Armada TST 183 niet te klein voor mij? 1m82, 77kg

• SAHA
    Advanced
    SAHA op 24 januari 2015 · 16:55
    Hallo ervaringsdeskundigen etc....

ik zit te kijken om de Armada TST die hier op t forum te koop staat (1m83) te kopen. Maar ik vroeg me af of hij niet te kort is voor mijn gestalte (ik ben 1m82 en weeg 77kg). Ik las een review van een dame van ong. 1m74 en 59kg die met deze ski (ook de 1m83) heel wat fun beleefde. Vandaar mijn angst dat bij voor mij klein gaat aanvoelen.

Graag even jullie mening.

Thanks
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 24 januari 2015 · 19:56
    Volgens mij is 183 een goede lengte.
  • brt
    Advanced
    brt op 24 januari 2015 · 20:25
    Ik ben zelf 187 en heb de 192. Zou niet korter willen. Ze skien behoorlijk kort.
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 24 januari 2015 · 21:03
    @SAHA ik heb zelf ook de TST in 183 en ben zelf 184. Voor mij is het de perfecte lengte. Heb genoeg float en in couloirs vind ik em ook niet te lang. Ik zou de TST ook niet langer willen. Omdat ie een stijve tail heeft sta je ook wel echt op een ski, in tegenstelling tot volledig gerockerde latten. Succes!
  • The_O
    Tourist
    The_O op 25 januari 2015 · 02:10
    Denk dat 183 cm prima kan vooral ook gezien je gewicht.

Ben 180 cm en 85 kg en ski deze winter op voor het eerst op de tst (lengte 192 cm). Vooral in het begin gevoel dat ik ze te lang gekocht had, maar nu ik vaker mee ski begin lengte te wennen. Die tail is even wennen. Verder last dat ze soms gaan klapperen als ik op hogere snelheid te veel druk zet, maar dat gaat ook beter. Waarschijnlijk was ik zelf toch iets beter af geweest met 183 cm. Dus mocht je die 183 kopen en ze toch te kort vinden kunnen we wellicht ruilen 😉
    And Also The Trees

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro