Gältur week PA6

• PieterBeirnaert
    Beginner
    PieterBeirnaert op 24 januari 2015 · 10:27
    Dit seizoen kon voor mij niet slechter starten. Plots begin november lag ik op de spoed afdeling van het ziekenhuis. Om een lang verhaal kort te maken kreeg ik eind december de goedkeuring van de neuroloog om terug op de latten te staan. Ik keek dan ook vollop uit naar de trip die we vorige week maakten richting Gältur.

Een klein skigebied naast het gekende Ischgl. Voor freeriders perfect: veel mogelijkheden en weinig gelijkgezinden. Alleen zat het weer niet helemaal mee. Veel wind, heel veel wind en een slecht gebonden sneeuwlaag. Het internet stond vol me de waarschuwingen over de situatie in de Alpen. Het werd ook meermaals bevestigd door de lokale bevolking ter plaatse. Toch hebben we ons goed geamuseerd en was dit de perfect start van mijn seizoen!

Onze kleine edit:

http://www.youtube.com/embed/pR7ULhzVL3s
  • emistos
    Advanced
    emistos op 24 januari 2015 · 12:01
    Lekker hoor, nu weet ik ongeveer hoe het er bij ligt als ik over een weekje ook naar Galtür ga. Waar waren jullie nog meer geweest behalve Galtür?
  • PieterBeirnaert
    Beginner
    PieterBeirnaert op 24 januari 2015 · 12:14
    Gältur, ischgl - Kappl en See. See is ook zeker een aanrader. Weining volk en ook veel mogelijkheden.
  • philipc
    Advanced
    philipc op 24 januari 2015 · 19:34
    Leuk, heb je nog wat tips? Zit er zelf vanaf volgende week voor een week.
  • emistos
    Advanced
    emistos op 24 januari 2015 · 23:04
    @philipc, vanaf welke dag ben je daar? Zo te zien is Pieter vooral bij de Breitspitzbahn geweest. Aan beide kanten van de lift is daar altijd wel wat leuks te vinden, groot voordeel is dat het daar altijd vrij rustig is (tegenover het nadeel dat de lift erg traag is). Verder kan vanaf de Ballunspitzbahn op verschillende plekken naar het dal worden afgedaald. Eerste stukje is de aangegeven skiroute(1) waarna vervolgens recht omlaag richting het dal kan worden doorgestoken. LET OP, de sneeuw moet daar wel voldoende zijn en je moet eerst vanaf beneden kijken waar de doorgangen zitten zodat je niet boven een wand eindigt. Als laatste kan je nog vanaf piste 14 met kort omhoog lopen afdalen naar het dalstation van de kopsseelift. Er zijn natuurlijk nog wel wat meer dingen te vinden maar dit zijn die met de meeste mogelijkheden. Ik hoop deze uitleg een beetje te volgen is 😉 . En mocht je nog wat meer willen is het achterin het Jamtall heerlijk tourskiën. Wie weet tot volgende week!
  • PieterBeirnaert
    Beginner
    PieterBeirnaert op 25 januari 2015 · 06:59
    [mention="/profile/3238"][mention=3238]@philipc[/mention][/mention], vanaf welke dag ben je daar? Zo te zien is Pieter vooral bij de Breitspitzbahn geweest. Aan beide kanten van de lift is daar altijd wel wat leuks te vinden, groot voordeel is dat het daar altijd vrij rustig is (tegenover het nadeel dat de lift erg traag is). Verder kan vanaf de Ballunspitzbahn op verschillende plekken naar het dal worden afgedaald. Eerste stukje is de aangegeven skiroute(1) waarna vervolgens recht omlaag richting het dal kan worden doorgestoken. LET OP, de sneeuw moet daar wel voldoende zijn en je moet eerst vanaf beneden kijken waar de doorgangen zitten zodat je niet boven een wand eindigt. Als laatste kan je nog vanaf piste 14 met kort omhoog lopen afdalen naar het dalstation van de kopsseelift. Er zijn natuurlijk nog wel wat meer dingen te vinden maar dit zijn die met de meeste mogelijkheden. Ik hoop deze uitleg een beetje te volgen is 😉 . En mocht je nog wat meer willen is het achterin het Jamtall heerlijk tourskiën. Wie weet tot volgende week! emistos op 24 jan. 2015 23:04

Dat is helemaal correct! Ook even vermelden dat die lift pas vorige week de eerste maal in dit seizoen is open gegaan.

In See is er ook een nieuwe lift "Einseil-Umlauf-Bahn". Deze bied ook veel mogelijkheden maar er moet wel voldoende sneeuw zijn.

En als jullie een lokale guide zoeken (skifuhrer uit galtur zelf) kan ik Daniel Salner aanrader. Toffe kerel en spreekt ook zeer goed engels.

Tiroler Alpin- und Snowboardschule Galtür, Daniel Salner

Zollhaus 62, A-6563 Galtür
    Tel.: +43(0)664 394 69 94
    E-mail: office@schischule-ischgl-galtuer.at
  • philipc
    Advanced
    philipc op 28 januari 2015 · 08:17
    @emistos laten we even contact houden, lijkt erop dat Galtür ook nog lekker wat meepakt van pa8 en 9, misschien wel leuk wat samen te rijden
  • emistos
    Advanced
    emistos op 30 januari 2015 · 01:51
    @philipc, ja klinkt idd als een goed plan! Ik ben het gros van de dag altijd wel aan het werk maar heb hier en daar wel wat uurtjes om te kunnen gaan. Als het goed is en het sneeuwt door zouden er wat leuke lijntjes bij kunnen komen.
  • RuBeL
    Beginner
    RuBeL op 30 januari 2015 · 16:34
    Mooie beelden, leuk geedit ook! 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro