goggles van tegenwoordig zijn zo belachelijk groot, dat als ik ze op zet mijn voorhoofd en jukbeenderen perfect beschermd zijn tegen elke vorm van UV-straling. Maar onder mijn helm (POC Skull Light) wordt steevast mijn neus dichtgedrukt.

Dus: iemand suggesties voor modellen die met een cat. 1 lens worden geleverd (geel, oranje, roze) en die klein vallen? De Nova van Bollé zit dus goed, maar de meeste tegenwoordige brillen niet. Zelfs dames hebben hele grote hoofden tegenwoordig...

Weet iemand hoe klein of groot bijvoorbeeld de Uvex Snowstrike valt? Of de Julbo Eris? Beide kan ik vinden met een lens die erg goed lijkt te zijn voor wat ik zoek.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 22 januari 2015 · 13:21
    Smith io/'s

Voor mij zijn ook alle brillen te groot.
    splitfest.nl
  • sanno
    Tourist
    sanno op 22 januari 2015 · 17:59
    Japan fit exemplaar.
    Toerisski

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro